Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

EVO3

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

 

Poinformował o tym Andrey Bolshakov, dyrektor generalny Evocargo. Według rosyjskich ekspertów elektryczne ciężarówki są 5 razy bardziej ekonomiczne, niż ich odpowiedniki z silnikami Diesla. Firma Evocargo aktywnie współpracuje przy rozwoju nowej bezzałogowej ciężarówki z dużym zachodnim producentem samochodów ciężarowych. - Jednak EVO-3 to nasz własny rozwój - zauważa Andrey Bolshakov. Jego całkowita masa to 44 tony, nośność 21 ton. Główną różnicą między tą ciężarówką, a pierwszymi platformami bezzałogowymi firmy EVO-1 jest jej ładowność. Została ona powiększona prawie 10 razy. Dodatkowo zwiększy się czas ładowania akumulatorów. Ale zasięg nowej ciężarówki będzie taki sam jak pierwszego modelu: około 200-300 kilometrów.

Rosyjski pojazd przyszłości ma aktywnie działać w miastach liczących ponad milion mieszkańców i wokół nich, a także na nowej płatnej autostradzie M-11 "Neva" i M-12 Moskwa-Kazań - obecnie w budowie.

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL