Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.
Producenci autobusów elektrycznych nadal zwiększają zasięg na jednym ładowaniu akumulatora. W tym tygodniu firma MAN Truck & Bus pomyślnie zakończyła test autobusu MAN Lion's City 12 E w rzeczywistej eksploatacji w Monachium. Elektryczny autobus przejechał 550,8 km w 24 godziny.
Zdaniem producenta to dowód na to, że napęd elektryczny jest bardzo realną propozycją dla transportu publicznego. Konieczność częstego ładowania jest tym powodem, dla którego przewoźnicy nie chcą obecnie kupować autobusów elektrycznych.
Autobus ze specjalnym zespołem inżynierów jeździł 24 godziny na trasach monachijskiej komunikacji miejskiej. Zatrzymywał się na każdym przystanku, otwierał i zamykał drzwi. Był załadowany tak, jakby przewoził średnią liczbę pasażerów.
Dla przedsiębiorstw transportowych dłuższa jazda to główny czynnik decydujący o wyborze oferty. Z zasięgiem 500 km nie ma już potrzeby budowania innych stacji ładowania poza zajezdnią, na przykład na pętlach autobusowych. Limit 500 kilometrów dziennie jest i tak na wyrost, w stosunku do dziennych przebiegów autobusów komunikacji miejskiej. Według analizy przewoźników 99% wszystkich autobusów w ruchu miejskim pokonuje dziennie maksymalnie 400 kilometrów.
Większy zasięg autobusu MAN Lion's City 12 E był możliwy dzięki zastosowaniu nowej technologii ogniw akumulatorowych Grupy Volkswagen. Pojemność akumulatora to 480 kWh. Ładowanie trwa trzy godziny.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

W dniu 1 stycznia br. powstały dwie osobne spółki: Daimler Truck odpowiadająca za pojazdy ciężarowe i autobusy oraz Mercedes-Benz prowadząca działalność w zakresie samochodów osobowych i dostawczych.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.