CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

Elektryczny-Mercedes-Actros

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

 

Maksymalna masa samochodów ciężarowych z napędami alternatywnymi, bezemisyjnymi, zostanie zwiększona do 45 ton, a maksymalna masa samochodów ciężarowych bez produkcji spalin, czyli wyłącznie elektrycznych, do 46 ton. To o jedną lub dwie tony więcej niż dotychczas dopuszczano w ruchu granicznym w regionie Beneluksu.

Zgodnie z oświadczeniem trzy kraje chcą przyspieszyć odejście od ciężarówek z konwencjonalnymi silnikami paliwowymi. Już są uzgadniane wspólne regulacje.

Podobne zasady obowiązują już w Europie, ale z mniejszymi wartościami. W ruchu transgranicznym bezemisyjne ciężarówki mogą ważyć 42 tony, ciężarówki z innymi alternatywnymi technologiami napędu - 41 ton.

Obserwatorzy nie spodziewają się jednak, że podejmowane obecnie decyzje będą miały jakikolwiek widoczny wpływ na ruch ciężarówek w regionie Beneluksu. Wynika to z wciąż jeszcze małej liczby ciężarówek z napędami alternatywnymi. Duże, bezemisyjne ciężarówki nie jeżdżą jeszcze po europejskich drogach. Zapewne dopiero za rok lub za kilka lat zobaczymy efekty podjętych uchwał.

Przeczytaj też:
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

Z prawem jazdy kategorii B pojedziesz elektrycznym busem do 4,25 t

Na wczorajszym posiedzeniu Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisja Infrastruktury przegłosowały bardzo ważną dla branży zeroemisyjnej logistyki poprawkę do projektu nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Umożliwi ona kierowcom z prawem jazdy kategorii B prowadzenie dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych o DMC do 4,25 tony.

Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych

W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

Szesnaście elektryków trafi na ulice Rybnika już wiosną 2022 roku

Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy elektryczne realizowane dla tego miasta przez producenta z Bolechowa. Zamówienie złożyła firma KŁOSOK Sp. z o.o. sp. k.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje