Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD eVito

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

 

Samochody dostawcze Mercedes-Benz będą wykorzystywane do dostarczania przesyłek w centrach dużych i średniej wielkości miast. Rozszerzanie e-floty o nowoczesne samochody prestiżowej marki to ważny krok na drodze do neutralności doręczeń, która jest celem długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. Łącznie DPD Polska w swoich zasobach ma już sto tego typu pojazdów.

Samochody eVito Furgon marki Mercedes-Benz wyposażone są w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW (116 KM), którego średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 24,9 kWh na 100 km. Dzięki zasięgowi 150 km eVito Furgon dobrze sprawdza się w ruchu miejskim. Eksploatacja tego modelu jest wolna od emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu może on poruszać się w strefach czystego transportu. Model posiada także możliwość sterowania poziomem rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania), co sprawia, że  kierowca ma wpływ na wielkość zasięgu.

- Rozwiązaniem odpowiadającym na potrzeby zarówno klimatu, jak i gospodarki, jest elektromobilność. Jako koncern jesteśmy przygotowani na te zmiany, oferując już dziś nasze flagowe modele dostawcze - eVito oraz eSprintera - w wersji z napędem elektrycznym. Jesteśmy dumni, że firma DPD Polska zdecydowała się właśnie z nami rozwijać swoją zeroemisyjną flotę. Zdajemy sobie sprawę, że elektryczne pojazdy dostawcze są wciąż nowością. Jednak dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu dziś mogę zapewnić, że jako Mercedes-Benz Polska jesteśmy gotowi, by zagwarantować klientom pełne wsparcie w ich użytkowaniu - mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce.

 

Przeczytaj też:
Elektryczny MAN rusza w drogę po Polsce

Produkowany seryjnie od października 2020 w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobus miejski MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym rusza w trasę po Polsce.

Mercedes-Benz coraz bardziej elektryczny

Rozpoczęcie seryjnej produkcji eEconica w fabryce Mercedes-Benz w Wörth zaplanowano na drugą połowę 2022 r.

PGNiG Obrót Detaliczny z największą umową sprzedaży LNG. Odbiorcą firma transportowa

PGNiG Obrót Detaliczny podpisało największą w historii umowę sprzedaży paliwa LNG na cele transportowe z Grupą Zakupową Bisek.

Elektryczna ciężarówka Renault Trucks z kabina Low Entry

Wraz z europejską prezentacją modelu D Wide Z.E. LEC (Low Entry Cab) powiekszyła sie gama elektrycznych Renault Trucks.

Z diesla na LNG - czy jeszcze warto?

Ciężarówki zasilane ropa naftową to standard zarówno w Polsce, jak i Europie. Stanowią one ponad 97 proc. całego taboru.

Druga stacja Shell LNG w Polsce

Shell otworzył drugą komercyjną stację LNG w Polsce. Znajduje się ona w Świecku, tuż przy granicy z Niemcami.

Producenci ciężarówek w sojuszu ładowarek do elektrycznych ciężarówek

Volvo Group, Daimler Trucks i Traton połączyły siły, aby zbudować sieć szybkich ładowarek w Europie.

Ciężarówka Mercedes-Benz eActros już w seryjnej produkcji

Zakład Mercedes-Benz Trucks w Wörth rozpoczął seryjną produkcję modelu eActros. Ciężarówka jest dostępna, jako pojazd dwu- lub trzyosiowy
o dopuszczalnej masie całkowitej 19 lub 27 ton.

Mercedes-Benz Trucks wprowadza na rynek nowego eActrosa

Już niedługo, bo 30 czerwca Mercedes-Benz Trucks będzie świętować światową premierę elektrycznej ciężarówki eActros.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL