IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.
Minęło prawie dwa lata, gdy IVECO i Nikola połączyły siły do wspólnego przedsięwzięcia. Miał nim być zakład produkcji ciężarówek w Ulm, a docelowo w Ulm miały być produkowane elektryczne ciężarówki. Zakład otwarto, a produkcja ciężarówek Nikola ma się tu rozpocząć pod koniec roku. Wspólne przedsięwzięcie amerykańskiej grupy i włoskiego producenta pojazdów użytkowych rozpoczęło się we wrześniu 2019 r., a w lutym 2020 r. wydano zgodę na budowę zakładu w Ulm. Było to krótko przed nadejściem kryzysu związanego z coronawirusem. Dlatego tym większe wyrazy uznania dla obu partnerów, że pomimo wielu przeciwności zakład ten powstał.
Gerrit Marx, dyrektor generalny Grupy IVECO:
- Wtedy nie wiedzieliśmy, co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Tym bardziej godne uwagi jest to, że terminowa realizacja zakładu produkcyjnego zakończyła się sukcesem.
W Ulm mają być dwie linie produkcyjne: jedna dla akumulatorowo-elektrycznej wersji Nikoli, która ma ruszyć pod koniec roku. Drugi planowany jest dla modelu Nikoli Tre z ogniwami paliwowymi.
Na powierzchni 50 000 m2, z czego pod dachem jest 25 000 m2, planowana jest produkcja 1000 sztuk ciężarówek rocznie w trybie jednozmianowym. Docelowo 3000 pojazdów.
Akumulatorowa Nikola Tre, która ma zjechać z linii produkcyjnej w Ulm już w przyszłym roku, według producenta może przejechać 545 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Ponowne pełne naładowanie akumulatora trwa 120 minut. Układ napędowy dostarcza strona amerykańska, zaś kabina pochodzi z modelu IVECO S-WAY.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

W dzisiejszych czasach możliwość uzyskania i redukcji kosztów prowadzenia działalności transportowej może być czynnikiem decydującym nie tylko o uzyskaniu przewagi nad konkurencją, ale także o rentowności całego przedsięwzięcia.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.