Rajd Dakar elektryczna ciężarówka

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

 

Inżynierowie francuskiego start-upu Gaussin zaprezentowali nową ciężarówkę H2. Ciężarówka, którą planują wysłać na wyścig w 2022 roku, to pierwszy w historii imprezy pojazd, który, jako paliwo wykorzystuje wyłącznie wodór. W ramach kampanii promocyjnej Gaussin zawiózł swój pojazd na boisko klubu Paris Saint-Germain, gdzie obejrzeli je zawodnicy - m.in. Leo Messi.

Od narodzin pojazdów silnikowych sporty motorowe były miejscem, w których testowano najbardziej niezawodne i najszybsze samochody. Dziś wszystko dzieje się tak samo, z tą różnicą, że nowe technologie to technologie bezemisyjne. W przeszłości wiele rozwiązań, które na co dzień widzimy w naszych samochodach, pochodziło właśnie ze świata sportu. Gdyby ciężarówka H2 przetrwała wyścig, byłaby dobrym znakiem do rozwoju technologii na przyszłość.

Firma jest francuska, ale projekt nadwozia jest dziełem włoskiej Pininfariny, która znana jest z tworzenia karoserii najbardziej znanych na świecie samochodów sportowych. Chociaż H2 nie przypomina supersamochodów sportowych, to jej widok budzi miłe dla oka skojarzenia.

Teraz pozostaje nam tylko poczekać na sam wyścig, który odbędzie się już w styczniu 2022 roku w Arabii Saudyjskiej i potrwa dwa tygodnie. Łączna trasa będzie miała długość około 7000 kilometrów, z czego 4000 to odcinki specjalne.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.