EVO3

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

 

Poinformował o tym Andrey Bolshakov, dyrektor generalny Evocargo. Według rosyjskich ekspertów elektryczne ciężarówki są 5 razy bardziej ekonomiczne, niż ich odpowiedniki z silnikami Diesla. Firma Evocargo aktywnie współpracuje przy rozwoju nowej bezzałogowej ciężarówki z dużym zachodnim producentem samochodów ciężarowych. - Jednak EVO-3 to nasz własny rozwój - zauważa Andrey Bolshakov. Jego całkowita masa to 44 tony, nośność 21 ton. Główną różnicą między tą ciężarówką, a pierwszymi platformami bezzałogowymi firmy EVO-1 jest jej ładowność. Została ona powiększona prawie 10 razy. Dodatkowo zwiększy się czas ładowania akumulatorów. Ale zasięg nowej ciężarówki będzie taki sam jak pierwszego modelu: około 200-300 kilometrów.

Rosyjski pojazd przyszłości ma aktywnie działać w miastach liczących ponad milion mieszkańców i wokół nich, a także na nowej płatnej autostradzie M-11 "Neva" i M-12 Moskwa-Kazań - obecnie w budowie.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.