Elektryczny autobus miejski MAN

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.


Producenci autobusów elektrycznych nadal zwiększają zasięg na jednym ładowaniu akumulatora. W tym tygodniu firma MAN Truck & Bus pomyślnie zakończyła test autobusu MAN Lion's City 12 E w rzeczywistej eksploatacji w Monachium. Elektryczny autobus przejechał 550,8 km w 24 godziny.

Zdaniem producenta to dowód na to, że napęd elektryczny jest bardzo realną propozycją dla transportu publicznego. Konieczność częstego ładowania jest tym powodem, dla którego przewoźnicy nie chcą obecnie kupować autobusów elektrycznych.

Autobus ze specjalnym zespołem inżynierów jeździł 24 godziny na trasach monachijskiej komunikacji miejskiej. Zatrzymywał się na każdym przystanku, otwierał i zamykał drzwi. Był załadowany tak, jakby przewoził średnią liczbę pasażerów.

Dla przedsiębiorstw transportowych dłuższa jazda to główny czynnik decydujący o wyborze oferty. Z zasięgiem 500 km nie ma już potrzeby budowania innych stacji ładowania poza zajezdnią, na przykład na pętlach autobusowych. Limit 500 kilometrów dziennie jest i tak na wyrost, w stosunku do dziennych przebiegów autobusów komunikacji miejskiej. Według analizy przewoźników 99% wszystkich autobusów w ruchu miejskim pokonuje dziennie maksymalnie 400 kilometrów.

Większy zasięg autobusu MAN Lion's City 12 E był możliwy dzięki zastosowaniu nowej technologii ogniw akumulatorowych Grupy Volkswagen. Pojemność akumulatora to 480 kWh. Ładowanie trwa trzy godziny.

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.