Hyundai Xcient 2

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

 

Hyundai XCIENT napędzany ogniwami paliwowymi, zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym jest bardzo ciekawa konstrukcją. Model XCIENT 2021 jest wyposażona w zmieniony napęd, który obecnie łączy silnik elektryczny o mocy 350 kW z dwoma blokami ogniw paliwowych o mocy 90 kW.

Kiedy ogłoszono pierwszy elektryczny model w 2019 roku, Hyundai miał bloki ogniw, każdy o mocy 95 kW. Siedem butli na wodór mogło pomieścić 35 kilogramów gazu. W modelu 2021 będzie też siedem butli, ale pojemność magazynowa wynosi teraz 31 kilogramów, dlaczego? Chociaż wydajność ogniw paliwowych i pojemność zbiorników są nieco niższe, Hyundai mówi o poprawie. Poprawie uległa ogólna efektywność paliwowa pojazdu. Układ został ulepszony, zwłaszcza, że ​​w podwoziu znajdują się nadal akumulatory pełniące rolę bufora. Trzy wysokonapięciowe jednostki magazynujące mieszczą po 72 kWh o łącznej mocy 180 kW. Silnik elektryczny ma moc 350 kW (moment obrotowy 2237 Nm). Zasięg wynosi około 400 kilometrów. Koreańczycy określili czas trwania procesu tankowania na osiem do 20 minut.

Nowa edycja ciężarówki jest teraz dostępna również w wersji trzyosiowej 6x2 oraz oczywiście 4x2. Hyundai dostarczył w zeszłym roku 46 sztuk XCIENT do Szwajcarii, a do końca tego roku ma tam dostarczyć 140 kolejnych ciężarówek. Hyundai planuje wprowadzić na rynek szwajcarski, do roku 2025, 1600 elektrycznych pojazdów.

Ciężarówka z ogniwami paliwowymi ma trafić w tym roku również na rynek północnoamerykański. Hyundai prowadzi rozmowy z kilkoma lokalnymi władzami i firmami logistycznymi w USA, aby ustalić potencjalne zastosowania ciężarówek napędzanych wodorem. Również w Chinach Hyundai bada obecnie kilka możliwości wykorzystania ciężarówki H2 przez klientów komercyjnych, a także firm rządowych.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.