Framo H2

Ciężarówki zasilane wodorem już pod koniec 2021 roku

Firma FRAMO, znana z konwersji tradycyjnych na elektryczne ciężarówki zasilanych akumulatorami, planuje również wkrótce zbudować pojazdy napędzane wodorem. Chodzi o transporty długodystansowe.

 

FRAMO chce w tym roku zaprezentować etrucka z napędem wodorowym. Oznacza to, że firma znana ze swojej innowacyjności, po raz kolejny stanie się liderem technicznym w ważnym obszarze czystej mobilności.

- Badaliśmy, rozwijaliśmy i pracowaliśmy przez lata, teraz jesteśmy gotowi - mówi Ralf Binnenbruck, dyrektor ds. Technicznych w firmie FRAMO GmbH. - Wiele międzynarodowych koncernów od lat pracuje również nad tematem wodoru w ruchu ciężkim. Jednak w wielu przypadkach nie ma policzalnych wyników.

FRAMO jest znana z elektromobilności. W jej ofercie znajdują się użytkowe pojazdy elektryczne takie jak: pojazdy do zbiórki odpadów komunalnych, betoniarki z napędem elektrycznym, jak i etrucki z agregatami chłodniczymi. To wszystko w przedziale od 7,5 do 60 ton. Klientami już m.in. są: sieć supermarketów Aldi i firma logistyczna DB Schenker. Jednak elektromobilność (ta na akumulatory) w ruchu ciężkim ma swoje mocne strony jedynie na krótkich i średnich dystansach. Długie dystanse ma opanować technologia wodorowa.

- Rynek potencjalnych klientów jest gigantyczny - mówi Serhat Yilmaz, który jako członek zarządu FRAMO jest odpowiedzialny za marketing, rozwój biznesu, relacje inwestorskie i sprzedaż. Firma prowadzi obecnie rozmowy o bliższej współpracy z kilkoma dużymi partnerami. - Połączenie naszego know-how w zakresie modernizacji z seryjną siłą dużej korporacji może mieć sens dla obu stron - dodaje Serhat Yilmaz. Ale to tylko jedna z wielu perspektyw na przyszłość dla firmy z Turyngii. Dostrzega się również duże możliwości w dostarczaniu gotowych zestawów KIT, które są następnie instalowane na całym świecie przez wyspecjalizowane podmioty zajmujące się modernizacją samochodów ciężarowych. Oprócz dostaw nowych ciężarówek, w nadchodzących latach, znacznie ważniejsza będzie konwersja istniejących flot pojazdów.

Info: FRAMO

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.