Powrót ciężarówki na bazę

Naczepy nie muszą wracać do kraju

Przyczepy i naczepy ciężarowe używane przez firmy transportowe za granicą są teraz zwolnione z obowiązku powrotu do kraju - siedziby firmy transportowej. Regulują to zmienione wytyczne KE.

 

Wcześniej Komisja Europejska nalegała, aby przyczepy i naczepy również podlegały obowiązkowi zjazdu do siedziby firmy transportowej co osiem tygodni.
Nowa wersja wytycznych wyraźnie wspomina jedynie o pojazdach silnikowych i zespołach pojazdów silnikowych, które muszą powrócić do kraju rejestracji najpóźniej po ośmiu tygodniach. Komisja nadal pisze, że przestrzeganie tego obowiązku zjazdu "na bazę" jest kontrolowane za pomocą tachografu.

Przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS) toczy się postępowanie w sprawie obowiązku powrotu samochodów ciężarowych do krajów rejestracji, który obowiązuje od końca lutego 2022 roku. Obowiązek ten powstał wraz z pojawieniem się Pakietu Mobilności. Według holenderskich mediów, rzecznik generalny ETS ma opublikować swoją ocenę pozwu w październiku. Taka ocena rzecznika generalnego jest ogólnie uważana za wskazówkę dla późniejszego wyroku. Werdykt sędziów spodziewany jest w grudniu.

Szczegółowe wytyczne KE znajdują się pod linkiem: transport.KE

 

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.