Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Elektryczny autobus miejski MAN

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.


Producenci autobusów elektrycznych nadal zwiększają zasięg na jednym ładowaniu akumulatora. W tym tygodniu firma MAN Truck & Bus pomyślnie zakończyła test autobusu MAN Lion's City 12 E w rzeczywistej eksploatacji w Monachium. Elektryczny autobus przejechał 550,8 km w 24 godziny.

Zdaniem producenta to dowód na to, że napęd elektryczny jest bardzo realną propozycją dla transportu publicznego. Konieczność częstego ładowania jest tym powodem, dla którego przewoźnicy nie chcą obecnie kupować autobusów elektrycznych.

Autobus ze specjalnym zespołem inżynierów jeździł 24 godziny na trasach monachijskiej komunikacji miejskiej. Zatrzymywał się na każdym przystanku, otwierał i zamykał drzwi. Był załadowany tak, jakby przewoził średnią liczbę pasażerów.

Dla przedsiębiorstw transportowych dłuższa jazda to główny czynnik decydujący o wyborze oferty. Z zasięgiem 500 km nie ma już potrzeby budowania innych stacji ładowania poza zajezdnią, na przykład na pętlach autobusowych. Limit 500 kilometrów dziennie jest i tak na wyrost, w stosunku do dziennych przebiegów autobusów komunikacji miejskiej. Według analizy przewoźników 99% wszystkich autobusów w ruchu miejskim pokonuje dziennie maksymalnie 400 kilometrów.

Większy zasięg autobusu MAN Lion's City 12 E był możliwy dzięki zastosowaniu nowej technologii ogniw akumulatorowych Grupy Volkswagen. Pojemność akumulatora to 480 kWh. Ładowanie trwa trzy godziny.

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

MAN Lion's City w wersji mobilnego laboratorium do testów Covid-19

Stowarzyszenie okręgowe DRK Braunschweig-Salzgitter i miasto Salzgitter wykorzystują przebudowaną MAN Lion's City jako mobilną stację testową Covid-19.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL