Volvo Trucks przeprowadza testy zderzeniowe elektrycznej ciężarówki

Test elektrycznej ciężarówki

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

 

Volvo Trucks przetestowało odporność zderzeniową ciężkich pojazdów elektrycznych, które weszły do ​​produkcji seryjnej we wrześniu 2022 r. Elektryczne ciężarówki zostały opracowane tak, aby dorównywały poziomem bezpieczeństwa ciężarówkom z silnikiem Diesla. Ważnym aspektem bezpieczeństwa jest odporność na zderzenia. Celem jest opracowanie pojazdów, które w jak największym stopniu wytrzymają ewentualne uderzenie.

Elektryczne ciężarówki Volvo Trucks mają takie same kabiny, jak tradycyjne ciężarówki z silnikiem Diesla. Zostały one gruntownie przetestowane, aby zapewnić ich odporność na zderzenia. Elektryczne ciężarówki mają również te same zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, których celem jest przede wszystkim zapobieganie wypadkom.

- Obliczenia i wirtualne symulacje są podstawą do tego, aby móc opracować i zweryfikować bezpieczny projekt naszych wózków elektrycznych. W ten sposób możemy cyfrowo przetestować dużą liczbę scenariuszy i parametrów. Aby zweryfikować wyniki symulacji, przeprowadzamy również testy zderzeniowe pojazdów w rzeczywistych warunkach - mówi Anna Wrige Berling, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Produktów w Volvo Trucks. - Celem pełnych testów zderzeniowych jest zminimalizowanie ryzyka pożaru i wycieków chemikaliów poprzez sprawdzenie, czy akumulatory i komponenty elektryczne znajdują się na miejscu w w razie wypadku i pozostań na miejscu oraz w przypadku wyłączenia systemu wysokiego napięcia.

Zasymulowano trzy rodzaje wypadków z udziałem elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo. Wyniki testów potwierdzają pozytywne wyniki symulacji wirtualnych. Przeprowadzono test zderzenia bocznego, w którym podwozie symulujące samochód osobowy uderzyło w bok ciężarówki zawierającej akumulatory. Test potwierdza, że ​​pakiety akumulatorów wraz z ich modułami i ogniwami są dobrze chronione i pozostają na swoim miejscu nawet przy działaniu dużych sił.
Dodatkowo przeprowadzono test dachowania, w którym ciężarówka jest zmuszana do przewrócenia się. Celem jest sprawdzenie, czy system wysokiego napięcia się wyłącza, aby zminimalizować zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy i ekipy ratowniczej.
W teście bariery ciężarówka zderza się z przeszkodą, która symuluje tył innej ciężarówki. Tutaj sprawdza się, czy instalacje elektryczne i komponenty pod kabiną pozostają na swoim miejscu.

 

 

Przeczytaj też:
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Girteka zakupi 600 elektrycznych ciężarówek

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

DAF uruchamia fabrykę ciężarówek elektrycznych

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Elektryczne samochody ciężarowe - ile ich mamy?

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

Zamość z umową na pierwsze autobusy elektryczne MAN

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Pierwsza elektryczna śmieciarka wydana w Polsce

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Wyszukiwarka

Informacje