Elektryczne Volvo Trucks

Ile mamy obecnie elektrycznych samochodów ciężarowych?

Okazuje się, że na rynku elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie tym liderem jest Volvo Trucks.

 

Najnowsze statystyki pokazują, że w 2021 roku Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich, w pełni elektrycznych, samochodów ciężarowych w Europie, w 2021 roku, z udziałem w rynku wynoszącym 42%. W ubiegłym roku, firma przyjęła zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1100 elektrycznych samochodów ciężarowych na całym świecie.

Statystyki grupy zajmującej się analizą rynku IHS Markit pokazują, że w roku 2021, w Europie, zarejestrowano łącznie 346 elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) - co stanowi wzrost o 193% w stosunku do roku 2020. Volvo Trucks ma największy udział w rynku na poziomie 42%. Kraje w Europie z największą liczbą zarejestrowanych elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) to Szwajcaria, Norwegia, Szwecja i Holandia - dane pochodzą z IHS Markit, ihsmarkit.com. Europa z wyłączeniem Wielkiej Brytanii.

Roger Alm, prezes Volvo Trucks:
- Jesteśmy zdeterminowani, aby napędzać rewolucję w zakresie elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza pozycja lidera rynku w Europie jest dowodem na to, że właśnie to robimy. Nawet jeśli wolumeny są nadal niskie, widzimy szybko rosnące zainteresowanie, zarówno w Europie, Ameryce Północnej, jak i w innych częściach świata. W 2021 roku, przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1100 pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Jestem przekonany, że oferowanie elektrycznych, zeroemisyjnych środków transportu staje się kluczową przewagą konkurencyjną.


Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych w 2019 roku, jako jedna z pierwszych marek samochodów ciężarowych na świecie. Gdy jesienią tego roku rozpocznie się produkcja ciężkich, w pełni elektrycznych modeli Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, Volvo Trucks będzie dysponować najbardziej kompletną linią elektryczną w globalnym sektorze transportu towarów. Volvo dostarczyło pojazdy elektryczne do szerokiego grona klientów w Europie, Ameryce Północnej i Australii. Celem firmy jest, aby do 2030 r. połowa całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiła ta z napędem elektrycznym.

Dane IHS Markit dotyczące całkowitej liczby zarejestrowanych elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) w Europie, w 2021 roku, z wyłączeniem Wielkiej Brytanii:
- Szwajcaria 77
- Norwegia 56
- Szwecja 47
- Holandia 42
- Niemcy 37
- Francja 25
- Dania 21
- Hiszpania 11
- Włochy 9
- Węgry 7
- Polska 4
- Belgia 3
- Czechy 2
- Finlandia 2
- Irlandia 2
- Austria 1
Razem: 346 elektrycznych ciężarówek

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.