Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Rajd Dakar elektryczna ciężarówka

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

 

Inżynierowie francuskiego start-upu Gaussin zaprezentowali nową ciężarówkę H2. Ciężarówka, którą planują wysłać na wyścig w 2022 roku, to pierwszy w historii imprezy pojazd, który, jako paliwo wykorzystuje wyłącznie wodór. W ramach kampanii promocyjnej Gaussin zawiózł swój pojazd na boisko klubu Paris Saint-Germain, gdzie obejrzeli je zawodnicy - m.in. Leo Messi.

Od narodzin pojazdów silnikowych sporty motorowe były miejscem, w których testowano najbardziej niezawodne i najszybsze samochody. Dziś wszystko dzieje się tak samo, z tą różnicą, że nowe technologie to technologie bezemisyjne. W przeszłości wiele rozwiązań, które na co dzień widzimy w naszych samochodach, pochodziło właśnie ze świata sportu. Gdyby ciężarówka H2 przetrwała wyścig, byłaby dobrym znakiem do rozwoju technologii na przyszłość.

Firma jest francuska, ale projekt nadwozia jest dziełem włoskiej Pininfariny, która znana jest z tworzenia karoserii najbardziej znanych na świecie samochodów sportowych. Chociaż H2 nie przypomina supersamochodów sportowych, to jej widok budzi miłe dla oka skojarzenia.

Teraz pozostaje nam tylko poczekać na sam wyścig, który odbędzie się już w styczniu 2022 roku w Arabii Saudyjskiej i potrwa dwa tygodnie. Łączna trasa będzie miała długość około 7000 kilometrów, z czego 4000 to odcinki specjalne.

 

 

Przeczytaj też:
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

Z prawem jazdy kategorii B pojedziesz elektrycznym busem do 4,25 t

Na wczorajszym posiedzeniu Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisja Infrastruktury przegłosowały bardzo ważną dla branży zeroemisyjnej logistyki poprawkę do projektu nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Umożliwi ona kierowcom z prawem jazdy kategorii B prowadzenie dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych o DMC do 4,25 tony.

Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych

W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

Szesnaście elektryków trafi na ulice Rybnika już wiosną 2022 roku

Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy elektryczne realizowane dla tego miasta przez producenta z Bolechowa. Zamówienie złożyła firma KŁOSOK Sp. z o.o. sp. k.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje