CryoTRUCK

MAN - ciężarówka przyszłości napędzana wodorem

Jak donosi konsorcjum CryoTRUCK, celem jest pokonanie 1000 kilometrów ciężarówką na jednym tankowaniu i tankowaniu w około dziesięć minut.

 

Większość producentów zgadza się, że technologia wodorowa ma przyszłość przede wszystkim w pojazdach użytkowych. Dlatego Daimler Truck i Volvo połączyły siły w projekcie Cellcentric i wspólnie chcą opracować, wyprodukować i wprowadzić na rynek gotowe do produkcji seryjne systemy ogniw paliwowych.

Zaś inne konsorcjum - Kriotruck - zaczyna opracowywać i testować zbiorniki wodoru i systemy tankowania do ciężarówek z ogniwami paliwowymi w transporcie dalekobieżnym. Konsorcjum jest wspierane przez start -up Cryomotive, producenta pojazdów użytkowych MAN oraz zespół z Politechniki Monachijskiej. Chcą między innymi wspólnie opracować zbiornik kriogeniczny na wodór do ciężarówek. Powinno to umożliwić ciężarówkom na ogniwa paliwowe pokonanie 1000 kilometrów bez tankowania. Zaś samo tankowanie miało by się odbywać w około 10 minut.

Projekt CryoTRUCK, zaplanowany na trzy i pół roku, o łącznym budżecie ponad 25 milionów euro, skupi się na opracowaniu i walidacji pierwszej generacji technologii systemu magazynowania i tankowania kriogenicznego sprężonego wodoru gazowego (CRYOGAS) w ciężarówkach.

Najpóźniej do 2024 r. firm Cryogas chce zintegrować systemy zbiorników wodoru o pojemności 80 kg i zawartości energii ponad 2600 kWh w dwóch różnych prototypach pojazdów, a następnie rozpocząć testy drogowe.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.