Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Renault Trucks D Wide ZE

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

 

Renault Trucks kontynuuje rozwój swojej oferty w 100% elektrycznej. W ten sposób francuski producent rozpoczyna seryjną produkcję 19-tonowego Renault Trucks D Wide ZE w swoim zakładzie w Blainville-sur-Orne (Calvados), gdzie produkowane są już 16-tonowe D ZE i 26-tonowe D Wide ZE.

Wyposażony w dwuosiowe podwozie zapewniające większą zwrotność, 19-tonowy Renault Trucks D Wide ZE okazuje się idealnym pojazdem do dystrybucyji np. z zabudową chłodniczą. Renault Trucks opracowało nowy system zwiększający efektywność energetyczną w 100% elektrycznych ciężarówkach wyposażonych w chłodnie. W ten sposób Renault Trucks D i D Wide ZE 16, 19 i 26 ton mogą być teraz wyposażone w opcję podłączenia agregatu chłodniczego, która umożliwia dostarczanie energii wymaganej do zasilania systemu chłodniczego bezpośrednio z akumulatorów trakcyjnych 600 V.

Renault Trucks wzbogaciło również gamę rozstawów osi dostępnych dla D i D Wide ZE, od 3900 do 6800 mm, co umożliwia spełnienie większej liczby zastosowań i związanych z nimi potrzeb, w szczególności optymalizację rozkładu ładunku.

Dane techniczne Renault Trucks D i D Wide ZE

Renault Trucks D Wide ZE

- DMC 19 lub 26 ton.
- Dostępne rozstawy osi: 3900 mm, 4100 mm, 4300 mm, 4500 mm, 4750 mm, 5250 mm, 5000 mm, 5250 mm, - 5500 mm, 5800 mm, 6100 mm, 6800 mm
- Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 mm kW (moc ciągła 260 kW)
- Maksymalny moment obrotowy silników elektrycznych: 850 Nm
- Maksymalny moment obrotowy na osi: 28 kNm.
- Dwubiegowa skrzynia biegów
- Magazyn energii: akumulatory litowo-jonowe, 200 kWh i 265 kWh.
- Realna autonomia: od 100 km do odbioru odpadów, do 180 km do dystrybucji.

Renault Trucks D ZE

- DMC 16 ton
- Dostępne rozstawy osi: 4400 mm i 5300 mm
- Silnik elektryczny o mocy 185 kW (moc ciągła 130 kW)
- Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm
- Maksymalny moment obrotowy na osi: 16 kNm
- Dwubiegowa skrzynia biegów
- Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe od 200 do 265 kWh
- Rzeczywisty zasięg: do 400 km

Przeczytaj też:
Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika

Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.

Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL