Ciężarówki zasilane wodorem już pod koniec 2021 roku

Framo H2

Firma FRAMO, znana z konwersji tradycyjnych na elektryczne ciężarówki zasilanych akumulatorami, planuje również wkrótce zbudować pojazdy napędzane wodorem. Chodzi o transporty długodystansowe.

 

FRAMO chce w tym roku zaprezentować etrucka z napędem wodorowym. Oznacza to, że firma znana ze swojej innowacyjności, po raz kolejny stanie się liderem technicznym w ważnym obszarze czystej mobilności.

- Badaliśmy, rozwijaliśmy i pracowaliśmy przez lata, teraz jesteśmy gotowi - mówi Ralf Binnenbruck, dyrektor ds. Technicznych w firmie FRAMO GmbH. - Wiele międzynarodowych koncernów od lat pracuje również nad tematem wodoru w ruchu ciężkim. Jednak w wielu przypadkach nie ma policzalnych wyników.

FRAMO jest znana z elektromobilności. W jej ofercie znajdują się użytkowe pojazdy elektryczne takie jak: pojazdy do zbiórki odpadów komunalnych, betoniarki z napędem elektrycznym, jak i etrucki z agregatami chłodniczymi. To wszystko w przedziale od 7,5 do 60 ton. Klientami już m.in. są: sieć supermarketów Aldi i firma logistyczna DB Schenker. Jednak elektromobilność (ta na akumulatory) w ruchu ciężkim ma swoje mocne strony jedynie na krótkich i średnich dystansach. Długie dystanse ma opanować technologia wodorowa.

- Rynek potencjalnych klientów jest gigantyczny - mówi Serhat Yilmaz, który jako członek zarządu FRAMO jest odpowiedzialny za marketing, rozwój biznesu, relacje inwestorskie i sprzedaż. Firma prowadzi obecnie rozmowy o bliższej współpracy z kilkoma dużymi partnerami. - Połączenie naszego know-how w zakresie modernizacji z seryjną siłą dużej korporacji może mieć sens dla obu stron - dodaje Serhat Yilmaz. Ale to tylko jedna z wielu perspektyw na przyszłość dla firmy z Turyngii. Dostrzega się również duże możliwości w dostarczaniu gotowych zestawów KIT, które są następnie instalowane na całym świecie przez wyspecjalizowane podmioty zajmujące się modernizacją samochodów ciężarowych. Oprócz dostaw nowych ciężarówek, w nadchodzących latach, znacznie ważniejsza będzie konwersja istniejących flot pojazdów.

Info: FRAMO

 

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

25 w pełni elektrycznych autobusów MAN Lion's City 12 E pojedzie z Polski do Kopenhagi


Kopenhaga - miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i Małej Syrenki. Niedługo pojawi się tam kolejna atrakcja: 25 MAN-ów Lion's City 12 E, dzięki któremu goście i mieszkańcy stolicy Danii będą mogli podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL