Elektryczna wywrotka

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

 

Jedną z najnowszych ciężarówek chińskiego producenta jest wywrotka ZKH5310ZLJP6BEV. Pojazd ma napęd 8х4 i silnik elektryczny o mocy 400 kW. Zasilany jest akumulatorami o pojemności 422 kWh, dzięki czemu, ciężarówka o masie całkowitej 31 t, może pokonać bez ładowania baterii nawet 200 km.

Niedawno elektryczna wywrotka Yutong została dostarczona do Ameryki Południowej. Ciężarówka będzie testowana w chilijskiej firmie SQM, która jest jedną z największych kopalni litu w kraju. Wiadomo, że lit jest używany jako składnik akumulatorów.

Wywrotka elektryczna ma być eksploatowana na 86-kilometrowej trasie między zakładem a portem. Obecnie firma posiada około 230 ciężarówek i zamierza w ciągu pięciu lat zastąpić je bezemisyjnymi pojazdami. Firma szacuje, że tylko jeden taki samochód, przejeżdżający średnio 7500 km miesięcznie, uratuje atmosferę przed emisją 12 ton CO2 rocznie.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.