Elektryczny Mercedes-benz Sprinter z elektrycznym agregatem chłodniczym - testy trwają

eSprinter Thermo King

Thermo King oraz Trane Technologies ogłosiły dziś podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu dostawczego samochodu chłodniczego na podwoziu Mercedes-Benz eSprinter.

 

Pojazd ma być przeznaczony przeznaczonego do dostaw docelowych produktów farmaceutycznych i leków na terenach miejskich z zerową emisją spalin.

Prototyp Mercedes-Benz eSprinter Pharma jest wyposażony w elektryczny agregat chłodniczy E-200 i nowy akumulator litowo-jonowy (Li-ion) firmy Thermo King. Agregat E-200 i nowoczesny akumulator litowo-jonowy zapewniają niezależną i stałą wydajność, gwarantując ciągłość łańcucha chłodniczego nawet podczas postoju na czas dostawy lub przerwy. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia utrzymywania kontrolowanej i stałej temperatury w ładowni – jako kluczowego elementu gwarantującego jakość, integralność i skuteczność przewożonych farmaceutyków i leków.

- Współpraca Thermo King i Mercedes-Benz AG z myślą o opracowaniu elektrycznego pojazdu dostawczego dla branży farmaceutycznej pozwoli naszym klientom korzystać z idealnej kombinacji technologii dystrybucyjnych i chłodniczych. Elektryfikacja branży transportowej to trend stanowiący odpowiedź na zanieczyszczenie miast i terenów miejskich hałasem i spalinami. Thermo King chce przesuwać granice niemożliwego w naszej branży. W ramach pracy z Mercedes-Benz Vans nad pojazdem eSprinter Pharma dbamy o rozwój lokalnego transportu chłodniczego z zerową emisją spalin, przyczyniającego się do poprawy jakości życia w zrównoważony sposób - powiedział Eneko Fernandez, product management leader w Thermo King.

- Zrównoważenie i ochrona środowiska stają się coraz ważniejsze dla naszych klientów, przed którymi stoją coraz to nowe wyzwania dotyczące dostaw do centrów miast. Model eSprinter Pharma ma zaoferować zrównoważony, elektryczny pojazd dostawczy skonstruowany z myślą o spełnieniu potrzeb branży farmaceutycznej. Od początku prac chcieliśmy uniknąć rozwiązań wykorzystujących niezależny akumulator pomocniczy lub metody pasywnego chłodzenia. Chcemy, aby nasi klienci mogli polegać na aktywnym i wydajnym systemie chłodzenia i ogrzewania w ładowni - dodaje Matthias Brzenczek, Industry Manager Pharma w Mercedes-Benz AG.

Prototyp, w pełni elektrycznego, samochodu dostawczego Mercedes-Benz poddano pierwszej rundzie testów. W ciągu czterech tygodni, pojazd przejechał ponad 2000 kilometrów, utrzymując temperaturę ładowni na poziomie od 15 do 25 stopni Celsjusza, z powodzeniem dostarczając farmaceutyki do aptek w mieście i na przedmieściach. Na koniec 2020 i początek 2021 planowane są dalsze testy.

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

25 w pełni elektrycznych autobusów MAN Lion's City 12 E pojedzie z Polski do Kopenhagi


Kopenhaga - miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i Małej Syrenki. Niedługo pojawi się tam kolejna atrakcja: 25 MAN-ów Lion's City 12 E, dzięki któremu goście i mieszkańcy stolicy Danii będą mogli podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL