Ciężarówki zasilane wodorem już pod koniec 2021 roku

Framo H2

Firma FRAMO, znana z konwersji tradycyjnych na elektryczne ciężarówki zasilanych akumulatorami, planuje również wkrótce zbudować pojazdy napędzane wodorem. Chodzi o transporty długodystansowe.

 

FRAMO chce w tym roku zaprezentować etrucka z napędem wodorowym. Oznacza to, że firma znana ze swojej innowacyjności, po raz kolejny stanie się liderem technicznym w ważnym obszarze czystej mobilności.

- Badaliśmy, rozwijaliśmy i pracowaliśmy przez lata, teraz jesteśmy gotowi - mówi Ralf Binnenbruck, dyrektor ds. Technicznych w firmie FRAMO GmbH. - Wiele międzynarodowych koncernów od lat pracuje również nad tematem wodoru w ruchu ciężkim. Jednak w wielu przypadkach nie ma policzalnych wyników.

FRAMO jest znana z elektromobilności. W jej ofercie znajdują się użytkowe pojazdy elektryczne takie jak: pojazdy do zbiórki odpadów komunalnych, betoniarki z napędem elektrycznym, jak i etrucki z agregatami chłodniczymi. To wszystko w przedziale od 7,5 do 60 ton. Klientami już m.in. są: sieć supermarketów Aldi i firma logistyczna DB Schenker. Jednak elektromobilność (ta na akumulatory) w ruchu ciężkim ma swoje mocne strony jedynie na krótkich i średnich dystansach. Długie dystanse ma opanować technologia wodorowa.

- Rynek potencjalnych klientów jest gigantyczny - mówi Serhat Yilmaz, który jako członek zarządu FRAMO jest odpowiedzialny za marketing, rozwój biznesu, relacje inwestorskie i sprzedaż. Firma prowadzi obecnie rozmowy o bliższej współpracy z kilkoma dużymi partnerami. - Połączenie naszego know-how w zakresie modernizacji z seryjną siłą dużej korporacji może mieć sens dla obu stron - dodaje Serhat Yilmaz. Ale to tylko jedna z wielu perspektyw na przyszłość dla firmy z Turyngii. Dostrzega się również duże możliwości w dostarczaniu gotowych zestawów KIT, które są następnie instalowane na całym świecie przez wyspecjalizowane podmioty zajmujące się modernizacją samochodów ciężarowych. Oprócz dostaw nowych ciężarówek, w nadchodzących latach, znacznie ważniejsza będzie konwersja istniejących flot pojazdów.

Info: FRAMO

 

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Naczepa eTrailer jako przełom w transporcie dalekobieżnym

Firma DB Schenker podpisała umowę na dostawę 2000 sztuk elektrycznych naczep, których dostawa nastąpi od 2024 roku.

Uruchomienie pierwszej stacji tankowania wodoru dla pojazdów ciężarowych

Wodór do ciężarówek, autobusów i samochodów ciężarowych jest teraz dostępny przez całą dobę Rostock-Laage.

Dwadzieścia elektrycznych Volvo FH dla firmy Amazon

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Elektryczna ciężarówka Volvo Trucks do ciężkich zastosowań

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek o 44 t DMC

Zapowiedź wodorowej ciężarówki Nikola Tre zaprezentowana na targach IAA Transportation 2022

Model Nikola Tre BEV to samochód ciężarowy klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim, jej siostra z ogniwami wodorowymi mam mieć ten zasięg znacznie większy.

eDaily - jesienna premiera koncernu IVECO

Zaprojektowany, jako elektryczny odpowiednik spalinowego Daily, nowy eDAILY oferuje pełną gamę wszystkich wariantów nadwozia – furgon, kabina, i minibus, od 3,5 t do 7,2 t.

Wyszukiwarka

Informacje