Pakiet Mobilności w Norwegii - od dziś ostrzejsze przepisy

Pakiet Mobilności Norwegia

Jak podaje Polska Izba Spedycji i Logistyki od 01 listopada br. wchodzą w życie przepisy norweskiego Ministerstwa Transportu, które dotkną również polskich kierowców jeżdżących na Skandynawię.

 

Chodzi o kierowców zawodowych, którzy jeżdżą dla norweskich firm w kraju i poza jego granicami. Zmiany dotyczą czasu jazdy i odpoczynku związanego z obowiązywaniem Pakietu Mobilności.

Po pierwsze - chodzi o wymagania dotyczące licencji na transport międzynarodowy realizowany samochodami dostawczymi powyżej 2,5 tony. Przewoźnicy muszą spełniać wymagania dotyczące siedziby, reputacji, finansów i kompetencji zawodowych.

Po drugie - pojawiają się też wymogi czasu pracy i odpoczynku:

- firma transportowa musi zapewnić kierowcy możliwość spędzenia co najmniej jednego normalnego tygodniowego odpoczynku w domu podczas każdego czterotygodniowego okresu pracy. Obowiązuje zakaz tygodniowego odpoczynku w pojeździe. Pracodawcy muszą poczynić przygotowania, aby kierowca mógł wrócić do domu w okresie czterech tygodni. Pojazdy w transporcie międzynarodowym będą również musiały wracać do centrum operacyjnego w swoim kraju przynajmniej co osiem tygodni;

- zakaz wynagrodzenia w zależności od tego, jak szybko kierowca dostarczy towar;

- wprowadzany jest tzw. okres cooling-off wynoszący cztery dni od zakończenia ostatniego przewozu kabotażowego, pomiędzy kolejnymi kabotażami w tym samym kraju (przez te dni pojazdy zagraniczne nie mogą wykonywać kabotażu w Norwegii). W przypadku transportu towarowego trzy zlecenia można wykonać w ciągu siedmiu dni, jak poprzednio, ale po ostatnim zleceniu zostanie wprowadzony "okres zamrożenia" wynoszący cztery dni, podczas którego zagraniczne pojazdy nie będą mogły wykonywać kabotażu w Norwegii.

Przeczytaj też:
Nie ładuj gruszki do pełna...

W dniu 17 listopada w czasie kontroli na drodze w okolicy Leszna miejscowi inspektorzy WITD zauważyli pojazd polskiego przewoźnika, którym przewożony był beton towarowy.

Co powinni wiedzieć spedytorzy, którzy obsługują importerów węgla?

Aby zabezpieczyć w obecnym sezonie grzewczym potrzeby odbiorców indywidualnych i firm, Polska importuje węgiel z różnych regionów świata. Sprawna i płynna odprawa celna węgla ma ogromne znaczenie - im szybciej towar zostanie dopuszczony do obrotu na terenie UE, tym szybciej trafi on do dystrybucji. Co powinny wiedzieć firmy spedycyjne, które obsługują importerów węgla?

Utrata towaru podczas napadu na kierowcę ciężarówki, kto odpowiada?

Czy utrata towaru w wyniku napadu stanowi okoliczność zwalniającą przewoźnika z odpowiedzialności za szkodę?

Niespodziewanie ciężki ładunek

W dniu 10 listopada 2022 r., na drodze krajowej S7, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Elblągu zatrzymali do kontroli kierowcę IVECO Daily przewożącego wkłady do kominków.

Większe uprawnienia dla inspektorów ITD

Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zyskają szersze uprawnienia do kontroli kierowców.

Kolejne zatrzymanie złodziei okradających ciężarówki

Członkowie gangu kradli w Niemczech towar z samochodów ciężarowych, magazynowali go w Polsce, a następnie sprzedawali. W śledztwie nadzorowanym przez Prokuraturę Okręgową w Gorzowie Wlkp. występuje już 12 podejrzanych.

Takiego transportu jeszcze nie było...

Transport będzie się poruszał z maksymalną prędkością 10 km/h. Z uwagi na gabaryty i planowaną prędkość jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku.

Jutro za darmo sprawdzisz swoje światła

Od czwartku 20 października 2022 r. Policja prowadzi kampanię pn. "Twoje Światła – Nasze Bezpieczeństwo", która ma celu uświadomienie kierującym wpływu jakości i stanu oświetlenia na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Szesnaście przeładowanych dostawczaków

16 przeładowanych samochodów dostawczych skontrolowali inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Wyszukiwarka

Informacje