Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.
Vivaro-e Hydrogen jest oparty na podwoziu elektrycznego Opla Vivaro i przejmuje dobrze znany napęd 100 kW, który jest stosowany w wielu modelach Opla, Peugeota, DS i Citroëna. Wodorowy Opel Vivaro będzie dostępny tylko w długościach M i L (4,96 i 5,30 metra). Brakuje tu długości S (4,60 metra) - ponieważ ta wersja ma krótszy rozstaw osi. Dodatkową przestrzeń zajmują zbiorniki wodoru, które są montowane w podwoziu zamiast akumulatora 75 kWh. Zbiorniki mieszczą 4,4 kilograma wodoru i powinny zapewniać zasięg około 400 kilometrów. Zbiorniki pochodzą od francuskiego dostawcy Faurecia, ogniwo paliwowe od Symbio.
Chociaż w momencie ogłoszenia nie podano żadnych danych dotyczących wydajności ogniwa paliwowego, teraz mamy już informacje. Ogniwo wodorowe powinno osiągnąć moc 45 kW. Jednak, podczas krótkotrwałego zapotrzebowanie na moc, np. podczas przyspieszania, Vivaro Hydrogen może szybko osiągnąć 90 kW, a nawet więcej.
Podczas gdy Vivaro-e z akumulatorem elektrycznym może ładować się przez noc lub być podłączony do szybkiej stacji ładowania (45 minut do 80 procent w przypadku dużego akumulatora), Opel uważa wersję wodorową za idealne rozwiązanie dla klientów, którzy używają vana na dużych odległościach. Tankowanie trwa około trzech minut.
W zależności od wybranej długości, pojemność ładunkowa wynosi 5,3 lub 6,1 m3 - dokładnie tyle samo, co w wersji akumulatorowej lub w dieslu. Opel określa ładowność do 1100 kg.
Vivaro-e Hydrogen jest produkowany w Opel Special Vehicles (OSV) w Rüsselsheim. Pierwsze pojazdy trafią do klientów flotowych od jesieni. Opel nie ogłosił jeszcze cen Vivaro-e Hydrogen.

W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.

Zrównoważony rozwój i cyfryzacja usług - Girteka o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego.

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.

Zderzenie elektrycznej ciężarówki z inną ciężarówką lub przewrócenie się z dużą prędkością jest częścią możliwych wrażeń z jazdy.

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.