Hyzon

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

 

Europejska centrala Hyzon znajduje się w Holandii, a Hyzon Europe produkuje samochody ciężarowe na wodór w rejonie Groningen.
Ekspansja producenta wodorowych ciężarówek następuje po niedawno utworzonej inicjatywie - Hyzon Zero Carbon - aliansie, który promuje międzynarodową współpracę i współpracę między partnerami w łańcuchu wartości wodorowych.

Hyzon ogłosił zawarcie porozumienia w sprawie wodorowej mobilności. Firma planuje wykorzystać istniejącą technologię do dostarczania bezemisyjnych rozwiązań transportowych określonych w inicjatywie. Inicjatywa ta skupia partnerów (AXA, Bank of America, Raven SR, ReCarbon i Total) stojących na czele procesu przechodzenia na wodór w celu stymulowania produkcji zielonego wodoru i rozwoju regionalnej infrastruktury do tankowania wodoru. Pierwszym regionem, jaki zostanie mocno zelektryfikowany, jest prowincja Utrechtu.

Prowincja Utrecht jest liderem w dziedzinie mobilności wodorowej, z wieloma już używanymi stacjami tankowania wodoru i planowanymi dodatkowymi. Celem Utrechtu jest umocnienie pozycji regionu w dążeniu do bezemisyjnej przyszłości. Podpisując Pakt, strony potwierdzają swoje zobowiązanie do: budowy od pięciu do dziesięciu stacji tankowania wodoru; uruchomienie 300 ciężarówek i innych ciężkich pojazdów napędzanych wodorem; wprowadzenie do użytku 1500 lżejszych pojazdów (takich jak samochody osobowe i dostawcze) zasilanych wodorem; uruchomienie od dwóch do pięciu autokarów napędzanych wodorem

Ambicje Utrechtu są szczególnie godne uwagi ze względu na dość rygorystyczny harmonogram działań - strony zobowiązały się osiągnąć te cele do 2025 r. Jednak, w miniony czwartek, pierwsi holenderscy przewoźnicy podpisali zamówienia. Ciężarówki muszą być dostarczone we wrześniu.

 

Fot. Twitter

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.