Nicola Ulm

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

 

Minęło prawie dwa lata, gdy IVECO i Nikola połączyły siły do wspólnego przedsięwzięcia. Miał nim być zakład produkcji ciężarówek w Ulm, a docelowo w Ulm miały być produkowane elektryczne ciężarówki. Zakład otwarto, a produkcja ciężarówek Nikola ma się tu rozpocząć pod koniec roku. Wspólne przedsięwzięcie amerykańskiej grupy i włoskiego producenta pojazdów użytkowych rozpoczęło się we wrześniu 2019 r., a w lutym 2020 r. wydano zgodę na budowę zakładu w Ulm. Było to krótko przed nadejściem kryzysu związanego z coronawirusem. Dlatego tym większe wyrazy uznania dla obu partnerów, że pomimo wielu przeciwności zakład ten powstał.

Gerrit Marx, dyrektor generalny Grupy IVECO:
- Wtedy nie wiedzieliśmy, co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Tym bardziej godne uwagi jest to, że terminowa realizacja zakładu produkcyjnego zakończyła się sukcesem.

 

W Ulm mają być dwie linie produkcyjne: jedna dla akumulatorowo-elektrycznej wersji Nikoli, która ma ruszyć pod koniec roku. Drugi planowany jest dla modelu Nikoli Tre z ogniwami paliwowymi.

Na powierzchni 50 000 m2, z czego pod dachem jest 25 000 m2, planowana jest produkcja 1000 sztuk ciężarówek rocznie w trybie jednozmianowym. Docelowo 3000 pojazdów.

Akumulatorowa Nikola Tre, która ma zjechać z linii produkcyjnej w Ulm już w przyszłym roku, według producenta może przejechać 545 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Ponowne pełne naładowanie akumulatora trwa 120 minut. Układ napędowy dostarcza strona amerykańska, zaś kabina pochodzi z modelu IVECO S-WAY.

Przeczytaj też:
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).