Niemcy zezwalają na dłuższą jazdę ciężarówek

Zwolnienia w Niemczech dla kierowców

Wczoraj niemiecki minister transportu zdecydował, że do 17 kwietnia będzie wydłużony czas pracy kierowców.

 

Oficjalnie od tej pory dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do dziesięciu godzin maksymalnie pięć razy w tygodniu, od teraz do 17 kwietnia.

Odtąd kierowcy mogą również korzystać ze skróconego tygodniowego okresu odpoczynku w dwa kolejne weekendy, pod warunkiem, że kierowca korzysta z przynajmniej czterech tygodniowych okresów odpoczynku w ciągu czterech kolejnych tygodni, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi tygodniowymi okresami odpoczynku.

- Towary codziennego użytku, w szczególności żywność i pasze, między miejscami produkcji, przechowywania i sprzedaży;
- Towary do opieki medycznej, kontroli i zarządzania pandemią koronawirusa (w szczególności także produkty do testery infekcji, sprzęt ochronny, środki dezynfekujące itp.);
- Transport paliw.

Niemieckie organy kontrolne są zobowiązane do powstrzymania się od ścigania i karania naruszeń przepisów o transporcie drogowym. Zwalnia się również z obowiązku uzyskania zezwolenia na kabotaż w wymienionych wyżej rodzajach transportu. Zwolnienie dotyczące kabotażu obowiązuje do 30.9.2020 r.

Nowe regulacje nie zwalniają jednak kierowców ciężarówek od odpowiedzialności wynikającej z przepisów ruchu drogowego. W przypadku jakiegokolwiek wypadku, ewentualne zmęczenie kierowcy, wynikające z dłuższego prowadzenia samochodu, nie będzie okolicznością łagodzącą.

Przeczytaj też:
Zaświadczenie o celu podróży wymagane na wjazd do Francji również od kierowców ciężarówek

Osoby, które muszą przyjechać do Francji, będą musiały zaopatrzyć się w specjalne zaświadczenie dotyczące ruchu międzynarodowego.

 

Zaświadczenie o celu podróży wymagane na wjazd do Francji również od kierowców ciężarówek

Osoby, które muszą przyjechać do Francji, będą musiały zaopatrzyć się w specjalne zaświadczenie dotyczące ruchu międzynarodowego.

 

Pakiet mobilności przyjęty. Kto głosował przeciw?

Przedstawiciele państw UE przyjęli w Brukseli pakiet mobilności.

 

Ministerstwo Infrastruktury wydłuża ważność uprawnień do kierowania pojazdami

Po zakończeniu stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w ciągu 60 dni trzeba będzie wszystkie zaległe badania i szkolenia wykonać lub odnowić.

 

Niemieccy przewoźnicy jednoczą siły

Recesja na rynku transportowym jednoczy przewoźników, spedycje i firmy produkcyjne.

 

Kierowca, transport, przewoźnik i koronawirus

Kiedy nagle kierowca transportu dalekobieżnego staje się "bohaterami codziennego życia", wszyscy myślą że jego życie jest teraz lepsze.

 

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o MirrorCam, a nie masz okazji zapytać...

Kamery na krótkim ramieniu zamocowane do dachu i wyświetlacze na słupkach - to własnie oferuje nowy Mecedes Actros.

 

Tarcza antykryzysowa w transporcie - jak z niej skorzystać? Szczegóły dotyczące wynagrodzenia pracowników

Polscy przewoźnicy jeżdżą mniej. GITD szacuje spadek liczby ciężarówek na drogach na około 20 proc.

 

 

Jak wzorowo radzić sobie z pandemią koronawirusa w logistyce. GEFCO Polska wprowadza zaostrzone procedury ochrony

GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL