Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

 

Europejska centrala Hyzon znajduje się w Holandii, a Hyzon Europe produkuje samochody ciężarowe na wodór w rejonie Groningen.
Ekspansja producenta wodorowych ciężarówek następuje po niedawno utworzonej inicjatywie - Hyzon Zero Carbon - aliansie, który promuje międzynarodową współpracę i współpracę między partnerami w łańcuchu wartości wodorowych.

Hyzon ogłosił zawarcie porozumienia w sprawie wodorowej mobilności. Firma planuje wykorzystać istniejącą technologię do dostarczania bezemisyjnych rozwiązań transportowych określonych w inicjatywie. Inicjatywa ta skupia partnerów (AXA, Bank of America, Raven SR, ReCarbon i Total) stojących na czele procesu przechodzenia na wodór w celu stymulowania produkcji zielonego wodoru i rozwoju regionalnej infrastruktury do tankowania wodoru. Pierwszym regionem, jaki zostanie mocno zelektryfikowany, jest prowincja Utrechtu.

Prowincja Utrecht jest liderem w dziedzinie mobilności wodorowej, z wieloma już używanymi stacjami tankowania wodoru i planowanymi dodatkowymi. Celem Utrechtu jest umocnienie pozycji regionu w dążeniu do bezemisyjnej przyszłości. Podpisując Pakt, strony potwierdzają swoje zobowiązanie do: budowy od pięciu do dziesięciu stacji tankowania wodoru; uruchomienie 300 ciężarówek i innych ciężkich pojazdów napędzanych wodorem; wprowadzenie do użytku 1500 lżejszych pojazdów (takich jak samochody osobowe i dostawcze) zasilanych wodorem; uruchomienie od dwóch do pięciu autokarów napędzanych wodorem

Ambicje Utrechtu są szczególnie godne uwagi ze względu na dość rygorystyczny harmonogram działań - strony zobowiązały się osiągnąć te cele do 2025 r. Jednak, w miniony czwartek, pierwsi holenderscy przewoźnicy podpisali zamówienia. Ciężarówki muszą być dostarczone we wrześniu.

 

Fot. Twitter

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL