CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON
W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.
Maksymalna masa samochodów ciężarowych z napędami alternatywnymi, bezemisyjnymi, zostanie zwiększona do 45 ton, a maksymalna masa samochodów ciężarowych bez produkcji spalin, czyli wyłącznie elektrycznych, do 46 ton. To o jedną lub dwie tony więcej niż dotychczas dopuszczano w ruchu granicznym w regionie Beneluksu.
Zgodnie z oświadczeniem trzy kraje chcą przyspieszyć odejście od ciężarówek z konwencjonalnymi silnikami paliwowymi. Już są uzgadniane wspólne regulacje.
Podobne zasady obowiązują już w Europie, ale z mniejszymi wartościami. W ruchu transgranicznym bezemisyjne ciężarówki mogą ważyć 42 tony, ciężarówki z innymi alternatywnymi technologiami napędu - 41 ton.
Obserwatorzy nie spodziewają się jednak, że podejmowane obecnie decyzje będą miały jakikolwiek widoczny wpływ na ruch ciężarówek w regionie Beneluksu. Wynika to z wciąż jeszcze małej liczby ciężarówek z napędami alternatywnymi. Duże, bezemisyjne ciężarówki nie jeżdżą jeszcze po europejskich drogach. Zapewne dopiero za rok lub za kilka lat zobaczymy efekty podjętych uchwał.