Elektryczna ciężarówka Ciężarówka Futuricum dla DPD

Futuricum DPD

Dostawca usług kurierskich firma DPD Switzerland korzysta z nowego, w pełni elektrycznego Futuricum Logistics 18E.

 

Elektryczna ciężarówka pochodzi ze szwajcarskiej firmy Designwerk Products AG. Dzięki napędowi elektrycznemu poruszanie się pojazdu nie stwarza hałasu i jest bezemisyjne.

Futuricum E-Truck jest używany przez DPD od około miesiąca i pokonuje codziennie odległość między magazynem a centrum dystrybucyjnym w Buchs ZH. DPD jest jednym z pierwszych klientów, który wykorzystuje Futuricum Logistics 18E w logistyce dystrybucyjnej.

Podwozie i kabina Futuricum to Volvo FH, które stanowi podstawę dla budowy zelektryfikowanego samochodu. Cztery silniki elektryczne zapewniają napęd o łącznej mocy 680 KM. Dzięki odzyskowi energii poprzez rekuperację e-truck jest niezwykle wydajny. Ciężarówka DPD ma cztery akumulatory o łącznej mocy 680 kWh. To największy w Europie akumulator do samochodów ciężarowych, który jest obecnie w użyciu. Dzięki temu ciężarówką można przejechać ponad 700 km w optymalnych warunkach. Po powrocie do magazynu DPD pojazd jest ładowany "zieloną" energią elektryczną pozyskana z paneli słonecznych. Dodatkową masę kompletnego napędu elektrycznego pomniejszono usuwając komponenty Diesla (w sumie 1800 kilogramów).

Firma Designwerk sama opracowała i zbudowała akumulatory w zakładzie w Winterthur, ogniwa pochodzą z zakładów BMW. Producent określa maksymalną moc ładowania na 150 kW, co oznacza, że ​​pełne naładowanie powinno być możliwe w około 4,5 godziny. W przyszłości planowane są akumulatory, które pozwolą na szybkie ładowanie mocą jednego megawata.

Fot. Futuricum

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Wyszukiwarka

Informacje