Ile mamy obecnie elektrycznych samochodów ciężarowych?

Elektryczne Volvo Trucks

Okazuje się, że na rynku elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie tym liderem jest Volvo Trucks.

 

Najnowsze statystyki pokazują, że w 2021 roku Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich, w pełni elektrycznych, samochodów ciężarowych w Europie, w 2021 roku, z udziałem w rynku wynoszącym 42%. W ubiegłym roku, firma przyjęła zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1100 elektrycznych samochodów ciężarowych na całym świecie.

Statystyki grupy zajmującej się analizą rynku IHS Markit pokazują, że w roku 2021, w Europie, zarejestrowano łącznie 346 elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) - co stanowi wzrost o 193% w stosunku do roku 2020. Volvo Trucks ma największy udział w rynku na poziomie 42%. Kraje w Europie z największą liczbą zarejestrowanych elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) to Szwajcaria, Norwegia, Szwecja i Holandia - dane pochodzą z IHS Markit, ihsmarkit.com. Europa z wyłączeniem Wielkiej Brytanii.

Roger Alm, prezes Volvo Trucks:
- Jesteśmy zdeterminowani, aby napędzać rewolucję w zakresie elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza pozycja lidera rynku w Europie jest dowodem na to, że właśnie to robimy. Nawet jeśli wolumeny są nadal niskie, widzimy szybko rosnące zainteresowanie, zarówno w Europie, Ameryce Północnej, jak i w innych częściach świata. W 2021 roku, przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1100 pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Jestem przekonany, że oferowanie elektrycznych, zeroemisyjnych środków transportu staje się kluczową przewagą konkurencyjną.


Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych w 2019 roku, jako jedna z pierwszych marek samochodów ciężarowych na świecie. Gdy jesienią tego roku rozpocznie się produkcja ciężkich, w pełni elektrycznych modeli Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, Volvo Trucks będzie dysponować najbardziej kompletną linią elektryczną w globalnym sektorze transportu towarów. Volvo dostarczyło pojazdy elektryczne do szerokiego grona klientów w Europie, Ameryce Północnej i Australii. Celem firmy jest, aby do 2030 r. połowa całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiła ta z napędem elektrycznym.

Dane IHS Markit dotyczące całkowitej liczby zarejestrowanych elektrycznych samochodów ciężarowych (≥16 ton) w Europie, w 2021 roku, z wyłączeniem Wielkiej Brytanii:
- Szwajcaria 77
- Norwegia 56
- Szwecja 47
- Holandia 42
- Niemcy 37
- Francja 25
- Dania 21
- Hiszpania 11
- Włochy 9
- Węgry 7
- Polska 4
- Belgia 3
- Czechy 2
- Finlandia 2
- Irlandia 2
- Austria 1
Razem: 346 elektrycznych ciężarówek

Przeczytaj też:
Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

Wyszukiwarka

Informacje