IVECO łączy siły z Air Liquide

IVECO elektryczne

IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.

 

Partnerstwo przyczyni się budowy linii pojazdów użytkowych zasilanych ogniwami wodorowymi. Obaj partnerzy przeznaczą środki i zasoby na zbadanie rozwoju ciężkich elektrycznych dalekobieżnych ciężarówek na ogniwa paliwowe. Ale nie tylko o samochody tu chodzi. Wiadomo, że równie ważna jest budowa infrastruktury pozwalającej na zasilenie pojazdów. I tu decydujące znaczenie ma właśnie współpraca z Air Liquide, która ma duże doświadczenie w magazynowaniu wodoru.
Równolegle obie firmy będą wspólnie promować inicjatywy zachęcające do mobilności wodorowej. Istotne tu jest rozmieszczenie sieci stacji tankowania wodoru ze źródeł odnawialnych wzdłuż głównych transeuropejskich korytarzy transportowych.

Partnerstwo obu firm wpisuje się w trwającą współpracę w ramach projektu HyAMMED, na południu Francji, którego celem jest opracowanie pierwszej europejskiej floty 44-tonowych elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi. Ma być również zbudowana pierwsza wysokociśnieniowa stacja tankowania wodoru o wydajności 1 tony dziennie, której celem jest dekarbonizacja dalekobieżnego transportu towarowego w Europie.

W przyszłości wodór może znacząco przyczynić się do rozwoju transportu długodystansowego, ponieważ jest szczególnie dobrze przystosowany do długodystansowych pojazdów ciężkich o dużej ładowności.

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG

IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.

Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów

Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.

Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Scania z elektrycznym zacięciem

Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje