Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Opony do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

 

Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon MICHELIN X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu.

Pomimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, MICHELIN X Incity EV Z oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając znakomite osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.

Opona MICHELIN X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton, może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych.

Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.

Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii MICHELIN Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną nowej MICHELIN X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Oponę można pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją jej wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.

Zatem jakimi cechami powinna się charakteryzować opona przeznaczona do pojazdów elektrycznych? Na przykładzie Michelin można wyróżnić kilka cech: wyższa trwałość, niższe opory toczenia, a także wyższa nośność.

Nowa opona Michelin będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R 22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL