Volvo Trucks Maersk

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

 

Umowa uzupełnia wcześniejsze zapotrzebowanie na 16 pojazdów tego samego modelu i stanowi największe jak dotąd komercyjne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Volvo.
Zamówienie zostało złożone przez firmę Performance Team, będącą częścią Grupy Maersk i oznacza, że w sumie 126 pojazdów Volvo VNR Electric będzie użytkowanych przez to przedsiębiorstwo. Pierwsze elektryczne samochody ciężarowe zostaną oddane do eksploatacji w drugim kwartale 2022 r., a wszystkie 126 pojazdów ma zostać wydanych do pierwszego kwartału 2023 r.

Elektryczne ciężarówki Class 8 będą wykorzystywane w Kalifornii do różnych zadań transportowych, obsługując trasy spedycji portowej i dystrybucji magazynowej.
Volvo VNR Electric ma zasięg operacyjny do 440 km i możliwość magazynowania energii do 565 kWh. Samochód ciężarowy może być naładowany w 80% w 90 minut w przypadku pakietu sześciu baterii i w 60 minut w przypadku wersji z czterema bateriami. Volvo VNR Electric jest produkowane w zakładach Volvo Trucks w New River Valley w Wirginii, które są wyłącznym producentem wszystkich samochodów ciężarowych Volvo w Ameryce Północnej.

W skali globalnej, Volvo Trucks postawiło sobie ambitny cel, aby do 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych przez nie samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne. - Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić elektrycznej transformacji branży transportowej. Wolumeny są nadal niskie, ale widzimy szybko rosnące zainteresowanie w Europie, Ameryce Północnej, a także w innych częściach świata. W 2021 r. przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Możliwość oferowania elektrycznych, bezemisyjnych środków transportu wyraźnie staje się kluczową przewagą konkurencyjną - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks w 2021 r., w Europie, miało 42% udziałów w sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych. Z sześcioma modelami elektrycznych ciężarówek, produkowanych w tym roku, Volvo Trucks posiada najbardziej kompletną linię elektrycznych samochodów ciężarowych na świecie, obejmującą wszystkie obszary, od dystrybucji miejskiej i obsługi odpadów, po transport budowlany i przewozy regionalne.

Przeczytaj też:
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.