Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Hyundai Xcient 2

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

 

Hyundai XCIENT napędzany ogniwami paliwowymi, zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym jest bardzo ciekawa konstrukcją. Model XCIENT 2021 jest wyposażona w zmieniony napęd, który obecnie łączy silnik elektryczny o mocy 350 kW z dwoma blokami ogniw paliwowych o mocy 90 kW.

Kiedy ogłoszono pierwszy elektryczny model w 2019 roku, Hyundai miał bloki ogniw, każdy o mocy 95 kW. Siedem butli na wodór mogło pomieścić 35 kilogramów gazu. W modelu 2021 będzie też siedem butli, ale pojemność magazynowa wynosi teraz 31 kilogramów, dlaczego? Chociaż wydajność ogniw paliwowych i pojemność zbiorników są nieco niższe, Hyundai mówi o poprawie. Poprawie uległa ogólna efektywność paliwowa pojazdu. Układ został ulepszony, zwłaszcza, że ​​w podwoziu znajdują się nadal akumulatory pełniące rolę bufora. Trzy wysokonapięciowe jednostki magazynujące mieszczą po 72 kWh o łącznej mocy 180 kW. Silnik elektryczny ma moc 350 kW (moment obrotowy 2237 Nm). Zasięg wynosi około 400 kilometrów. Koreańczycy określili czas trwania procesu tankowania na osiem do 20 minut.

Nowa edycja ciężarówki jest teraz dostępna również w wersji trzyosiowej 6x2 oraz oczywiście 4x2. Hyundai dostarczył w zeszłym roku 46 sztuk XCIENT do Szwajcarii, a do końca tego roku ma tam dostarczyć 140 kolejnych ciężarówek. Hyundai planuje wprowadzić na rynek szwajcarski, do roku 2025, 1600 elektrycznych pojazdów.

Ciężarówka z ogniwami paliwowymi ma trafić w tym roku również na rynek północnoamerykański. Hyundai prowadzi rozmowy z kilkoma lokalnymi władzami i firmami logistycznymi w USA, aby ustalić potencjalne zastosowania ciężarówek napędzanych wodorem. Również w Chinach Hyundai bada obecnie kilka możliwości wykorzystania ciężarówki H2 przez klientów komercyjnych, a także firm rządowych.

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL