Jak powstawał elektryczny Fiat Ducato

Fiat E-Ducato

Fiat E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany i podobno wspólnie z klientami.

 

Najpierw firma Fiat Professional gromadziła przez cały rok dane z 4000 samochodów Ducato z silnikiem spalinowym, których centralki, połączone w czasie rzeczywistym, pozwoliły określić różne profile zadań w ich realnym zastosowaniu na drogach. Analiza zebranych, a następnie pogrupowanych danych, pozwoliła ustalić, które codzienne zawodowe misje są już gotowe na przejście z silnika spalinowego na elektryczny, bez zmiany technologii napędowej powodującej jakiekolwiek zakłócenia w działalności Klienta. Analiza danych przeprowadzona na 50 mln km i pokonanych z pojazdów potwierdziła, że wiedza o klientach i ich potrzebach ma fundamentalne znaczenie dla sprzedaży samochodów dostawczych.

Po zakończeniu etapu badań rozpoczęto realizację tzw. Projektu Pilotażowego tak kompleksowego i złożonego, że nie mającego precedensu w historii marki Fiat Professional. W fazie inżynieryjnego opracowywania elektrycznej wersji Ducato wyprodukowano mini flotę pojazdów przedseryjnych, które, przydzielone strategicznym Klientom przed wprowadzeniem nowego modelu na rynku, pozwoliły na gromadzenie danych dla wersji z silnikiem elektrycznym, a nie spalinowym. Krótko mówiąc, każdemu użytkownikowi udostępniono samochód do bezpłatnego użytkowania przez okres 4-6 tygodni, umożliwiając mu efektywne i empiryczne rozpoczęcie swoich doświadczeń z nowym E-Ducato, definiując "swój" samochód na podstawie rozmiaru baterii, rodzaju tras, pokonywanych dziennie kilometrów, terminów i harmonogramu dostaw oraz rodzaju infrastruktury/opcji ładowania. Powyższe działanie pozwoliło na stworzenie "prawdziwego" profilu klienta.

Ponadto, jeśli chodzi o identyfikację i widoczność warto podkreślić, że flota E-Ducato wyróżnia się charakterystyczną kolorystyką nadwozia, współgrającą z kolorami partnerów międzynarodowych biorących udział w projekcie, m.in.: Arcese, GLS, Lyreco, Mercitalia, EDF, Fraikin, CSB, Nippon Express i BT Fleet.

 

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Wyszukiwarka

Informacje