Jak powstawał elektryczny Fiat Ducato

Fiat E-Ducato

Fiat E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany i podobno wspólnie z klientami.

 

Najpierw firma Fiat Professional gromadziła przez cały rok dane z 4000 samochodów Ducato z silnikiem spalinowym, których centralki, połączone w czasie rzeczywistym, pozwoliły określić różne profile zadań w ich realnym zastosowaniu na drogach. Analiza zebranych, a następnie pogrupowanych danych, pozwoliła ustalić, które codzienne zawodowe misje są już gotowe na przejście z silnika spalinowego na elektryczny, bez zmiany technologii napędowej powodującej jakiekolwiek zakłócenia w działalności Klienta. Analiza danych przeprowadzona na 50 mln km i pokonanych z pojazdów potwierdziła, że wiedza o klientach i ich potrzebach ma fundamentalne znaczenie dla sprzedaży samochodów dostawczych.

Po zakończeniu etapu badań rozpoczęto realizację tzw. Projektu Pilotażowego tak kompleksowego i złożonego, że nie mającego precedensu w historii marki Fiat Professional. W fazie inżynieryjnego opracowywania elektrycznej wersji Ducato wyprodukowano mini flotę pojazdów przedseryjnych, które, przydzielone strategicznym Klientom przed wprowadzeniem nowego modelu na rynku, pozwoliły na gromadzenie danych dla wersji z silnikiem elektrycznym, a nie spalinowym. Krótko mówiąc, każdemu użytkownikowi udostępniono samochód do bezpłatnego użytkowania przez okres 4-6 tygodni, umożliwiając mu efektywne i empiryczne rozpoczęcie swoich doświadczeń z nowym E-Ducato, definiując "swój" samochód na podstawie rozmiaru baterii, rodzaju tras, pokonywanych dziennie kilometrów, terminów i harmonogramu dostaw oraz rodzaju infrastruktury/opcji ładowania. Powyższe działanie pozwoliło na stworzenie "prawdziwego" profilu klienta.

Ponadto, jeśli chodzi o identyfikację i widoczność warto podkreślić, że flota E-Ducato wyróżnia się charakterystyczną kolorystyką nadwozia, współgrającą z kolorami partnerów międzynarodowych biorących udział w projekcie, m.in.: Arcese, GLS, Lyreco, Mercitalia, EDF, Fraikin, CSB, Nippon Express i BT Fleet.

 

Przeczytaj też:
Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Dziesięć elektrycznych ciężarówek z logo Irizar

Hiszpański producent Irizar, znany z autobusów elektrycznych, otrzymał pierwsze zamówienie na dziesięć egzemplarzy elektrycznej ciężarówki.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Właściwości opon do pojazdów elektrycznych

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.

Elektryczny Hyundai XCIENT drugiej generacji

Wkrótce może się okazać, że w segmencie elektrycznych ciężarówek liderami rynku będą zupełnie inne marki, niż te które znamy z napędów dieslowskich. Świadczy o tym m.in. tempo wprowadzanych zmian, a często jest tak, że firmy wprowadzają już drugą generację elektrycznych pojazdów.

Autobusowa zielona rewolucja trwa

Przy okazji analiz wyników sprzedaży autobusów miejskich warto podkreślić, że coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Pierwsze zamówienia na elektryczne ciężarówki Hyzon

Inicjatywa zapoczątkowana przez holendrów ma na celu uruchomienie 1800 pojazdów wodorowych i nawet 10 stacji tankowania wodoru do 2025 r.

Elektryczny autobus miejski osiągnął zasięg 500 km

Według producenta większy zasięg wystarczy na dzienne przebiegi pojazdów i pozwoli przedsiębiorstwom komunikacyjnym zaoszczędzić na budowaniu infrastruktury ładowania poza zajezdnią.

Austria obniża opłaty drogowe dla ciężarówek elektrycznych i wodorowych

Austriacki rząd chce obniżyć opłaty drogowe dla ciężarówek z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL