Nadchodzi nowa era samochodów dostawczych

Opel Vivaro e-Hydrogen

Marki Stellantis Opel, Peugeot i Citroën dostarczyły pierwsze modele swoich kompaktowych samochodów dostawczych z napędem hybrydowym na ogniwa paliwowe. Z punktu widzenia szefa rozwoju Marcusa Lotta, napęd wodorowy jest idealnym rozwiązaniem do pokonywania długich dystansów chcąc utrzymać zerową emisję.

 

Pierwszy Opel Vivaro-e HYDROGEN, opuścił linię montażową w grudniu ub. roku i trafił parku pojazdów firmy Miele, niemieckiego producenta artykułów gospodarstwa domowego klasy premium.

- Nowy Opel Vivaro-e HYDROGEN doskonale trafia w potrzeby klientów flotowych. Samochód dostawczy na wodór jest idealnym rozwiązaniem na długie trasy pokonywane bez emisji, z większymi ładunkami oraz bez straty czasu na ładowanie akumulatorów. Opel Vivaro-e HYDROGEN jest pionierem bezemisyjnej mobilności, zwłaszcza w segmencie użytku komercyjnego - komentuje szef Działu Rozwoju Opel AG, Marcus Lott.

Vivaro-e HYDROGEN jest oparty na zasilanym akumulatorowo elektrycznym znanym z Opla Vivaro-e. Zatankowanie zbiorników wodoru do pełna wystarcza na przejechanie ponad 400 kilometrów (WLTP1). Ilość energii wytwarzanej przez 45-kilowatowe ogniwo paliwowe pozwala na ciągłą jazdę autostradą. Uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje tylko trzy minuty - tyle samo, ile tankowanie oleju napędowego lub benzyny w samochodzie z tradycyjnym napędem.

W chwilach szczytowego zapotrzebowania na moc, na przykład przy ruszaniu z miejsca i dynamicznym przyspieszaniu, dodatkowej energii dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także uzupełnić z zewnętrznego źródła, na przykład na stacji ładowania, co pozwoli na przejechanie 50 kilometrów w trybie zasilania elektrycznego. W standardowym wyposażeniu Vivaro-e HYDROGEN znajduje się trójfazowa pokładowa ładowarka (11 kW) oraz kabel do ładowania typu 2.

Vivaro-e HYDROGEN, oferując od 5,3 do 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej, nie ustępuje pod tym względem wersjom z silnikami spalinowymi. Elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.
Podobnie jak wersje akumulatorowe oraz z silnikami spalinowymi Vivaro-e HYDROGEN oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowników auta. Wyposażenie obejmuje między innymi kamerę cofania z panoramicznym widokiem 180 stopni, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

 

Przeczytaj też:
Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

Wyszukiwarka

Informacje