Elektryczny Fiat Ducato

Fiat eDucato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Fiat E-Ducato jest wyposażony w szereg rozwiązań modułowych, począwszy od 2 różnych bloków baterii o wydajności 47 kWh i 79 kWh, najlepszych w swojej klasie pod względem zainstalowanej mocy elektrycznej i oferuje 4 różne opcji ładowania, 3 z nich dostępne już w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Bateria 47 kWh zapewnia zasięg do 170 km w cyklu WLTP i do 235 km w cyklu miejskim. Natomiast w przypadku baterii 79 kWh odległość wzrasta do 280 km w cyklu WLTP, co odpowiada 370 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii wystarczające na pokonanie 100 km zajmuje nie więcej niż pół godziny. W tej kwestii warto również wspomnieć, że gwarancja baterii 70 kWh wynosi 10 lat lub 220 000 km oraz 8 lat/160 000 km dla wersji 47 kWh.
Raz jeszcze, jeśli chodzi o elastyczność, warto zauważyć, że celem sprostania tak szerokiemu i zróżnicowanemu zakresowi potrzeb, E-Ducato oferuje również selektor trybu jazdy: tryb "Normal" zapewnia idealną równowagę między osiągami a kosztami, a tryb "Eco" pozwala zaoszczędzić energię. Kiedy natomiast trzeba przewieźć naprawdę ciężki ładunek lub samochód ma przed sobą trudny podjazd, właściwym wyborem jest tryb "Power". E-Ducato ma jeszcze dwie funkcjonalności zapewniające kierowcom spokój użytkowania:
- "Tryb żółwia" (Turtle Mode), podobny do funkcji oszczędzania baterii w telefonie komórkowym, który jest aktywowany automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora i ogranicza osiągi pojazdu, aby bateria działała o 8-10% dłużej.
- "Tryb Regeneracji" (Recovery Mode), dzięki któremu E-Ducato jest jedynym pojazdem elektrycznym, który nigdy się nie zatrzymuje. W istocie, jeśli jeden moduł baterii nie działa, inne zajmują jego miejsce, zapewniając kontynuację pracy.

Podsumowując, elastyczność modelu, najlepsze w swojej klasie specyfikacje i niezawodność gwarantują jego wysoką wartość rezydualną. Do tego dochodzą koszty przeglądów, które dla E-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku pojazdu z tradycyjnym silnikiem. Można zatem oczekiwać, że jego całkowity koszt posiadania (TCO) dla głównych misji będzie podobny do TCO wersji z silnikiem diesla: to doskonały wynik, dzięki któremu samochód jest zrównoważony nie tylko z ekologicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia dla środowiska, zapewniając idealne rozwiązanie "Business oriented".

W ścisłej współpracy z zespołem e-Mobility, marka Fiat Professional opracowała Pro Fit by E-Ducato (dostępny w wersji internetowej oraz aplikacji, bezpłatnie w App Store i Google Play), w ramach działań prowadzonych w celu zwiększenia wiedzy na temat samochodów zelektryfikowanych i sposobów ich użytkowania. Biorąc za punkt wyjścia menedżerów flot oraz małe/średnie firmy, które obecnie wykorzystują Ducato z silnikiem spalinowym do wykonywania swoich zadań, Pro Fit został zaprojektowany i stworzony jako swego rodzaju symulator. Na początek wystarczy zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej i przedstawić swoją obecną flotę pojazdów użytkowych z silnikami spalinowymi, wskazując typ użytkowanych samochodów (nadwozie, rozstaw osi, wysokość, itp.) i określając dla każdego z nich sposób użytkowania (trasa, przebieg, temperatura pracy, itp.). Po rozpoczęciu symulacji, Pro Fit rekomenduje idealny skład nowej elektrycznej floty, wskazując najbardziej odpowiednie konfiguracje E-Ducato dla działalności prowadzonej przez danego użytkownika. Pro Fit rekomenduje najlepsze dostępne konfiguracje elektryczne Ducato, a także wskazuje, dla każdej z nich, oczekiwane osiągi w stosunku do wymagań Klienta. W ten sposób można się dowiedzieć na przykład, czy zasięg jest wystarczający lub ile wynoszą roczne oszczędności. Podsumowując, Pro Fit jest sprawnym i intuicyjnym narzędziem przeznaczonym do konfigurowania najlepszej floty E-Ducato i odkrywania osiągów i zalet nowego samochodu elektrycznego.

Jak zapowiada producent nowy E-Ducato będzie dostępny w najnowszych formułach wynajmu długoterminowego (w tym w Programie "Smart Renting") oraz w leasingu "Leasing 4PRO".
- Oferta najmu nie zawiera konieczności wniesienia pierwszego czynszu a koszty rejestracji i ubezpieczenia samochodu są zawarte w racie wynajmu. Najem to nowoczesne rozwiązanie dla firm rozważających użytkowanie nowego samochodu, płacąc za niego stały miesięczny czynsz. Klient ponosi podstawowe koszty związane z eksploatacją samochodu. Dzięki takiej elastyczności oferty Klient nie musi się już martwić zbliżającym się terminem ubezpieczenia OC, przeglądu samochodu czy wymiany opon. W zależności od wybranej opcji wszystko to pokrywa comiesięczny czynsz o stałej wysokości.
- Smart Renting - to jedna z najnowszych form wynajmu, w której Klient ma możliwość poznania wartości samochodu po zakończeniu usługi wynajmu, już na etapie podpisywania umowy. Program ten daje również Klientom prawo do pierwokupu samochodu po zakończeniu okresu wynajmu.
- Atrakcyjne promocje leasingowe w tym Leasing 4PRO z niskim całkowitym kosztem leasingu będący odpowiedzią dla Klientów zainteresowanych odkupieniem samochodu po okresie leasingu. W produkcie nie wymagana jest również pierwsza wpłata a leasing obejmuje finansowanie atrakcyjnych pakietów ubezpieczenia spłaty leasingu, ubezpieczenia GAP oraz możliwość finansowania ubezpieczenia komunikacyjnego TU Generali współpracującego z Leasys Polska.

 

Przeczytaj też:
Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Szesnaście przeładowanych dostawczaków

16 przeładowanych samochodów dostawczych skontrolowali inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Elektryczny MAN na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi

W Łodzi odbywał się Kongres Nowej Mobilności 2022, na którym wyjątkowo mocno swoją obecność zaznaczyła spółka MAN Trucks & Bus Polska.

Wyszukiwarka

Informacje