Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar
Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.
Platforma e-ciężarówki Irizar jest efektem projektu badawczego Irizar i FFC, w trakcie którego powstał prototyp śmieciarki. FCC jest specjalistą w zakresie usług środowiskowych, gospodarki wodnej i infrastruktury.
Prototyp elektrycznego Irizara powstał już w 2019 roku. Dwuosiowe podwozie 4x2 będzie miało masę całkowitą od 8,5 do 10,5 t. Akumulator ma pojemność od 130 do 300 kWh, w zależności od wymagań klienta, ten ostatni powinien dac zasięg do 250 kilometrów. Proces ładowania z mocą 150 kW powinien zająć od jednej do dwóch godzin. Silnik elektryczny ma moc 160 kW.
Trzyosiowe podwozie 6x2 jest dostępne w pięciu różnych rozstawach osi. Silnik elektryczny o mocy 240 kW czerpie moc z akumulatora o pojemności od 130 do 400 kWh, a zasięg ciężarówki jest określony na maksymalnie 250 kilometrów. Przy największej możliwej baterii proces ładowania trwa trzy godziny przy mocy do 150 kW.
Oba pojazdy mają tę samą kabinę, która również została opracowana przy udziale FCC. kabina jest bardzo niska (podłoga jest na wysokości 37 cm) i ma duże okna umożliwiające dobrą widoczność.