Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Irizar elektryczna ciężarówka

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

 

Platforma e-ciężarówki Irizar jest efektem projektu badawczego Irizar i FFC, w trakcie którego powstał prototyp śmieciarki. FCC jest specjalistą w zakresie usług środowiskowych, gospodarki wodnej i infrastruktury.

Prototyp elektrycznego Irizara powstał już w 2019 roku. Dwuosiowe podwozie 4x2 będzie miało masę całkowitą od 8,5 do 10,5 t. Akumulator ma pojemność od 130 do 300 kWh, w zależności od wymagań klienta, ten ostatni powinien dac zasięg do 250 kilometrów. Proces ładowania z mocą 150 kW powinien zająć od jednej do dwóch godzin. Silnik elektryczny ma moc 160 kW.

Trzyosiowe podwozie 6x2 jest dostępne w pięciu różnych rozstawach osi. Silnik elektryczny o mocy 240 kW czerpie moc z akumulatora o pojemności od 130 do 400 kWh, a zasięg ciężarówki jest określony na maksymalnie 250 kilometrów. Przy największej możliwej baterii proces ładowania trwa trzy godziny przy mocy do 150 kW.

Oba pojazdy mają tę samą kabinę, która również została opracowana przy udziale FCC. kabina jest bardzo niska (podłoga jest na wysokości 37 cm) i ma duże okna umożliwiające dobrą widoczność.

Przeczytaj też:
Wielki powrót MAN Truck & Bus do Gdańska

W dniu 2 sierpnia spółka MAN Truck & Bus podpisała umowę na dostawę łącznie 18 autobusów elektrycznych dla Gdańska.

Rozpoczyna się seryjna produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz dla służb komunalnych

Daimler Truck uruchamia seryjną produkcję samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, przeznaczonego do eksploatacji miejskiej w zastosowaniach komunalnych.

Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Wyszukiwarka

Informacje