Rozpoczyna się seryjna produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz dla służb komunalnych

eEconic elektryczny Econic

Daimler Truck uruchamia seryjną produkcję samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, przeznaczonego do eksploatacji miejskiej w zastosowaniach komunalnych.

 

Produkcja eEconica odbywa się na istniejącej linii montażowej Mercedes-Benz Special Trucks, równolegle i elastycznie wraz z samochodami ciężarowymi wyposażanymi w napęd spalinowy. Po zmontowaniu zasadniczej części pojazdu, eEconic trafia do Future Truck Center w celu elektryfikacji, gdzie – podobnie jak eActros – zostaje wyposażony w elementy napędu elektrycznego. W kilku etapach produkcji montowane są między innymi akumulator wysokiego napięcia i moduł ładowania. Po zamontowaniu wszystkich komponentów wysokonapięciowych może nastąpić uruchomienie całego systemu, co oznacza, że ciężarówka jest gotowa do jazdy.

Główne dane techniczne eEconica są w dużej mierze identyczne z danymi technicznymi eActrosa. eEconic skonfigurowany jako śmieciarka ma w trybie jednozmianowym, bez dodatkowego ładowania, obsłużyć zdecydowaną większość tras zbiórki odpadów, typowych dotąd dla Econica. Elektryczny układ napędowy pozwolił na uzyskanie płaskiej podłogi kabiny, co ułatwia przechodzenie przez kabinę i jest szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego – przez składane drzwi po stronie pasażera. Istotnym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest również nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit. Kolejną atrakcję wyposażenia stanowi panoramiczne przeszklenie z powlekaną i podgrzewaną szybą przednią Thermocontrol, która dodatkowo zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa widoczność na obszar ruchu drogowego. Dodatkowo szyba ta ogranicza nagrzewanie się wnętrza na skutek promieniowania słonecznego. Ogromną zaletą eEconica w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim jest jego seryjne wyposażenie w asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

Największy zakład montażowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz w Wörth am Rhein, utworzony w roku 1963, produkuje ciężarówki Mercedes-Benz Arocs i Atego, a od ponad 20 lat także ciężkiego Actrosa, cieszącego się największą popularnością na całym świecie. W październiku ruszyła produkcja seryjna ciężarówki Mercedes-Benz eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym. Dziennie Wörth może opuścić nawet 470 samochodów ciężarowych.

Pierwszy egzemplarz seryjnie produkowanego eEconica zostanie przekazany duńskiej firmie Urbaser A/S, działającej w sektorze gospodarki odpadami. Sukcesywną dostawę kolejnych pojazdów zaplanowano na bieżący rok.

Przeczytaj też:
Mercedes-Benz Econic z zabudową betonomieszarki w Bosta-Beton

Przedsiębiorstwo Produkcji Mas Betonowych Bosta-Beton Sp. z o.o., wieloletni klient marki Mercedes-Benz Trucks, uznało, że właśnie ten model, oprócz użytkowanych w firmie Arocsów, również sprawdzi się w jej codziennej działalności.

Nowe Actrosy L w Kuźnia Trans

Pięćdziesiąt Mercedes-Benz Actros L 1845 zasili flotę firmy Kuźnia Trans z Mikołowa.

Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Ciężarowy Mercedes-Benz z nagrodami w ośmiu kategoriach

W plebiscycie ETM Awards 2022 samochody ciężarowe, autobusy i usługi Daimler Truck AG zdobyły pierwsze miejsca w ośmiu kategoriach. Wymieniamy najciekawsze z nich.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Wyszukiwarka

Informacje