Ile mamy obecnie elektrycznych samochodów ciężarowych?
Okazuje się, że na rynku elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie tym liderem jest Volvo Trucks.
Będzie napęd wodorowy, ale też i akumulatorowy
Jaki rodzaj napędu zdominuje przyszłość transportu pod względem emisji CO2? Żadna inna kwestia nie zajmuje obecnie tak dużo uwagi w branży samochodów ciężarowych.
Jedenaście betonomieszarek Volvo FM Electric zasili branżę budowlaną
Unicon, największy producent i dostawca betonu towarowego w Danii, zamierza złożyć największe jak dotąd, zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe.
MAN - ciężarówka przyszłości napędzana wodorem
Jak donosi konsorcjum CryoTRUCK, celem jest pokonanie 1000 kilometrów ciężarówką na jednym tankowaniu i tankowaniu w około dziesięć minut.
Elektryczne Volvo FH wystawione na próbę
W Niemczech przeprowadzono pierwszy niezależny test efektywności w pełni załadowaną, ciężką elektryczną ciężarówką Volvo FH. Elektryczna ciężarówka przekroczyła oficjalny zasięg i zużyła o 50% mniej energii, niż jej odpowiednik z silnikiem Diesla.
Active Grip Control - Volvo elektryczne teraz bardziej bezpieczne zimą
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową funkcję bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych – Active Grip Control. Ta innowacyjna technologia znacząco poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni.
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych
W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.
Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG
IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.
Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii
Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.
Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów
Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.
IVECO łączy siły z Air Liquide
IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.
Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?
Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...
Scania z elektrycznym zacięciem
Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.
Co oznacza program H2-ICE
Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku
Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG
IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar
Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.
Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km
Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.
CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON
W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.
Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?
Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.