Fiat eDucato

Elektryczny Fiat Ducato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Fiat E-Ducato jest wyposażony w szereg rozwiązań modułowych, począwszy od 2 różnych bloków baterii o wydajności 47 kWh i 79 kWh, najlepszych w swojej klasie pod względem zainstalowanej mocy elektrycznej i oferuje 4 różne opcji ładowania, 3 z nich dostępne już w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Bateria 47 kWh zapewnia zasięg do 170 km w cyklu WLTP i do 235 km w cyklu miejskim. Natomiast w przypadku baterii 79 kWh odległość wzrasta do 280 km w cyklu WLTP, co odpowiada 370 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii wystarczające na pokonanie 100 km zajmuje nie więcej niż pół godziny. W tej kwestii warto również wspomnieć, że gwarancja baterii 70 kWh wynosi 10 lat lub 220 000 km oraz 8 lat/160 000 km dla wersji 47 kWh.
Raz jeszcze, jeśli chodzi o elastyczność, warto zauważyć, że celem sprostania tak szerokiemu i zróżnicowanemu zakresowi potrzeb, E-Ducato oferuje również selektor trybu jazdy: tryb "Normal" zapewnia idealną równowagę między osiągami a kosztami, a tryb "Eco" pozwala zaoszczędzić energię. Kiedy natomiast trzeba przewieźć naprawdę ciężki ładunek lub samochód ma przed sobą trudny podjazd, właściwym wyborem jest tryb "Power". E-Ducato ma jeszcze dwie funkcjonalności zapewniające kierowcom spokój użytkowania:
- "Tryb żółwia" (Turtle Mode), podobny do funkcji oszczędzania baterii w telefonie komórkowym, który jest aktywowany automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora i ogranicza osiągi pojazdu, aby bateria działała o 8-10% dłużej.
- "Tryb Regeneracji" (Recovery Mode), dzięki któremu E-Ducato jest jedynym pojazdem elektrycznym, który nigdy się nie zatrzymuje. W istocie, jeśli jeden moduł baterii nie działa, inne zajmują jego miejsce, zapewniając kontynuację pracy.

Podsumowując, elastyczność modelu, najlepsze w swojej klasie specyfikacje i niezawodność gwarantują jego wysoką wartość rezydualną. Do tego dochodzą koszty przeglądów, które dla E-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku pojazdu z tradycyjnym silnikiem. Można zatem oczekiwać, że jego całkowity koszt posiadania (TCO) dla głównych misji będzie podobny do TCO wersji z silnikiem diesla: to doskonały wynik, dzięki któremu samochód jest zrównoważony nie tylko z ekologicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia dla środowiska, zapewniając idealne rozwiązanie "Business oriented".

W ścisłej współpracy z zespołem e-Mobility, marka Fiat Professional opracowała Pro Fit by E-Ducato (dostępny w wersji internetowej oraz aplikacji, bezpłatnie w App Store i Google Play), w ramach działań prowadzonych w celu zwiększenia wiedzy na temat samochodów zelektryfikowanych i sposobów ich użytkowania. Biorąc za punkt wyjścia menedżerów flot oraz małe/średnie firmy, które obecnie wykorzystują Ducato z silnikiem spalinowym do wykonywania swoich zadań, Pro Fit został zaprojektowany i stworzony jako swego rodzaju symulator. Na początek wystarczy zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej i przedstawić swoją obecną flotę pojazdów użytkowych z silnikami spalinowymi, wskazując typ użytkowanych samochodów (nadwozie, rozstaw osi, wysokość, itp.) i określając dla każdego z nich sposób użytkowania (trasa, przebieg, temperatura pracy, itp.). Po rozpoczęciu symulacji, Pro Fit rekomenduje idealny skład nowej elektrycznej floty, wskazując najbardziej odpowiednie konfiguracje E-Ducato dla działalności prowadzonej przez danego użytkownika. Pro Fit rekomenduje najlepsze dostępne konfiguracje elektryczne Ducato, a także wskazuje, dla każdej z nich, oczekiwane osiągi w stosunku do wymagań Klienta. W ten sposób można się dowiedzieć na przykład, czy zasięg jest wystarczający lub ile wynoszą roczne oszczędności. Podsumowując, Pro Fit jest sprawnym i intuicyjnym narzędziem przeznaczonym do konfigurowania najlepszej floty E-Ducato i odkrywania osiągów i zalet nowego samochodu elektrycznego.

Jak zapowiada producent nowy E-Ducato będzie dostępny w najnowszych formułach wynajmu długoterminowego (w tym w Programie "Smart Renting") oraz w leasingu "Leasing 4PRO".
- Oferta najmu nie zawiera konieczności wniesienia pierwszego czynszu a koszty rejestracji i ubezpieczenia samochodu są zawarte w racie wynajmu. Najem to nowoczesne rozwiązanie dla firm rozważających użytkowanie nowego samochodu, płacąc za niego stały miesięczny czynsz. Klient ponosi podstawowe koszty związane z eksploatacją samochodu. Dzięki takiej elastyczności oferty Klient nie musi się już martwić zbliżającym się terminem ubezpieczenia OC, przeglądu samochodu czy wymiany opon. W zależności od wybranej opcji wszystko to pokrywa comiesięczny czynsz o stałej wysokości.
- Smart Renting - to jedna z najnowszych form wynajmu, w której Klient ma możliwość poznania wartości samochodu po zakończeniu usługi wynajmu, już na etapie podpisywania umowy. Program ten daje również Klientom prawo do pierwokupu samochodu po zakończeniu okresu wynajmu.
- Atrakcyjne promocje leasingowe w tym Leasing 4PRO z niskim całkowitym kosztem leasingu będący odpowiedzią dla Klientów zainteresowanych odkupieniem samochodu po okresie leasingu. W produkcie nie wymagana jest również pierwsza wpłata a leasing obejmuje finansowanie atrakcyjnych pakietów ubezpieczenia spłaty leasingu, ubezpieczenia GAP oraz możliwość finansowania ubezpieczenia komunikacyjnego TU Generali współpracującego z Leasys Polska.

 

Przeczytaj też:
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.