Panele słoneczne na naczepach - TAK. Jednak czy sprawdzą się wszędzie?

Panele słoneczne naczepa

Firma eNow ogłosiła zawarcie umowy z firmą XL Fleet Corp. na dostawy akumulatorów i systemów energoelektronicznych dla pierwszych 1000 sztuk nowych zelektryfikowanych naczep chłodniczych.

 

XL Fleet i eNow nie są jedynymi firmami, które próbują wykorzystać promienie słoneczne do chłodzenia ładunków, jednak ich rozwiązania stosują już Coca-Cola czy Verizon. System swój nazywając Rayfrigeration. W styczniu firma PLM Trailer Leasing ogłosiła partnerstwo z Advanced Energy Machines, aby zaoferować na naczepie PLM agregaty chłodnicze do transportu z zerową emisją firmy AEM. Zgodnie z informacją prasową, system zapewnia ponad 30 godzin ciągłego użytkowania elektrycznego agregatu i może być w pełni naładowany w ciągu ośmiu godzin. Na zdjęciu widać właśnie to rozwiązanie. 14 paneli słonecznych umieszczonych na dachu naczepy.

W Stanach Zjednoczonych najczęściej wykorzystuje się panele słoneczne firmy Go Power, które są wykorzystywane również przez Thermo King-Trane Technologies.
Problem, z wykorzystaniem paneli, polega na tym, że chmury, deszcz i śnieg mogą zmniejszać ich wydajność. Dlatego rozwiązanie przyjmuje się w regionach o dużym nasłonecznieniu i najlepiej bez opadów śniegu, najlepiej w miejscach takich jak Arizona i Nowy Meksyk.

Większość chłodni zasilanych energią słoneczną w Ameryce Północnej znajduje się w południowej Kalifornii, gdzie jest słonecznie prawie codziennie, a temperatury nie są zbyt wysokie ani zbyt niskie, dzięki czemu wydajność operacyjna jest bardziej przewidywalna. Druga obawą klientów jest cena. Koszt instalacji fotowoltaicznej, z bateriami, przewyższa dwukrotnie rynkową cenę agregatów z dieslem. Sceptycy twierdzą, że energia słoneczna odegra prawdopodobnie minimalną rolę w przyszłej elektrycznej jednostce chłodniczej. Agregaty elektryczne tak, ale w połączeniu z technologią akumulatorów połączonych z osiami generującymi energię.

W Stanach Zjednoczonych rocznie sprzedaje się około 50 000 nowych naczep chłodni z silnikami wysokoprężnymi, co odzwierciedla wielomiliardowy potencjalny całkowity adresowalny rynek rozwiązań całkowicie elektrycznych. Każda konwencjonalna naczepa chłodnia napędzana silnikiem wysokoprężnym może zużywać tyle oleju napędowego, ile samochód dostawczy zużywa w ciągu dnia, więc istnieją możliwości ograniczenia oleju napędowego i emisji spalin dzięki zelektryfikowanym naczepom chłodni - jakim sposobem - trwają dyskusje na ten temat.

 

Przeczytaj też:
RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

CZYSTE CIĘŻARÓWKI MOGĄ WAŻYĆ DO 46 TON

W krajach Beneluksu – Belgii, Holandii i Luksemburgu – ciężarówki z alternatywnymi napędami będą mogły w ruchu transgranicznym ważyć 45 lub 46 ton.

Z prawem jazdy kategorii B pojedziesz elektrycznym busem do 4,25 t

Na wczorajszym posiedzeniu Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisja Infrastruktury przegłosowały bardzo ważną dla branży zeroemisyjnej logistyki poprawkę do projektu nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Umożliwi ona kierowcom z prawem jazdy kategorii B prowadzenie dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych o DMC do 4,25 tony.

Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Mercedes-Benz GenH2 Truck w testach na drogach publicznych

W październiku br. prototyp ciężarówki zasilany na ogniwami wodorowymi Mercedes-Benz GenH2 Truck otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

Szesnaście elektryków trafi na ulice Rybnika już wiosną 2022 roku

Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy elektryczne realizowane dla tego miasta przez producenta z Bolechowa. Zamówienie złożyła firma KŁOSOK Sp. z o.o. sp. k.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje