Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Apex Hyzon

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

 

W piątek, 21 października br., w Rostock-Laage, oficjalnie uruchomiono pierwszą stację tankowania wodoru dla transportu ciężkiego. Obiekt, który jest czynny całą dobę, umożliwia np. firmom transportowym tankowanie pojazdów na publicznej stacji paliw. Na tej stacji można również tankować inne pojazdy napędzane wodorem. Wartość inwestycji wyniosła około trzech milionów euro.

Stacja tankowania wodoru Rostock-Laage znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A19 i węzła A20. Od portu w Rostocku dzieli ją zaledwie 30 minut drogi. Paliwem jest ekologiczny wodór, produkowany na miejscu, przez Grupę APEX w procesie elektrolizy w sposób neutralny dla klimatu. Dzienna wydajność stacji wynosi około 450 kilogramów wodoru. Dwa pojazdy ciężarowe i trzy samochody osobowe mogą być tankowane jeden po drugim.

Do tankowania ciężkich pojazdów wodorem (duże ilości w krótkim czasie) wymagane jest ciśnienie 350 barów. W przypadku samochodów osobowych ciśnienie wynosi 700 barów, więc dla dwóch klas pojazdów stosowane są różne pompy paliwowe. Pojemność zbiornika autobusu lub ciężarówki wynosi około 37,5 kg, co odpowiada zasięgowi od 350 do 400 km. W przypadku samochodów osobowych zawartość zbiornika wynosząca około 5 kg zapewnia zasięg do 500 km. Koszt jednego kilograma zielonego wodoru to 12,85 euro, więc pełne zatankowanie pojazdu ciężarowego kosztuje około 475 euro, a samochodu osobowego około 65 euro.

Fot. Apex, Hyzonmotors

 

 

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Wyszukiwarka

Informacje