Volvo Trucks przeprowadza testy zderzeniowe elektrycznej ciężarówki

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.
Volvo Trucks przetestowało odporność zderzeniową ciężkich pojazdów elektrycznych, które weszły do produkcji seryjnej we wrześniu 2022 r. Elektryczne ciężarówki zostały opracowane tak, aby dorównywały poziomem bezpieczeństwa ciężarówkom z silnikiem Diesla. Ważnym aspektem bezpieczeństwa jest odporność na zderzenia. Celem jest opracowanie pojazdów, które w jak największym stopniu wytrzymają ewentualne uderzenie.
Elektryczne ciężarówki Volvo Trucks mają takie same kabiny, jak tradycyjne ciężarówki z silnikiem Diesla. Zostały one gruntownie przetestowane, aby zapewnić ich odporność na zderzenia. Elektryczne ciężarówki mają również te same zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, których celem jest przede wszystkim zapobieganie wypadkom.
- Obliczenia i wirtualne symulacje są podstawą do tego, aby móc opracować i zweryfikować bezpieczny projekt naszych wózków elektrycznych. W ten sposób możemy cyfrowo przetestować dużą liczbę scenariuszy i parametrów. Aby zweryfikować wyniki symulacji, przeprowadzamy również testy zderzeniowe pojazdów w rzeczywistych warunkach - mówi Anna Wrige Berling, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Produktów w Volvo Trucks. - Celem pełnych testów zderzeniowych jest zminimalizowanie ryzyka pożaru i wycieków chemikaliów poprzez sprawdzenie, czy akumulatory i komponenty elektryczne znajdują się na miejscu w w razie wypadku i pozostań na miejscu oraz w przypadku wyłączenia systemu wysokiego napięcia.
Zasymulowano trzy rodzaje wypadków z udziałem elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo. Wyniki testów potwierdzają pozytywne wyniki symulacji wirtualnych. Przeprowadzono test zderzenia bocznego, w którym podwozie symulujące samochód osobowy uderzyło w bok ciężarówki zawierającej akumulatory. Test potwierdza, że pakiety akumulatorów wraz z ich modułami i ogniwami są dobrze chronione i pozostają na swoim miejscu nawet przy działaniu dużych sił.
Dodatkowo przeprowadzono test dachowania, w którym ciężarówka jest zmuszana do przewrócenia się. Celem jest sprawdzenie, czy system wysokiego napięcia się wyłącza, aby zminimalizować zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy i ekipy ratowniczej.
W teście bariery ciężarówka zderza się z przeszkodą, która symuluje tył innej ciężarówki. Tutaj sprawdza się, czy instalacje elektryczne i komponenty pod kabiną pozostają na swoim miejscu.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.