IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Nicola Ulm

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

 

Minęło prawie dwa lata, gdy IVECO i Nikola połączyły siły do wspólnego przedsięwzięcia. Miał nim być zakład produkcji ciężarówek w Ulm, a docelowo w Ulm miały być produkowane elektryczne ciężarówki. Zakład otwarto, a produkcja ciężarówek Nikola ma się tu rozpocząć pod koniec roku. Wspólne przedsięwzięcie amerykańskiej grupy i włoskiego producenta pojazdów użytkowych rozpoczęło się we wrześniu 2019 r., a w lutym 2020 r. wydano zgodę na budowę zakładu w Ulm. Było to krótko przed nadejściem kryzysu związanego z coronawirusem. Dlatego tym większe wyrazy uznania dla obu partnerów, że pomimo wielu przeciwności zakład ten powstał.

Gerrit Marx, dyrektor generalny Grupy IVECO:
- Wtedy nie wiedzieliśmy, co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Tym bardziej godne uwagi jest to, że terminowa realizacja zakładu produkcyjnego zakończyła się sukcesem.

 

W Ulm mają być dwie linie produkcyjne: jedna dla akumulatorowo-elektrycznej wersji Nikoli, która ma ruszyć pod koniec roku. Drugi planowany jest dla modelu Nikoli Tre z ogniwami paliwowymi.

Na powierzchni 50 000 m2, z czego pod dachem jest 25 000 m2, planowana jest produkcja 1000 sztuk ciężarówek rocznie w trybie jednozmianowym. Docelowo 3000 pojazdów.

Akumulatorowa Nikola Tre, która ma zjechać z linii produkcyjnej w Ulm już w przyszłym roku, według producenta może przejechać 545 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Ponowne pełne naładowanie akumulatora trwa 120 minut. Układ napędowy dostarcza strona amerykańska, zaś kabina pochodzi z modelu IVECO S-WAY.

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Wydanie IVECO S-WAY NP dla firmy Sachs Trans International

IVECO S-WAY to obecnie najlepiej sprzedająca się ciężarówka zasilana gazem ziemnym. Zapraszamy na film:

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL