EVO3

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

 

Poinformował o tym Andrey Bolshakov, dyrektor generalny Evocargo. Według rosyjskich ekspertów elektryczne ciężarówki są 5 razy bardziej ekonomiczne, niż ich odpowiedniki z silnikami Diesla. Firma Evocargo aktywnie współpracuje przy rozwoju nowej bezzałogowej ciężarówki z dużym zachodnim producentem samochodów ciężarowych. - Jednak EVO-3 to nasz własny rozwój - zauważa Andrey Bolshakov. Jego całkowita masa to 44 tony, nośność 21 ton. Główną różnicą między tą ciężarówką, a pierwszymi platformami bezzałogowymi firmy EVO-1 jest jej ładowność. Została ona powiększona prawie 10 razy. Dodatkowo zwiększy się czas ładowania akumulatorów. Ale zasięg nowej ciężarówki będzie taki sam jak pierwszego modelu: około 200-300 kilometrów.

Rosyjski pojazd przyszłości ma aktywnie działać w miastach liczących ponad milion mieszkańców i wokół nich, a także na nowej płatnej autostradzie M-11 "Neva" i M-12 Moskwa-Kazań - obecnie w budowie.

Przeczytaj też:
Daimler i Paccar zawiązują spółkę Daimler Truck i PACCAR podpisują umowę o wspólnym przedsięwzięciu w zakresie produkcji ogniw akumulatorowych w Stanach Zjednoczonych.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.
Pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Volvo FH dostarczony w Polsce Miesiąc od uroczystego podpisania umowy, podczas Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland na Autodromie Jastrząb, Volvo Trucks Polska oficjalnie przekazało do MBC Trans pierwsze w Polsce Volvo FH Electric 4x2T.
Charged & Ready – pokazy elektrycznych ciężarówek Daimler Truck na polskim rynku 10 dni statycznych i dynamicznych prezentacji elektrycznych ciężarowych Mercedesów w ośrodku szkoleniowo-testowym DRIVELAND pod Warszawą.
Elektryczne samochody ciężarowe przyszłością transportu? Czy elektryczne ciężarówki wkrótce zapełnią polskie drogi? Przedstawiamy raport EFL o dekarbonizacji transportu.
Oficjalna nazwa modelu seryjnego to eActros 600 W październiku Mercedes-Benz eActros LongHaul zadebiutuje na światowym rynku, jako eActros 600.
Udany przejazd elektrycznej ciężarówki na dystansie 3 tysięcy km Wkrótce rozpoczęcie produkcji seryjnej w pełni elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 300.
Przez Alpy na wodorze... Testowano dwie elektryczne ciężarówki: prototypy Mercedes-Benz GenH2 Truck z wodorowym ogniwem paliwowym oraz ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300 z elektrycznym napędem akumulatorowym.
Ciężarówki Volvo Trucks zasilane wodorem już na drogach publicznych Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi stana się ważną częścią oferty produktowej Volvo Trucks.