Opel zaprezentował wariant modelu Vivaro napędzany ogniwami paliwowymi

Opel Vivaro Hydrogen

Opel Vivaro-e Hydrogen będzie dostępny w dwóch długościach.

 

Vivaro-e Hydrogen jest oparty na podwoziu elektrycznego Opla Vivaro i przejmuje dobrze znany napęd 100 kW, który jest stosowany w wielu modelach Opla, Peugeota, DS i Citroëna. Wodorowy Opel Vivaro będzie dostępny tylko w długościach M i L (4,96 i 5,30 metra). Brakuje tu długości S (4,60 metra) - ponieważ ta wersja ma krótszy rozstaw osi. Dodatkową przestrzeń zajmują zbiorniki wodoru, które są montowane w podwoziu zamiast akumulatora 75 kWh. Zbiorniki mieszczą 4,4 kilograma wodoru i powinny zapewniać zasięg około 400 kilometrów. Zbiorniki pochodzą od francuskiego dostawcy Faurecia, ogniwo paliwowe od Symbio.

Chociaż w momencie ogłoszenia nie podano żadnych danych dotyczących wydajności ogniwa paliwowego, teraz mamy już informacje. Ogniwo wodorowe powinno osiągnąć moc 45 kW. Jednak, podczas krótkotrwałego zapotrzebowanie na moc, np. podczas przyspieszania, Vivaro Hydrogen może szybko osiągnąć 90 kW, a nawet więcej.

Podczas gdy Vivaro-e z akumulatorem elektrycznym może ładować się przez noc lub być podłączony do szybkiej stacji ładowania (45 minut do 80 procent w przypadku dużego akumulatora), Opel uważa wersję wodorową za idealne rozwiązanie dla klientów, którzy używają vana na dużych odległościach. Tankowanie trwa około trzech minut.

W zależności od wybranej długości, pojemność ładunkowa wynosi 5,3 lub 6,1 m3 - dokładnie tyle samo, co w wersji akumulatorowej lub w dieslu. Opel określa ładowność do 1100 kg.

Vivaro-e Hydrogen jest produkowany w Opel Special Vehicles (OSV) w Rüsselsheim. Pierwsze pojazdy trafią do klientów flotowych od jesieni. Opel nie ogłosił jeszcze cen Vivaro-e Hydrogen.

 

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL