DAF Trucks Polska z wprowadzi na rynek pojazdy elektryczne

Mariusz Piszczek DAF Trucks Polska

W 2020 roku firma DAF zarejestrowała 37 580 pojazdów ciężarowych spośród łącznej liczby 230 400 ciężarówek sprzedanych na europejskim rynku pojazdów użytkowych.

 

Pozwoliło to uzyskać udział w rynku na poziomie 16,3% (w 2019 r. wyniósł on 16,2%), a tym samym drugi najlepszy wynik w historii firmy. Łączna sprzedaż w segmencie średnich pojazdów ciężarowych (o masie 6–16 t) wyniosła w Europie 41 400 egzemplarzy, przy udziale DAF w tym rynku na poziomie 9,5% (9,7% w 2019 r.).

DAF Trucks Polska zakończyła rok 2020 poprawą wyników we wszystkich segmentach rynku. Po raz 16. z rzędu marka DAF stała się najchętniej kupowaną marką ciężkich ciągników siodłowych w Polsce osiągając 26,3% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2019. W segmencie ciężkich podwozi, pomimo większego spadku wolumenu sprzedaży 3-osiowych podwozi do transportu międzynarodowego w porównaniu do ciągników siodłowych, dzięki przyjętej strategii działania DAF Trucks w Polsce zakładającej wzrost udziału w rynku podwozi, DAF osiągnął zwyżkę udziału o 0,5 punktu procentowego do wartości 13,5%. Oznacza to dobre wyniki sprzedaży w segmencie komunalnym (+78%) oraz budowlanym (+51,5%). Sprzedaż wszystkich 2- i 4- osiowych podwozi DAF w 2020 roku była większa odpowiednio o 1,8% i 26,3% w porównaniu do roku 2019. Udział marki DAF w całym segmencie powyżej 16 t wyniósł 23,7% i wzrósł o 1,7 punktu procentowego.
- Chcemy być jeszcze bardziej widoczni w segmencie specjalistycznych podwozi lekkich i ciężkich w roku 2021 i latach kolejnych. Klienci, którzy kupili podwozia DAF wracają z kolejnymi zamówieniami, ponieważ zyskali pewność co do bezkompromisowej jakości, trwałości i niezawodności rozwiązań DAF. Budowaliśmy z mozołem naszą pozycję, przekonaliśmy do sprzedawania podwozi naszych dealerów, wspieramy to marketingowo i finansowo. Nie zapominamy oczywiście o ciągnikach siodłowych, bo to podstawa naszej egzystencji – komentuje Mariusz Piszczek, dyrektor Zarządzający DAF Trucks Polska.

Segment lekki 6-15,9t okazał się odporniejszy na skutki pandemii zmniejszając volumen rejestracji o 17,1% w porównaniu do spadku o 28,2% jaki zanotował segment ciężki. Marka DAF dostarczyła literalnie tyle samo lekkich podwozi w roku 2020 co rok wcześniej. Zaowocowało to wzrostem udziału rynkowego o 1 punkt procentowy do poziomu 5,6%. - Mieliśmy apetyt na 8% udziału po znakomitej pierwszej połowie, którą zakończyliśmy z udziałem powyżej 10%, jednakże, jako jedyni dysponujący zakładem produkcyjnym na wyspach brytyjskich, odczuliśmy skutki braku porozumienia z UK niemalże do ostatnich chwil, co spowodowało spadek sprzedaży na koniec roku wobec niepewności co do obciążeń celnych – kontynuuje Mariusz Piszczek.
Polska sieć dealerska zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich krajowych organizacji dealerskich w Europie w osiąganiu celów jakościowych i miejsce 4. W realizacji celów ilościowych.

DAF Trucks Polska - plany na rok 2021

Wśród celów przeznaczonych do realizacji w Polsce DAF Trucks wymienia przede wszystkim zwiększenie udziału w rynku polskim: segment ciężkich pojazdów do 23%, ciągniki siodłowe do 25.0%, ciężkie podwozia do 16.5%, lekkie ciężarówki do 7%.
Ponadto zaplanowano działania związane z rozpoczęciem sprzedaży elektrycznych pojazdów. Ten rok będzie przełomowym pod względem elektromobilności w segmencie ciężarówek. Oprócz samych pojazdów, w ofercie DAF Trucks Polska pojawią się ładowarki do pojazdów elektrycznych oraz pakiety szkoleń w zakresie obsługi elektrycznych ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL