
Ciężarówki Volvo Trucks zasilane wodorem już na drogach publicznych
Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi stana się ważną częścią oferty produktowej Volvo Trucks.
W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi. Te bezemisyjne ciężarówki wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach. Teraz samochody te po raz pierwszy zostały przetestowane na drogach publicznych. I to nie byle jakic. Aby było to jeszcze trudniejsze, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.
- Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga - mówi Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.
Elektryczne ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą szczególnie przydatne na dłuższych dystansach, gdzie korzystanie z wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe - na przykład na obszarach wiejskich bez infrastruktury do ładowania.
Ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Testy z przewoźnikami rozpoczną się na kilka lat przed komercyjnym uruchomieniem.








