Mercedes-Benz coraz bardziej elektryczny

Econic Mercedes-Benz elektryczny

Rozpoczęcie seryjnej produkcji eEconica w fabryce Mercedes-Benz w Wörth zaplanowano na drugą połowę 2022 r.

 

Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej; ta niskopodłogowa ciężarówka bazuje konstrukcyjnie na eActros'ie do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, który pod koniec czerwca świętował swoją światową premierę cyfrową. W rezultacie główne dane techniczne eEconic'a są w dużej mierze identyczne z danymi technicznymi eActros'a. W przyszłości eEconic, skonfigurowany, jako śmieciarka, ma pokonywać zdecydowaną większość typowych tras zbiórki odpadów, obsługiwanych dotąd przez Econic'a – bez przeładunku, cicho i bez lokalnej emisji dwutlenku węgla.

Dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks:
- Poddajemy eEconic'a szerokiej gamie testów, a dotychczasowe wyniki potwierdzają, że jesteśmy na dobrej drodze w rozwoju naszej konstrukcji – eEconic jest doskonale dostosowany do planowanego zastosowania w operacjach zbiórki odpadów. Idealne warunki ramowe dla tego profilu zastosowania niskopodłogowego pojazdu z akumulatorowym napędem elektrycznym stanowią duża liczba przystanków na trasie, łatwe w planowaniu, jednodniowe trasy o średniej długości 100 km oraz możliwość ładowania akumulatorów pojazdu w bazie u klienta.

eEconic na bazie eActros'a

eEconic o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton, z napędem w układzie 6x2/NLA (z osią wleczoną) ma pojawić się na rynku najpierw jako śmieciarka. Podobnie jak w eActros'ie, jego technicznym sercem jest jednostka napędowa – oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Seryjny eEconic będzie wyposażony w trzy pakiety akumulatorowe, każdy o pojemności energetycznej ok. 105 kWh1

Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Do tego, przy przewidującym stylu jazdy, dochodzi możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację – to ogromna zaleta, szczególnie wobec konieczności częstego zatrzymywania się podczas zbiórki odpadów. Po całodziennej jeździe akumulatory elektrycznego samochodu ciężarowego można ładować w bazie u klienta, z mocą do 160 kW.

Daimler Truck AG chce do roku 2039 na rynku, europejskim, japońskim i północnoamerykańskim, oferować już tylko takie samochody nowe, które podczas jazdy (tank to wheel) będą neutralne pod względem emisji CO2. Już do 2022 r. oferta pojazdów na głównych rynkach zbytu ‒ w Europie, USA i Japonii ‒ ma zawierać seryjnie produkowane pojazdy z elektrycznym napędem akumulatorowym. Od 2027 r. przedsiębiorstwo zamierza też rozszerzyć swą ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050.

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Limitowana wersja Actrosa Edition 2 dla polskiego przewoźnika

Seria Mercedes-Benz Actros Edition 2 liczy zaledwie 400 ciągników wyprodukowanych przez spółkę Daimler Truck na całym świecie. Cztery z limitowanej edycji sprzedał Kujawski Truck Center z Rogówka pod Toruniem. Pierwszy model wydany został spółce ADAMTRANS.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL