Opony do pojazdów elektrycznych

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

 

Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon MICHELIN X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu.

Pomimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, MICHELIN X Incity EV Z oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając znakomite osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.

Opona MICHELIN X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton, może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych.

Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.

Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii MICHELIN Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną nowej MICHELIN X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Oponę można pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją jej wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.

Zatem jakimi cechami powinna się charakteryzować opona przeznaczona do pojazdów elektrycznych? Na przykładzie Michelin można wyróżnić kilka cech: wyższa trwałość, niższe opory toczenia, a także wyższa nośność.

Nowa opona Michelin będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R 22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.