Elektryczny-Mercedes-Actros

CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

 

Maksymalna masa samochodów ciężarowych z napędami alternatywnymi, bezemisyjnymi, zostanie zwiększona do 45 ton, a maksymalna masa samochodów ciężarowych bez produkcji spalin, czyli wyłącznie elektrycznych, do 46 ton. To o jedną lub dwie tony więcej niż dotychczas dopuszczano w ruchu granicznym w regionie Beneluksu.

Zgodnie z oświadczeniem trzy kraje chcą przyspieszyć odejście od ciężarówek z konwencjonalnymi silnikami paliwowymi. Już są uzgadniane wspólne regulacje.

Podobne zasady obowiązują już w Europie, ale z mniejszymi wartościami. W ruchu transgranicznym bezemisyjne ciężarówki mogą ważyć 42 tony, ciężarówki z innymi alternatywnymi technologiami napędu - 41 ton.

Obserwatorzy nie spodziewają się jednak, że podejmowane obecnie decyzje będą miały jakikolwiek widoczny wpływ na ruch ciężarówek w regionie Beneluksu. Wynika to z wciąż jeszcze małej liczby ciężarówek z napędami alternatywnymi. Duże, bezemisyjne ciężarówki nie jeżdżą jeszcze po europejskich drogach. Zapewne dopiero za rok lub za kilka lat zobaczymy efekty podjętych uchwał.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.