
Niemcy zezwalają na dłuższą jazdę ciężarówek
Wczoraj niemiecki minister transportu zdecydował, że do 17 kwietnia będzie wydłużony czas pracy kierowców.
Oficjalnie od tej pory dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do dziesięciu godzin maksymalnie pięć razy w tygodniu, od teraz do 17 kwietnia.
Odtąd kierowcy mogą również korzystać ze skróconego tygodniowego okresu odpoczynku w dwa kolejne weekendy, pod warunkiem, że kierowca korzysta z przynajmniej czterech tygodniowych okresów odpoczynku w ciągu czterech kolejnych tygodni, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi tygodniowymi okresami odpoczynku.
- Towary codziennego użytku, w szczególności żywność i pasze, między miejscami produkcji, przechowywania i sprzedaży;
- Towary do opieki medycznej, kontroli i zarządzania pandemią koronawirusa (w szczególności także produkty do testery infekcji, sprzęt ochronny, środki dezynfekujące itp.);
- Transport paliw.
Niemieckie organy kontrolne są zobowiązane do powstrzymania się od ścigania i karania naruszeń przepisów o transporcie drogowym. Zwalnia się również z obowiązku uzyskania zezwolenia na kabotaż w wymienionych wyżej rodzajach transportu. Zwolnienie dotyczące kabotażu obowiązuje do 30.9.2020 r.
Nowe regulacje nie zwalniają jednak kierowców ciężarówek od odpowiedzialności wynikającej z przepisów ruchu drogowego. W przypadku jakiegokolwiek wypadku, ewentualne zmęczenie kierowcy, wynikające z dłuższego prowadzenia samochodu, nie będzie okolicznością łagodzącą.








