Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

eActros test

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

 

Trzy lata musiało minąć, żeby dokładne przetestowanie ciężarówkę. Daimler niedawno poinformował nas o najnowszym wyzwaniu, z jakim eActros musiał się zmierzyć. Dwie ciężarówki przejechały niedawno włoskie Alpy i pokonały łącznie 54 000 metrów wysokości, przy czym najwyższy punkt, jaki osiągnęli, wynosił 2750 m.

Ciężarówki eActros zostały załadowane do 27 ton całkowitej masy pojazdu. Ładowane odbywało się wyłącznie na publicznych stacjach ładowania po drodze, w Niemczech, Austrii i we Włoszech.

Dzięki tym testom w Alpach inżynierowie udowodnili między innymi użyteczność funkcji odzyskiwania energii w eActrosie, którą można wykorzystać, jeżdżąc przewidująco.

W ciągu ostatnich trzech lat eActros był nieustannie testowany, więc nie był to pierwszy raz, kiedy widziano go na europejskich drogach. Dziesięć takich pojazdów zostało objętych szeroko zakrojonym programem testów z klientami na całym kontynencie, pokonując do tej pory setki tysięcy km.

Daimler zapowiadał w przeszłości, że planuje rozpocząć masową produkcję jesienią 2021 roku. Niemiecka firma poinformowała niedawno, że seryjna produkcja eActrosa ruszy za kilka dni, na początku października.

eActros bazuje na standardowym Actrosie, ale jest wyposażony w dwa zintegrowane silniki elektryczne i dwubiegową skrzynię biegów. Ciężarówka ma zasięg do prawie 400 km. Po podłączeniu do stacji ładującej 400 A, bateria potrzebuje nieco ponad godziny, aby uzyskać od 20 do 80 procent sprawności.

 

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL