Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Irizar elektryczna ciężarówka

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

 

Platforma e-ciężarówki Irizar jest efektem projektu badawczego Irizar i FFC, w trakcie którego powstał prototyp śmieciarki. FCC jest specjalistą w zakresie usług środowiskowych, gospodarki wodnej i infrastruktury.

Prototyp elektrycznego Irizara powstał już w 2019 roku. Dwuosiowe podwozie 4x2 będzie miało masę całkowitą od 8,5 do 10,5 t. Akumulator ma pojemność od 130 do 300 kWh, w zależności od wymagań klienta, ten ostatni powinien dac zasięg do 250 kilometrów. Proces ładowania z mocą 150 kW powinien zająć od jednej do dwóch godzin. Silnik elektryczny ma moc 160 kW.

Trzyosiowe podwozie 6x2 jest dostępne w pięciu różnych rozstawach osi. Silnik elektryczny o mocy 240 kW czerpie moc z akumulatora o pojemności od 130 do 400 kWh, a zasięg ciężarówki jest określony na maksymalnie 250 kilometrów. Przy największej możliwej baterii proces ładowania trwa trzy godziny przy mocy do 150 kW.

Oba pojazdy mają tę samą kabinę, która również została opracowana przy udziale FCC. kabina jest bardzo niska (podłoga jest na wysokości 37 cm) i ma duże okna umożliwiające dobrą widoczność.

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL