PGNiG Obrót Detaliczny z największą umową sprzedaży LNG. Odbiorcą firma transportowa

LNG Bisek Transport

PGNiG Obrót Detaliczny podpisało największą w historii umowę sprzedaży paliwa LNG na cele transportowe z Grupą Zakupową Bisek.

 

Na mocy wieloletniego kontraktu spółka, należąca do Grupy Kapitałowej PGNiG, zapewni 30 000 ton skroplonego gazu ziemnego.

Arkadiusz Sekściński, Wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju PGNiG SA.:

– Nie ulega wątpliwości, że Europa jest jednym z liderów walki ze szkodliwymi emisjami, pochodzącymi z transportu drogowego, a unijne regulacje w tym zakresie są coraz bardziej restrykcyjne. To wielkie wyzwanie dla firm transportowych, które aktywnie poszukują paliw alternatywnych, gwarantujących pozytywny efekt ekologiczny. Dobrym rozwiązaniem jest właśnie skroplony gaz ziemny LNG, który jest coraz chętniej wykorzystywany w polskich flotach.

 

Wieloletnia umowa pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Grupą Zakupową Bisek zakłada sprzedaż 30 000 ton paliwa LNG.

Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny:

– Terminal LNG zapewnia nam konkretne możliwości biznesowe, które z powodzeniem wykorzystujemy, czego dowodem jest największy w historii spółki kontrakt sprzedaży LNG dla transportu w Polsce. Samochód ciężarowy napędzany gazem ziemnym jest w stanie przejechać nawet 1500 km na jednym tankowaniu. To oznacza znaczącą optymalizację kosztów dla biznesu transportowego w naszym kraju, a także wzrost konkurencyjności tych przedsiębiorców na rynku UE.

 

Grupa Zakupowa Bisek składa się z 6 podmiotów, wśród których jeden posiada koncesję na sprzedaż gazu. Dlatego Grupa oprócz wykorzystywania LNG do zasilania własnej floty 60 pojazdów gazowych, oferuje również klientom zewnętrznym tankowanie na swoich stacjach LNG w Kostomłotach, Torzymiu i Szczecinie.

Michał Bisek, Prezes Bisek-Asfalt:

– Nasza przygoda ze skroplonym gazem ziemnym rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy otworzyliśmy stację tankowania w Kostomłotach pod Wrocławiem. Od tamtego momentu rozwijamy ten segment. Rosnąca popularność pojazdów zasilanych paliwem LNG w Polsce powoduje, że zdecydowaliśmy się na zakup znacznego wolumenu skroplonego gazu ziemnego od PGNiG.

 

Marcin Szczudło, Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG w spółce:

– Transport ciężki w Polsce coraz odważniej stawia na gaz ziemny, co znajduje odzwierciedlenie w sukcesywnie rosnącej flocie pojazdów napędzanych gazem i rozwoju sieci stacji tankowania LNG. Konsekwentnie rozwijamy naszą sprzedaż co przekłada się bezpośrednio na nasze rekordowe wyniki – dość powiedzieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku zwiększyliśmy sprzedaż skroplonego gazu ziemnego o ponad 90 proc. względem tego samego okresu w roku 2020.

 

Gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na uzyskanie znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem ziemnym zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe.

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG

Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL