Volvo Trucks cell

Ciężarówki Volvo Trucks zasilane wodorem już na drogach publicznych

Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi stana się ważną częścią oferty produktowej Volvo Trucks.

W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi. Te bezemisyjne ciężarówki wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach. Teraz samochody te po raz pierwszy zostały przetestowane na drogach publicznych. I to nie byle jakic. Aby było to jeszcze trudniejsze, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.

- Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga - mówi Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą szczególnie przydatne na dłuższych dystansach, gdzie korzystanie z wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe - na przykład na obszarach wiejskich bez infrastruktury do ładowania.

Ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Testy z przewoźnikami rozpoczną się na kilka lat przed komercyjnym uruchomieniem.

 

Przeczytaj też:
Udany przejazd elektrycznej ciężarówki na dystansie 3 tysięcy km Wkrótce rozpoczęcie produkcji seryjnej w pełni elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 300.
Przez Alpy na wodorze... Testowano dwie elektryczne ciężarówki: prototypy Mercedes-Benz GenH2 Truck z wodorowym ogniwem paliwowym oraz ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300 z elektrycznym napędem akumulatorowym.
Premiera rynkowa nowego MAN eTruck 2024 coraz bliżej Seryjnie produkowany elektryczny samochód ciężarowy do bezemisyjnego transportu drogowego niedawno udowodnił swoją pełną przydatność do zimy za kołem podbiegunowym.
Testy zimowe MAN eTruck MAN eTruck pomyślnie przechodzi testy zimowe w ujemnych temperaturach.
Skąd wziąć prąd do ładowarek pojazdów elektrycznych? W Polsce na koniec 2022 roku było 61,5 tys. pojazdów elektrycznych i 5016 punktów ładowania. Daje to średnio jeden punkt ładowania na 13 pojazdów.
DHL Parcel kupuje kolejne elektryki MAN-a Do zeroemisyjnej floty DHL Parcel dołączyły nowe samochody elektryczne marki MAN eTGE.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Girteka zakupi 600 elektrycznych ciężarówek Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.
Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.