Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Krone eTrailer

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

 

Zelektryfikowane naczepy Trailer Dynamics mają elektryczny układ napędowy, który umożliwia wspomaganie napędu ciągnika. Specjalnie opracowany komponent wykorzystuje opatentowany system czujników do określania dynamiki jazdy zestawu ciągnik-naczepa, a następnie dostosowuje eTrailer do jazdy tak, aby naczepa nie stanowiła dodatkowego oporu dla ciągnącej ją ciężarówki. Elektryczny układ napędowy umożliwia również odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Wraz ze swoim strategicznym partnerem, Trailer Dynamics, firma Krone opracowała kompleksowe rozwiązanie elektrycznej naczepy. To rozwiązanie znane, jako eTrailer. Elektryczny układ napędowy, który jest sercem systemu, jest instalowany wewnątrz naczepy a nie w ciężarówce. Dlatego umożliwia podłączenie eTrailer do dowolnego ciągnika. Naczepy można łączyć i używać z ciągnikami siodłowymi wszystkich producentów. Naczepa eTrailer może być sprzężona z ciągnikiem zasilanym olejem napędowym, gazem, energią elektryczną i wodorem. Inteligentny elektryczny układ napędowy Trailer Dynamics wspiera ciągnik z silnikiem wysokoprężnym podczas całej podróży, pomagając we wszystkim, od ruszania po jazdę na wzniesieniach.

W zależności od potrzeb naczepy mogą być wyposażone w akumulatory o mocy 300 kWh, 450 kWh lub 600 kWh. Może to zwiększyć zasięg ciężarówek elektrycznych nawet o 500 km. W przypadku napędów konwencjonalnych zastosowanie eTrailer pozwala znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.

Operator logistyczny DB Schenker będzie sukcesywnie wprowadzać do swojej floty 2000 naczep eTrailer od 2024 roku.

 

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Wyszukiwarka

Informacje