Elektryczna ciężarówka trafiła do Księgi Rekordów Świata Guinessa

Futuricum Guiness

Aby trafić do Księgi Rekordów Guinessa elektryczna ciężarówka firmy DPD Switzerland musiała pokonać łącznie 392 okrążenia bez ładowania.

 

Firma DPD Switzerland eksploatuje w regionalnym ruchu dostawczym elektryczna ciężarówkę od sześciu miesięcy. Futuricum przebudowało podwozie Volvo FH dostosowując je do zamontowania akumulatorów i silnika elektrycznego zamiast jednostki spalinowej. Teraz 19-tonowa ciężarówka ma ponad 680 KM i największą w Europie baterię o pojemności 680 kilowatogodzin. Samochód pokonywał codziennie ok. 300 km.

Uczestnicy bicia rekordu zaprosili do programu firmę Continental, która dostarczyła ogumienie, specjalnie przystosowane do pojazdów elektrycznych, EfficientPro. Cechą charakterystyczną opon Continental EfficientPro są bardzo niskie oporach toczenia. - Wraz z boomem na elektromobilność, znaczenie opon o zoptymalizowanych oporach toczenia staje się coraz bardziej brane pod uwagę. Nasze opony do samochodów ciężarowych oferują duże przebiegi i wyjątkowo niskie opory toczenia. Są to podstawowe właściwości dla ekonomicznej eksploatacji pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym – mówi Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju opon do autobusów i ciężarówek w firmie Continental.

Żeby osiągnąć rekord należało pokonać dystans 1099 km. W tym celu wykorzystano tor testowy Continental, który znajduje się w pobliżu Hanoweru. Jest to owalny tor testowy o długości 2,8 km. Łącznie dwóch kierowców przejechało łącznie 392 okrążenia na zmianach po 4,5 godziny. Każdy ze średnią prędkością 50 km/h, co odpowiada średniej prędkości w codziennym użytkowaniu. Warunki pogodowe to: 14 stopni, wiatr wiał średnio 18 km/h, a w porywach do 40 km/h. Po 23 godzinach jazdy kierowcy mogli ogłosić koniec. Był to najdłuższy dystans przejechany ciężarówką elektryczną bez ładowania pośredniego - 1099 kilometrów.

 

Przeczytaj też:
IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

MAN TGX z homologacją B100

MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.

Popularność napędów gazowych CNG/LNG stale rośnie

W pierwszej połowie 2021 roku PGNiG Obrót Detaliczny zanotowało 150-proc. wzrost sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG) w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.

Elektryczny MAN Lion's City na Kongresie Młodego Samorządu w Dusznikach Zdrój IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking

Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.

Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji

Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.

Sto pięćdziesiąt kolejnych IVECO S-WAY LNG w firmie Sachs Trans International

W sierpniu br. Iveco Poland podpisało umowę na dostawę kolejnych 150 sztuk ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG dla Sachs Trans International. Samochody są wyposażone w jednostki napędowe o mocy 460 KM i zasilane ekologicznym paliwem – skroplonym gazem ziemnym LNG (Liquefied Natural Gas).

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL