Rozpoczyna się seryjna produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz dla służb komunalnych
Daimler Truck uruchamia seryjną produkcję samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, przeznaczonego do eksploatacji miejskiej w zastosowaniach komunalnych.
Produkcja eEconica odbywa się na istniejącej linii montażowej Mercedes-Benz Special Trucks, równolegle i elastycznie wraz z samochodami ciężarowymi wyposażanymi w napęd spalinowy. Po zmontowaniu zasadniczej części pojazdu, eEconic trafia do Future Truck Center w celu elektryfikacji, gdzie – podobnie jak eActros – zostaje wyposażony w elementy napędu elektrycznego. W kilku etapach produkcji montowane są między innymi akumulator wysokiego napięcia i moduł ładowania. Po zamontowaniu wszystkich komponentów wysokonapięciowych może nastąpić uruchomienie całego systemu, co oznacza, że ciężarówka jest gotowa do jazdy.
Główne dane techniczne eEconica są w dużej mierze identyczne z danymi technicznymi eActrosa. eEconic skonfigurowany jako śmieciarka ma w trybie jednozmianowym, bez dodatkowego ładowania, obsłużyć zdecydowaną większość tras zbiórki odpadów, typowych dotąd dla Econica. Elektryczny układ napędowy pozwolił na uzyskanie płaskiej podłogi kabiny, co ułatwia przechodzenie przez kabinę i jest szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego – przez składane drzwi po stronie pasażera. Istotnym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest również nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit. Kolejną atrakcję wyposażenia stanowi panoramiczne przeszklenie z powlekaną i podgrzewaną szybą przednią Thermocontrol, która dodatkowo zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa widoczność na obszar ruchu drogowego. Dodatkowo szyba ta ogranicza nagrzewanie się wnętrza na skutek promieniowania słonecznego. Ogromną zaletą eEconica w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim jest jego seryjne wyposażenie w asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.
Największy zakład montażowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz w Wörth am Rhein, utworzony w roku 1963, produkuje ciężarówki Mercedes-Benz Arocs i Atego, a od ponad 20 lat także ciężkiego Actrosa, cieszącego się największą popularnością na całym świecie. W październiku ruszyła produkcja seryjna ciężarówki Mercedes-Benz eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym. Dziennie Wörth może opuścić nawet 470 samochodów ciężarowych.
Pierwszy egzemplarz seryjnie produkowanego eEconica zostanie przekazany duńskiej firmie Urbaser A/S, działającej w sektorze gospodarki odpadami. Sukcesywną dostawę kolejnych pojazdów zaplanowano na bieżący rok.