Naczepy nie muszą wracać do kraju

Powrót ciężarówki na bazę

Przyczepy i naczepy ciężarowe używane przez firmy transportowe za granicą są teraz zwolnione z obowiązku powrotu do kraju - siedziby firmy transportowej. Regulują to zmienione wytyczne KE.

 

Wcześniej Komisja Europejska nalegała, aby przyczepy i naczepy również podlegały obowiązkowi zjazdu do siedziby firmy transportowej co osiem tygodni.
Nowa wersja wytycznych wyraźnie wspomina jedynie o pojazdach silnikowych i zespołach pojazdów silnikowych, które muszą powrócić do kraju rejestracji najpóźniej po ośmiu tygodniach. Komisja nadal pisze, że przestrzeganie tego obowiązku zjazdu "na bazę" jest kontrolowane za pomocą tachografu.

Przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS) toczy się postępowanie w sprawie obowiązku powrotu samochodów ciężarowych do krajów rejestracji, który obowiązuje od końca lutego 2022 roku. Obowiązek ten powstał wraz z pojawieniem się Pakietu Mobilności. Według holenderskich mediów, rzecznik generalny ETS ma opublikować swoją ocenę pozwu w październiku. Taka ocena rzecznika generalnego jest ogólnie uważana za wskazówkę dla późniejszego wyroku. Werdykt sędziów spodziewany jest w grudniu.

Szczegółowe wytyczne KE znajdują się pod linkiem: transport.KE

 

Przeczytaj też:
Co powinni wiedzieć spedytorzy, którzy obsługują importerów węgla?

Aby zabezpieczyć w obecnym sezonie grzewczym potrzeby odbiorców indywidualnych i firm, Polska importuje węgiel z różnych regionów świata. Sprawna i płynna odprawa celna węgla ma ogromne znaczenie - im szybciej towar zostanie dopuszczony do obrotu na terenie UE, tym szybciej trafi on do dystrybucji. Co powinny wiedzieć firmy spedycyjne, które obsługują importerów węgla?

Utrata towaru podczas napadu na kierowcę ciężarówki, kto odpowiada?

Czy utrata towaru w wyniku napadu stanowi okoliczność zwalniającą przewoźnika z odpowiedzialności za szkodę?

Takiego transportu jeszcze nie było...

Transport będzie się poruszał z maksymalną prędkością 10 km/h. Z uwagi na gabaryty i planowaną prędkość jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku.

Pakiet Mobilności w Norwegii - od dziś ostrzejsze przepisy

Jak podaje Polska Izba Spedycji i Logistyki od 01 listopada br. wchodzą w życie przepisy norweskiego Ministerstwa Transportu, które dotkną również polskich kierowców jeżdżących na Skandynawię.

Wiek i inne wymagania dla kierowców zawodowych w przewozach drogowych

Kierowca zawodowy zobligowany jest do posiadania szeregu uprawnień i spełnienia licznych warunków umożliwiających wykonywanie pracy za kierownicą ciężarówki lub autobusu.

Jaki podatek od ciężarówek na 2023 rok?

W nowym obwieszczeniu ministra finansów ogłoszono minimalne stawki podatku od środków transportowych na rok 2023.

Przetarg na obsługę transportową ILS Sp. z o.o.

 

Firma ILS Sp. z o.o. będąca operatorem logistycznym Grupy Inter Cars S.A. ogłasza przetarg na usługi transportowe.

Prawidłowe rozmieszczenie ładunku na ciężarówce - kto odpowiada? Komentarz prawnika

Obowiązek weryfikacji prawidłowości rozmieszczenia towaru na pojeździe, a wyłączenie odpowiedzialności przewoźnika za szkodę.

Odwetowe działania Rosji wobec firm transportowych

Rząd Federacji Rosyjskiej otrzymał prawo do zakazania transportu drogowego towarów przez Rosję firmom tzw. nieprzyjaznych wobec Rosji krajów.

Wyszukiwarka

Informacje