Mój elektryk program samochody elektryczne

Samochód elektryczny w programie Mój elektryk

Po zaledwie dwóch miesiącach od rozpoczęcia przyjmowania wniosków od klientów biznesowych (PKO Leasing, Masterlease) oraz indywidualnych (Masterlease), Grupa PKO Leasing może pochwalić się znaczącym udziałem w pozyskaniu dotacji do aut zeroemisyjnych w ramach programu Mój elektryk.

 

Do tej pory zostało podpisanych z klientami 145 umów o dotacje. Do użytkowania oddanych zostało ponad 70 aut elektrycznych. Grupa prognozuje, że skala ta będzie dynamicznie rosła.

Uzyskanie dopłat do leasingu i wynajmu pojazdów zeroemisyjnych w ramach programu Mój elektryk cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów biznesowych oraz indywidualnych. To skłoniło NFOŚiGW do podniesienia w połowie marca kwoty przekazanej do dyspozycji Banku Ochrony Środowiska (BOŚ) do 100 mln zł.

Grupa PKO Leasing do programu przystąpiła pod koniec zeszłego roku, zaś w połowie stycznia 2022 r. zaczęła przyjmować wnioski klientów. Start działań PKO Leasing oraz Masterlease od początku charakteryzował się dużą dynamiką, zaś skala zainteresowania ze strony klientów przerosła pierwotne oczekiwania.

W ścieżce leasingowej programu wprowadzona zasada "jednego okienka" ma maksymalnie ułatwić przedsiębiorcom przejście przez formalności. Przed przystąpieniem do programu Grupa PKO Leasing wnikliwie przeanalizowała ścieżkę uzyskania dotacji, aby zoptymalizować i uprościć proces obsługi klientów. W efekcie czynności związane z uzyskaniem przez klientów dotacji zostały oddane w ręce doradców leasingowych, którzy po odpowiednim przeszkoleniu i przygotowaniu pod kątem merytorycznym, stali się realnym wsparciem przy odpowiednim wypełnianiu wniosków.

W Grupie PKO Leasing klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma opcjonalnymi ścieżkami uzyskania dotacji. Pierwsza, to proces oparty o konwencjonalny model współpracy z BOŚ Bankiem, gdzie klient czeka 20 dni roboczych na rozpatrzenie wniosku, następnie – po wydaniu pozytywnej opinii przez BOŚ Bank – podpisywana jest umowa leasingowa wraz z umową dotacji i wydawane jest auto. W przypadku, gdy samochód jest potrzebny „od ręki”, Grupa PKO Leasing proponuje swoim klientom alternatywne rozwiązanie, znacznie przyspieszające odbiór auta elektrycznego i późniejsze rozliczenie dotacji. Wówczas transakcja realizowana jest w czasie krótszym niż standardowe 20 dni roboczych. W tym procesie klient składa wniosek o dotację, następuje weryfikacja dokumentu przez pracowników Grupy PKO Leasing, następnie podpisanie umowy leasingowej, rejestracja i wydanie pojazdu. Informacja o przyznaniu dotacji pojawia się w ciągu kilkunastu dni. Klient użytkuje zatem auto elektryczne, czekając na decyzję NFOŚiGW i przygotowanie umowy dotacji przez BOŚ Bank.

- Realizacja ścieżki proceduralnej w programie Mój elektryk, choć nie należy do najłatwiejszych, jest w pełni uzasadniona. Mówimy tu o poważnym programie przewidzianym na lata. Do rozdysponowania są publiczne pieniądze, łączna suma dofinansowania nabycia samochodów elektrycznych w leasingu i wynajmie długoterminowym opiewa na kwotę 500 mln zł. Proces przyznania dotacji jest wieloetapowy, zaangażowanych jest kilka instytucji, które realizując swoje zadania, wykonują szereg czynności wymagających czasu. Rozumiemy jednak argumentację klientów, którzy nie mogą pozwolić sobie na tak długie oczekiwanie na auto. Stąd możliwość skorzystania z oferowanej przez nas usługi, która umożliwia użytkowanie pojazdu przed pozytywnym rozpatrzeniem wniosku o uzyskanie dotacji. Warunkiem jest wpłacenie przez klienta wymaganej opłaty wstępnej pokrywającej kwotę wnioskowanej dotacji, która po wypłaceniu przez NFOŚiGW kwoty dotacji zostanie zwrócona klientowi. Należy przy tym podkreślić, że przy tym wariancie, ryzyko potencjalnego nieotrzymania dotacji - choć znikome - jest po stronie klienta – mówi Maciej Matelski, dyrektor ds. rynku samochodów osobowych w PKO Leasing.

Alternatywna ścieżka oferowana przez Grupę PKO Leasing cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Stanowi dobre rozwiązanie dla tych osób, które chcą użytkować auto wcześniej, jednocześnie nie rezygnując z dobrodziejstw programu Mój elektryk.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.