Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.
Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon MICHELIN X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu.
Pomimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, MICHELIN X Incity EV Z oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając znakomite osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.
Opona MICHELIN X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton, może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych.
Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.
Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii MICHELIN Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną nowej MICHELIN X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Oponę można pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją jej wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.
Zatem jakimi cechami powinna się charakteryzować opona przeznaczona do pojazdów elektrycznych? Na przykładzie Michelin można wyróżnić kilka cech: wyższa trwałość, niższe opory toczenia, a także wyższa nośność.
Nowa opona Michelin będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R 22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.