
Gorsze warunki leasingu w 2019 roku - dla kogo?
Zmiany w przepisach o PIT i CIT oznaczają, że leasing droższych samochodów stanie się od stycznia znacznie droższy.
Opłacalność leasingu samochodów premium już niebawem znacząco spadnie. Zmiany w przepisach podatkowych sprawiają, że od 1 stycznia przedsiębiorcy będą mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów maksymalnie 150 000 zł z tytułu kosztów leasingu, dzierżawy lub wynajmu pojazdów. W przypadku samochodów elektrycznych limit wyniesie 225 000 zł.
Leasing w tym roku, czy warto?
Dla kupujących i sprzedawców to ostatnia chwila, by zrealizować transakcje na dotychczasowych, korzystniejszych zasadach. Ministerstwo Finansów potwierdziło, że do umów leasingowych zawartych jeszcze w tym roku, znajdą zastosowanie obecnie obowiązujące przepisy, które wspomnianego limitu nie przewidują.
W obliczu wprowadzanych zmian branża sięga po różne formy wsparcia sprzedaży. Skutecznym wabikiem pozostają niezmiennie gratisy dołączane do nowego modelu samochodu – od dywaników podłogowych czy opcji dodatkowego wyposażenia, przez opony zimowe po ubezpieczenie auta. W cenę pojazdu bywa wliczana ochrona pogwarancyjna czy pakiet przeglądów. Ponadto, niektórzy producenci wyjątkowo wcześnie rozpoczęli wyprzedaż rocznika 2018. Przykładem jest Volkswagen, gdzie popularne SUV-y tej marki, jak Touareg czy Tiguan, można kupić w znacznie niższej cenie już od początku października.
Leasingodawcy i ich sprawdzone sposoby sprzedaży
Firmy leasingowe kuszą niskim kosztem całkowitym leasingu czy wynajmu długoterminowego, nawet na poziomie 101% wartości pojazdu. Zwykle elementem takiej oferty jest ubezpieczenie typu GAP i ubezpieczenie leasingobiorcy. Co ważne, firmy leasingowe coraz częściej w swoich działaniach krótkoterminowych wspierających sprzedaż wykorzystują Karty i Kupony Premiowe, które są sprawdzoną i efektywną formą nagradzania. W przypadku projektów długoterminowych chętnie wdrażają programy i akcje lojalnościowe. Motywują w ten sposób sprzedawców, by ci jeszcze skuteczniej przekonywali do leasingu w ostatnim miesiącu obowiązywania starych przepisów. Przykładem rozwiązania wykorzystywanego przez branżę motoryzacyjną do budowania lojalności wśród partnerów biznesowych, w tym przypadków na linii firma leasingowa i salon samochodowy, są produkty i rozwiązania oferowane przez Sodexo Benefits and Rewards Services.
Karta premiowa za dobry wynik
Zarówno Karty i Kupony Premiowe cieszą się dużym zainteresowaniem w branży automotive, gdyż można je szybko wdrożyć i rozdysponować wśród partnerów biznesowych. Pozwalają działać szybko i efektywnie, a jednocześnie są jedną z najbardziej pożądanych form nagród czy gratyfikacji, ponieważ dają pełną swobodę wyboru nagrody obdarowanemu. Ten rodzaj premii pozwala skutecznie podnieść motywację parterów, przy minimalnym zaangażowaniu ze strony firmy leasingowej, co może okazać się kluczowe w kontekście zmiany przepisów. - W ramach organizowanych programów lojalnościowych ich uczestnicy, w zamian za osiąganie celów sprzedażowych, mogą wybierać spośród 2 tysięcy dostępnych nagród, takich jak np. e-vouchery czy nagrody rzeczowe. Szersza perspektywa i większe możliwości wyboru finalnej nagrody mają duże znaczenie przy projektach długookresowych - mówi Sebastian Lachowski, dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services
W odpowiedzi na zmiany w prawie Związek Dealerów Samochodów w Polsce przygotował poradniki poświęcone nowym zasadom leasingu. A zapytań od klientów nie brakuje – spływają nie tylko od firm, które odłożyły zakupy na koniec roku, ale także od tych, które planowały leasing droższych aut na przyszły rok.
Polecamy zerknąć na tę ulotkę:








