Volvo Gropu i Daimler Truck wspólnie rozwiną technologię ogniw paliwowych

Volvo FH Mercedes Actros

Daimler Truck AG i Volvo Group utworzyły zapowiadaną wcześniej spółkę joint venture. Nowy podmiot powołano w celu rozwijania segmentu ogniw paliwowych.

 

Volvo Group nabyła 50 procent udziałów w istniejącej spółce Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za sumę ok. 0,6 miliarda euro w formule bez zadłużenia i bez środków pieniężnych (cash free ‒ debt free). Obaj partnerzy chcą uczyni nową spółkę światowym liderem w produkcji ogniw paliwowych, a tym samym wnieść swój wkład w rozwój neutralnego dla klimatu i zrównoważonego transportu do 2050 r. Daimler Truck AG i Volvo Group uzgodniły zmianę nazwy firmy na cellcentric GmbH & Co. KG.
Spółka joint venture zajmie się rozwojem systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzeniem do produkcji seryjnej i sprzedażą – przede wszystkim do wykorzystania w ciężkich samochodach ciężarowych. Systemy te będą oferowane również do innych zastosowań. Głównym celem Daimler Truck AG i Volvo Group jest rozpoczęcie testów klienckich samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi w ciągu około trzech lat. Start produkcji seryjnej przedsiębiorstwa te planują na drugą połowę obecnej dekady.

Daimler Truck AG i Volvo Group objęły równe udziały w spółce joint venture działającej w dziedzinie ogniw paliwowych. Jednak firmy te pozostaną konkurentami we wszystkich innych obszarach działalności, takich jak technika motoryzacyjna czy integracja ogniw paliwowych w pojazdach.
Volvo Group i Daimler Truck AG zawarły wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture w listopadzie 2020 r. Wstępne, niewiążące porozumienie podpisano już w kwietniu 2020 r.

Przeczytaj też:
Daimler Trucks and Buses obchodzi w tym roku, aż cztery historyczne rocznice

Te cztery rocznice w 2021 r. to: 125 lat od pierwszej ciężarówki, 75 lat Unimoga, 70 lat Setry i 25 lat Actrosa.

Nowe Volvo FH z I-Save - są pierwsze zamówienia od dużych przewoźników

Girteka Logistics kupuje 2000 ciężarówek od Volvo Trucks. Samochody sfinansuje Volvo Financial Services.

 

Włoski przewoźnik kupuje 1000 ciężarówek Volvo FH z systemem I-Save

Lannutti Group, włoska firma transportowo-logistyczna, zamówiła 1000 nowych ciężarówek Volvo FH wyposażonych w najnowszą technologię oszczędzania paliwa I-Save. Firma dostrzega potencjał zmniejszenia zużycia paliwa o 10 procent, a także niższej emisji CO2.

 

Daimler Trucks i Mercedes-Benz Cars - dlaczego powstaną dwie oddzielne spółki?

Rada nadzorcza i zarząd koncernu Daimler zamierza podjąć decyzję o wydzieleniu działalności związanej z samochodami ciężarowymi i autobusami od części osobowej. Oznacza to, że Daimler Trucks & Buses zamierza samodzielnie wejść na giełdę, jako producent wyłącznie pojazdów użytkowych.

 

Duże pieniądze na projekty elektrycznych ciężarówek

Federalne Ministerstwo Transportu (BMVI) sfinansuje trzy projekty badawcze na łączną kwotę 24,4 mln euro. W ramach projektów zostaną opracowane zarówno pojazdy użytkowe o napędzie elektrycznym, jak i napędy oparte na ogniwach paliwowych.

 

Firma LINK w nowym roku z nowymi ciężarówkami - DAF XF

Firma LINK wzbogaciła swoją flotę o 20 nowych ciągników siodłowych DAF XF FT. To pierwsza partia, z kontraktu na dostawę 83 ciężarówek DAF XF na ten rok.

 

Ile kupiliśmy samochodów ciężarowych? Mocny finisz przewoźników w grudniu

W grudniu 2020 r. zarejestrowano 2448 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to więcej aż o 37,9% niż rok wcześniej.

 

Zamówienie na 1300 ciężarówek DAF XF

Na koniec roku DAF Trucks może jeszcze pochwalić się niemałym zamówieniem. Hiszpański przewoźnik zakupił 1300 ciężarówek w kabinie Super Space Cab.

 

Volvo Trucks dostarczy podwozia do konwersji elektrycznej dla Futuricum. Faun zajmie się sprzedażą e-ciężarówek

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL