Renault Trucks D Wide ZE

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

 

Renault Trucks kontynuuje rozwój swojej oferty w 100% elektrycznej. W ten sposób francuski producent rozpoczyna seryjną produkcję 19-tonowego Renault Trucks D Wide ZE w swoim zakładzie w Blainville-sur-Orne (Calvados), gdzie produkowane są już 16-tonowe D ZE i 26-tonowe D Wide ZE.

Wyposażony w dwuosiowe podwozie zapewniające większą zwrotność, 19-tonowy Renault Trucks D Wide ZE okazuje się idealnym pojazdem do dystrybucyji np. z zabudową chłodniczą. Renault Trucks opracowało nowy system zwiększający efektywność energetyczną w 100% elektrycznych ciężarówkach wyposażonych w chłodnie. W ten sposób Renault Trucks D i D Wide ZE 16, 19 i 26 ton mogą być teraz wyposażone w opcję podłączenia agregatu chłodniczego, która umożliwia dostarczanie energii wymaganej do zasilania systemu chłodniczego bezpośrednio z akumulatorów trakcyjnych 600 V.

Renault Trucks wzbogaciło również gamę rozstawów osi dostępnych dla D i D Wide ZE, od 3900 do 6800 mm, co umożliwia spełnienie większej liczby zastosowań i związanych z nimi potrzeb, w szczególności optymalizację rozkładu ładunku.

Dane techniczne Renault Trucks D i D Wide ZE

Renault Trucks D Wide ZE

- DMC 19 lub 26 ton.
- Dostępne rozstawy osi: 3900 mm, 4100 mm, 4300 mm, 4500 mm, 4750 mm, 5250 mm, 5000 mm, 5250 mm, - 5500 mm, 5800 mm, 6100 mm, 6800 mm
- Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 mm kW (moc ciągła 260 kW)
- Maksymalny moment obrotowy silników elektrycznych: 850 Nm
- Maksymalny moment obrotowy na osi: 28 kNm.
- Dwubiegowa skrzynia biegów
- Magazyn energii: akumulatory litowo-jonowe, 200 kWh i 265 kWh.
- Realna autonomia: od 100 km do odbioru odpadów, do 180 km do dystrybucji.

Renault Trucks D ZE

- DMC 16 ton
- Dostępne rozstawy osi: 4400 mm i 5300 mm
- Silnik elektryczny o mocy 185 kW (moc ciągła 130 kW)
- Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm
- Maksymalny moment obrotowy na osi: 16 kNm
- Dwubiegowa skrzynia biegów
- Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe od 200 do 265 kWh
- Rzeczywisty zasięg: do 400 km

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.