Nowi klienci elektrycznych pojazdów MAN

Marc Martinez MAN Truck Polska

Kędzierzyn Koźle to pierwsze polskie miasto, które zdecydowało się na zakup produkowanych w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobusów elektrycznych.

 

Umowę podpisano w dniu 1 marca br. Zamówienie obejmuje dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym. MAN Lion’s City E to autobus zeroemisyjny, o dużym zasięgu nawet do 270 km i przede wszystkim ekonomiczny. Jako autobus o napędzie w pełni elektrycznym jedzie nie tylko oszczędnie, cicho i wydajnie na długich trasach, lecz także w istotnym stopniu przyczynia się do wizerunku czystego miasta przyszłości. I w ten sposób może operować na trasach, które w przyszłości mogą zostać zamknięte dla tradycyjnego transportu pasażerskiego przez ograniczenia dla szkodliwych substancji i ochronę przed hałasem.

Jego nowoczesny design i zaskakująco prosta konstrukcja przyczyniają się przez to do lepszych wyników w oszczędzaniu energii i poprawy wydajności.
Seryjna produkcja autobusu MAN Lion’s City E rozpoczęła się w fabryce MAN Bus w Starachowicach na początku października 2020. Autobus przekonał do siebie już wielu ekspertów i dziennikarzy. Świadczą o tym liczne wyróżnienia, które dotychczas otrzymali pojazd i jego projektanci. Jedna z przyznanych nagród to iF Gold Award w kategorii "Automobiles/Vehicle/Bikes".

Elektryczny MAN TGE

W pierwszym kwartale 2021 do floty firmy kurierskiej DPD Polska dołączy 50 samochodów MAN eTGE w wersji furgon, napędzanych silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora litowo-jonowego. Akumulator ładowany jest zarówno z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej, jak również poprzez rekuperację podczas hamowania. Odzyskiwana jest energia kinetyczna pojazdu, która jest przekształcana na energię elektryczną i przechowywana w akumulatorze. Ładowanie pojazdu realizowane poprzez dostarczone ładowarki sieciowe AC jak również poprzez szybkie stacje ładowania DC umożliwiające kontynowanie dalszej jazdy już po 45 minutach z naładowaną baterią.

MAN eTGE ma zasięg do 173 km oraz imponującą przestrzeń ładunkową 10,7 m3 i wyjątkowo wysoką ładowność. Samochody w standardowej wersji wyposażenia posiadają wiele systemów asystenckich, wspomagających pracę kierowcy (asystent hamowania awaryjnego, ochrony bocznej, czy utrzymania pasa ruchu, a także kamerę i czujniki cofania, z przodu i z boku ułatwiające manewrowanie w ciasnych warunkach drogowych miasta, fabryczna nawigacja wspomaga planowanie trasy, unikanie korków i skraca czas przejazdu).

Samochód wyposażony jest w światła mijania, drogowe, dzienne i tylne wykonane w technologii LED, a dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka, automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Amortyzowany fotel z regulacją twardości, certyfikowany przez niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów AGR oraz liczne schowki i półki przydatne w pracy, stwarzają komfortowe miejsce pracy kierowcy.
Poza rozwojem produktów z napędem elektrycznym firma MAN pracuje nad dostosowaniem swojej sieci serwisowej do obsługi nowych produktów zarówno w zakresie wyposażenia stacji serwisowych jak również pod kątem zdobywaniem nowych kwalifikacji przez pracowników serwisów. Także klienci i kierowcy muszą poznać nowe systemy. Dlatego przy zakupie pojazdu elektrycznego każdy klient otrzymuje szczegółową instrukcję zawierającą informacje i wskazówki bezpieczeństwa dotyczące nabywanego pojazdu. Ponadto klienci i ich kierowcy mogą odbyć specjalne szkolenie techniczne oferowane przez MAN ProfiDrive, które pozwoli na dalszą poprawę bezpiecznej i ekonomicznej obsługi pojazdów elektrycznych.

Przeczytaj też:
DAF uruchamia fabrykę ciężarówek elektrycznych

Produkcja seryjna XD i XF Electric rozpocznie się wiosną 2023 roku.

Ciężarówki i autobusy - jak minął rok

W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.

MAN TGX z projektu WOMAN ma nowego właściciela

Na drodze widać go z daleka. Wyróżnia się charakterystyczną barwą i pełnym wyposażeniem w akcesoria przydatne każdemu kierowcy, a w szczególności paniom pracującym w zawodzie kierowcy ciężarówki.

Elektryczne samochody ciężarowe - ile ich mamy?

Z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w Polsce zarejestrowana jest największa (w całej Unii Europejskiej) liczba pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – 1 184 677 egzemplarzy (6 230 283 sztuk w całej Wspólnocie).

Zamość z umową na pierwsze autobusy elektryczne MAN

W dniu 2 grudnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu podpisał umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę 14 autobusów elektrycznych Lion`s City E plus siedem dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania pojazdów.

Pierwsza elektryczna śmieciarka wydana w Polsce

Na początku listopada br. flota pojazdów dolnośląskiej spółki komunalnej ZGK Świebodzice powiększyła się o elektryczną śmieciarkę Renault Trucks D Wide Z.E.

Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Ciężarowy Mercedes z napędem wodorowym przejeżdża przełęcz Brenner

Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Wyszukiwarka

Informacje