Nadchodzi nowa era samochodów dostawczych

Marki Stellantis Opel, Peugeot i Citroën dostarczyły pierwsze modele swoich kompaktowych samochodów dostawczych z napędem hybrydowym na ogniwa paliwowe. Z punktu widzenia szefa rozwoju Marcusa Lotta, napęd wodorowy jest idealnym rozwiązaniem do pokonywania długich dystansów chcąc utrzymać zerową emisję.
Pierwszy Opel Vivaro-e HYDROGEN, opuścił linię montażową w grudniu ub. roku i trafił parku pojazdów firmy Miele, niemieckiego producenta artykułów gospodarstwa domowego klasy premium.
- Nowy Opel Vivaro-e HYDROGEN doskonale trafia w potrzeby klientów flotowych. Samochód dostawczy na wodór jest idealnym rozwiązaniem na długie trasy pokonywane bez emisji, z większymi ładunkami oraz bez straty czasu na ładowanie akumulatorów. Opel Vivaro-e HYDROGEN jest pionierem bezemisyjnej mobilności, zwłaszcza w segmencie użytku komercyjnego - komentuje szef Działu Rozwoju Opel AG, Marcus Lott.
Vivaro-e HYDROGEN jest oparty na zasilanym akumulatorowo elektrycznym znanym z Opla Vivaro-e. Zatankowanie zbiorników wodoru do pełna wystarcza na przejechanie ponad 400 kilometrów (WLTP1). Ilość energii wytwarzanej przez 45-kilowatowe ogniwo paliwowe pozwala na ciągłą jazdę autostradą. Uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje tylko trzy minuty - tyle samo, ile tankowanie oleju napędowego lub benzyny w samochodzie z tradycyjnym napędem.
W chwilach szczytowego zapotrzebowania na moc, na przykład przy ruszaniu z miejsca i dynamicznym przyspieszaniu, dodatkowej energii dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także uzupełnić z zewnętrznego źródła, na przykład na stacji ładowania, co pozwoli na przejechanie 50 kilometrów w trybie zasilania elektrycznego. W standardowym wyposażeniu Vivaro-e HYDROGEN znajduje się trójfazowa pokładowa ładowarka (11 kW) oraz kabel do ładowania typu 2.
Vivaro-e HYDROGEN, oferując od 5,3 do 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej, nie ustępuje pod tym względem wersjom z silnikami spalinowymi. Elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.
Podobnie jak wersje akumulatorowe oraz z silnikami spalinowymi Vivaro-e HYDROGEN oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowników auta. Wyposażenie obejmuje między innymi kamerę cofania z panoramicznym widokiem 180 stopni, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.