Panele słoneczne naczepa

Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

 

XL Fleet i eNow nie są jedynymi firmami, które próbują wykorzystać promienie słoneczne do chłodzenia ładunków, jednak ich rozwiązania stosują już Coca-Cola czy Verizon. System swój nazywając Rayfrigeration. W styczniu firma PLM Trailer Leasing ogłosiła partnerstwo z Advanced Energy Machines, aby zaoferować na naczepie PLM agregaty chłodnicze do transportu z zerową emisją firmy AEM. Zgodnie z informacją prasową, system zapewnia ponad 30 godzin ciągłego użytkowania elektrycznego agregatu i może być w pełni naładowany w ciągu ośmiu godzin. Na zdjęciu widać właśnie to rozwiązanie. 14 paneli słonecznych umieszczonych na dachu naczepy.

W Stanach Zjednoczonych najczęściej wykorzystuje się panele słoneczne firmy Go Power, które są wykorzystywane również przez Thermo King-Trane Technologies.
Problem, z wykorzystaniem paneli, polega na tym, że chmury, deszcz i śnieg mogą zmniejszać ich wydajność. Dlatego rozwiązanie przyjmuje się w regionach o dużym nasłonecznieniu i najlepiej bez opadów śniegu, najlepiej w miejscach takich jak Arizona i Nowy Meksyk.

Większość chłodni zasilanych energią słoneczną w Ameryce Północnej znajduje się w południowej Kalifornii, gdzie jest słonecznie prawie codziennie, a temperatury nie są zbyt wysokie ani zbyt niskie, dzięki czemu wydajność operacyjna jest bardziej przewidywalna. Druga obawą klientów jest cena. Koszt instalacji fotowoltaicznej, z bateriami, przewyższa dwukrotnie rynkową cenę agregatów z dieslem. Sceptycy twierdzą, że energia słoneczna odegra prawdopodobnie minimalną rolę w przyszłej elektrycznej jednostce chłodniczej. Agregaty elektryczne tak, ale w połączeniu z technologią akumulatorów połączonych z osiami generującymi energię.

W Stanach Zjednoczonych rocznie sprzedaje się około 50 000 nowych naczep chłodni z silnikami wysokoprężnymi, co odzwierciedla wielomiliardowy potencjalny całkowity adresowalny rynek rozwiązań całkowicie elektrycznych. Każda konwencjonalna naczepa chłodnia napędzana silnikiem wysokoprężnym może zużywać tyle oleju napędowego, ile samochód dostawczy zużywa w ciągu dnia, więc istnieją możliwości ograniczenia oleju napędowego i emisji spalin dzięki zelektryfikowanym naczepom chłodni - jakim sposobem - trwają dyskusje na ten temat.

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.