Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.
Europejska centrala Hyzon znajduje się w Holandii, a Hyzon Europe produkuje samochody ciężarowe na wodór w rejonie Groningen.
Ekspansja producenta wodorowych ciężarówek następuje po niedawno utworzonej inicjatywie - Hyzon Zero Carbon - aliansie, który promuje międzynarodową współpracę i współpracę między partnerami w łańcuchu wartości wodorowych.
Hyzon ogłosił zawarcie porozumienia w sprawie wodorowej mobilności. Firma planuje wykorzystać istniejącą technologię do dostarczania bezemisyjnych rozwiązań transportowych określonych w inicjatywie. Inicjatywa ta skupia partnerów (AXA, Bank of America, Raven SR, ReCarbon i Total) stojących na czele procesu przechodzenia na wodór w celu stymulowania produkcji zielonego wodoru i rozwoju regionalnej infrastruktury do tankowania wodoru. Pierwszym regionem, jaki zostanie mocno zelektryfikowany, jest prowincja Utrechtu.
Prowincja Utrecht jest liderem w dziedzinie mobilności wodorowej, z wieloma już używanymi stacjami tankowania wodoru i planowanymi dodatkowymi. Celem Utrechtu jest umocnienie pozycji regionu w dążeniu do bezemisyjnej przyszłości. Podpisując Pakt, strony potwierdzają swoje zobowiązanie do: budowy od pięciu do dziesięciu stacji tankowania wodoru; uruchomienie 300 ciężarówek i innych ciężkich pojazdów napędzanych wodorem; wprowadzenie do użytku 1500 lżejszych pojazdów (takich jak samochody osobowe i dostawcze) zasilanych wodorem; uruchomienie od dwóch do pięciu autokarów napędzanych wodorem
Ambicje Utrechtu są szczególnie godne uwagi ze względu na dość rygorystyczny harmonogram działań - strony zobowiązały się osiągnąć te cele do 2025 r. Jednak, w miniony czwartek, pierwsi holenderscy przewoźnicy podpisali zamówienia. Ciężarówki muszą być dostarczone we wrześniu.
Fot. Twitter

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.