Nowi klienci elektrycznych pojazdów MAN

Marc Martinez MAN Truck Polska

Kędzierzyn Koźle to pierwsze polskie miasto, które zdecydowało się na zakup produkowanych w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobusów elektrycznych.

 

Umowę podpisano w dniu 1 marca br. Zamówienie obejmuje dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym. MAN Lion’s City E to autobus zeroemisyjny, o dużym zasięgu nawet do 270 km i przede wszystkim ekonomiczny. Jako autobus o napędzie w pełni elektrycznym jedzie nie tylko oszczędnie, cicho i wydajnie na długich trasach, lecz także w istotnym stopniu przyczynia się do wizerunku czystego miasta przyszłości. I w ten sposób może operować na trasach, które w przyszłości mogą zostać zamknięte dla tradycyjnego transportu pasażerskiego przez ograniczenia dla szkodliwych substancji i ochronę przed hałasem.

Jego nowoczesny design i zaskakująco prosta konstrukcja przyczyniają się przez to do lepszych wyników w oszczędzaniu energii i poprawy wydajności.
Seryjna produkcja autobusu MAN Lion’s City E rozpoczęła się w fabryce MAN Bus w Starachowicach na początku października 2020. Autobus przekonał do siebie już wielu ekspertów i dziennikarzy. Świadczą o tym liczne wyróżnienia, które dotychczas otrzymali pojazd i jego projektanci. Jedna z przyznanych nagród to iF Gold Award w kategorii "Automobiles/Vehicle/Bikes".

Elektryczny MAN TGE

W pierwszym kwartale 2021 do floty firmy kurierskiej DPD Polska dołączy 50 samochodów MAN eTGE w wersji furgon, napędzanych silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora litowo-jonowego. Akumulator ładowany jest zarówno z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej, jak również poprzez rekuperację podczas hamowania. Odzyskiwana jest energia kinetyczna pojazdu, która jest przekształcana na energię elektryczną i przechowywana w akumulatorze. Ładowanie pojazdu realizowane poprzez dostarczone ładowarki sieciowe AC jak również poprzez szybkie stacje ładowania DC umożliwiające kontynowanie dalszej jazdy już po 45 minutach z naładowaną baterią.

MAN eTGE ma zasięg do 173 km oraz imponującą przestrzeń ładunkową 10,7 m3 i wyjątkowo wysoką ładowność. Samochody w standardowej wersji wyposażenia posiadają wiele systemów asystenckich, wspomagających pracę kierowcy (asystent hamowania awaryjnego, ochrony bocznej, czy utrzymania pasa ruchu, a także kamerę i czujniki cofania, z przodu i z boku ułatwiające manewrowanie w ciasnych warunkach drogowych miasta, fabryczna nawigacja wspomaga planowanie trasy, unikanie korków i skraca czas przejazdu).

Samochód wyposażony jest w światła mijania, drogowe, dzienne i tylne wykonane w technologii LED, a dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka, automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Amortyzowany fotel z regulacją twardości, certyfikowany przez niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów AGR oraz liczne schowki i półki przydatne w pracy, stwarzają komfortowe miejsce pracy kierowcy.
Poza rozwojem produktów z napędem elektrycznym firma MAN pracuje nad dostosowaniem swojej sieci serwisowej do obsługi nowych produktów zarówno w zakresie wyposażenia stacji serwisowych jak również pod kątem zdobywaniem nowych kwalifikacji przez pracowników serwisów. Także klienci i kierowcy muszą poznać nowe systemy. Dlatego przy zakupie pojazdu elektrycznego każdy klient otrzymuje szczegółową instrukcję zawierającą informacje i wskazówki bezpieczeństwa dotyczące nabywanego pojazdu. Ponadto klienci i ich kierowcy mogą odbyć specjalne szkolenie techniczne oferowane przez MAN ProfiDrive, które pozwoli na dalszą poprawę bezpiecznej i ekonomicznej obsługi pojazdów elektrycznych.

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

25 w pełni elektrycznych autobusów MAN Lion's City 12 E pojedzie z Polski do Kopenhagi


Kopenhaga - miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i Małej Syrenki. Niedługo pojawi się tam kolejna atrakcja: 25 MAN-ów Lion's City 12 E, dzięki któremu goście i mieszkańcy stolicy Danii będą mogli podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL