Nowe wytyczne dotyczące transportu w Danii

Zmiany w duńskich przepisach transportowych

Za nieuwzględnienie duńskiej płacy minimalnej, przewoźników czeka grzywna w wysokości min. 4 700 euro.

 

W styczniu br., duński Rząd zawarł porozumienie z innymi organizacjami, którego celem jest zabezpieczenie rynku lokalnego i ochrona pracowników zagranicznych przed dumpingiem socjalnym.

Obowiązkowa rejestracja pracowników delegowanych

Docelowo ma zostać wprowadzonych szereg nowych przepisów dotyczących m. in. transportu.

Jak informuje ekspert Inelo, Mateusz Włoch:- W najbliższym czasie Dania planuje wprowadzić nowe przepisy, w myśl których kierowcy zza granicy wykonujący kabotaż na terytorium tego państwa będą rozliczani wg płacy minimalnej, co do której wysokości porozumieją się związki zawodowe. Nowe zasady miałyby obowiązywać także kierowców wykonujących przewozy w ramach transportu kombinowanego w Danii. Co ważne zmiany legislacyjne nie będą obejmowały obowiązków w tranzycie oraz w transporcie międzynarodowym.

Najbardziej rewolucyjnym rozwiązaniem ma być wprowadzenie godzinowej stawki minimalnej dla pracowników delegowanych , wykonujących kabotaż lub przewóz kombinowany.

Ponadto obowiązkowa będzie rejestracja pracowników delegowanych do Danii a ma się to odbywać za pośrednictwem systemu elektronicznego.

Co jeśli obowiązki nie zostaną dopełnione?

Jak wyjaśnia Mateusz Włoch:- Przewoźnicy mogą spodziewać się kar w wysokości 1340 euro za niezgłoszenie lub błędne zgłoszenie kierowcy. Znacznie wyższej kary mogą oczekiwać firmy, które nie wyrównały płacy do minimalnej stawki duńskiej. Taka sankcja zostanie naliczona na podstawie niedopłaty, ale minimalna stawka kary będzie wynosić 4700 euro. Warto pamiętać, że przedsiębiorstwa, w których niestosowanie się do nowych wytycznych będzie się powtarzało, mogą otrzymać nawet dwukrotnie wyższe sankcje.

Przeczytaj też:
Od pierwszego maja DAF tylko w kolorze złotym Oszczędności w produkcji w fabryce samochodów ciężarowych w Eindhoven, mają rozładować emocje w domach.
Spółka DAF Trucks Polska wybrała najlepszych dealerów roku Tytuł najlepszego dealera przyznano zespołowi ESA Trucks Polska (filia Godzieszów).
IVECO S-WAY Fuel Hero - heros oszczędności W dzisiejszych czasach możliwość uzyskania i redukcji kosztów prowadzenia działalności transportowej może być czynnikiem decydującym nie tylko o uzyskaniu przewagi nad konkurencją, ale także o rentowności całego przedsięwzięcia.
Mercedes-Benz z największą sprzedażą w lutym W lutym 2023r. zarejestrowano 2784 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+16,2%) i więcej o 9,2% niż w styczniu br.
Nowa stacja Mercedes-Benz w Będzieszynie Północny region Polski zyskał nową, dedykowaną pojazdom ciężarowym Mercedes-Benz placówkę Grupy Wróbel.
Zdalne kontrole tachografów w Europie Zachodniej W zeszłym tygodniu belgijska Federalna Policja Drogowa przeprowadziła obszerną kontrolę wzdłuż E40 w Wetteren.
Podsumowanie roku 2022 w MAN Truck & Bus Polska Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Jaki ciągnik na 80 ha? Pole liczące 80 hektarów wymaga zakupu maszyny, która będzie nie tylko wydajna, ale także komfortowa. Na szczęście w ofertach producentów nie brak ciągników spełniających te kryteria z nawiązką. Jaki więc pojazd wybrać? W odpowiedzi na to pytanie pomoże ten poradnik.