MAN - ciężarówka przyszłości napędzana wodorem

Jak donosi konsorcjum CryoTRUCK, celem jest pokonanie 1000 kilometrów ciężarówką na jednym tankowaniu i tankowaniu w około dziesięć minut.
Większość producentów zgadza się, że technologia wodorowa ma przyszłość przede wszystkim w pojazdach użytkowych. Dlatego Daimler Truck i Volvo połączyły siły w projekcie Cellcentric i wspólnie chcą opracować, wyprodukować i wprowadzić na rynek gotowe do produkcji seryjne systemy ogniw paliwowych.
Zaś inne konsorcjum - Kriotruck - zaczyna opracowywać i testować zbiorniki wodoru i systemy tankowania do ciężarówek z ogniwami paliwowymi w transporcie dalekobieżnym. Konsorcjum jest wspierane przez start -up Cryomotive, producenta pojazdów użytkowych MAN oraz zespół z Politechniki Monachijskiej. Chcą między innymi wspólnie opracować zbiornik kriogeniczny na wodór do ciężarówek. Powinno to umożliwić ciężarówkom na ogniwa paliwowe pokonanie 1000 kilometrów bez tankowania. Zaś samo tankowanie miało by się odbywać w około 10 minut.
Projekt CryoTRUCK, zaplanowany na trzy i pół roku, o łącznym budżecie ponad 25 milionów euro, skupi się na opracowaniu i walidacji pierwszej generacji technologii systemu magazynowania i tankowania kriogenicznego sprężonego wodoru gazowego (CRYOGAS) w ciężarówkach.
Najpóźniej do 2024 r. firm Cryogas chce zintegrować systemy zbiorników wodoru o pojemności 80 kg i zawartości energii ponad 2600 kWh w dwóch różnych prototypach pojazdów, a następnie rozpocząć testy drogowe.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.