
Elektryczny Mercedes-benz Sprinter z elektrycznym agregatem chłodniczym - testy trwają
Thermo King oraz Trane Technologies ogłosiły dziś podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu dostawczego samochodu chłodniczego na podwoziu Mercedes-Benz eSprinter.
Pojazd ma być przeznaczony przeznaczonego do dostaw docelowych produktów farmaceutycznych i leków na terenach miejskich z zerową emisją spalin.
Prototyp Mercedes-Benz eSprinter Pharma jest wyposażony w elektryczny agregat chłodniczy E-200 i nowy akumulator litowo-jonowy (Li-ion) firmy Thermo King. Agregat E-200 i nowoczesny akumulator litowo-jonowy zapewniają niezależną i stałą wydajność, gwarantując ciągłość łańcucha chłodniczego nawet podczas postoju na czas dostawy lub przerwy. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia utrzymywania kontrolowanej i stałej temperatury w ładowni – jako kluczowego elementu gwarantującego jakość, integralność i skuteczność przewożonych farmaceutyków i leków.
- Współpraca Thermo King i Mercedes-Benz AG z myślą o opracowaniu elektrycznego pojazdu dostawczego dla branży farmaceutycznej pozwoli naszym klientom korzystać z idealnej kombinacji technologii dystrybucyjnych i chłodniczych. Elektryfikacja branży transportowej to trend stanowiący odpowiedź na zanieczyszczenie miast i terenów miejskich hałasem i spalinami. Thermo King chce przesuwać granice niemożliwego w naszej branży. W ramach pracy z Mercedes-Benz Vans nad pojazdem eSprinter Pharma dbamy o rozwój lokalnego transportu chłodniczego z zerową emisją spalin, przyczyniającego się do poprawy jakości życia w zrównoważony sposób - powiedział Eneko Fernandez, product management leader w Thermo King.
- Zrównoważenie i ochrona środowiska stają się coraz ważniejsze dla naszych klientów, przed którymi stoją coraz to nowe wyzwania dotyczące dostaw do centrów miast. Model eSprinter Pharma ma zaoferować zrównoważony, elektryczny pojazd dostawczy skonstruowany z myślą o spełnieniu potrzeb branży farmaceutycznej. Od początku prac chcieliśmy uniknąć rozwiązań wykorzystujących niezależny akumulator pomocniczy lub metody pasywnego chłodzenia. Chcemy, aby nasi klienci mogli polegać na aktywnym i wydajnym systemie chłodzenia i ogrzewania w ładowni - dodaje Matthias Brzenczek, Industry Manager Pharma w Mercedes-Benz AG.
Prototyp, w pełni elektrycznego, samochodu dostawczego Mercedes-Benz poddano pierwszej rundzie testów. W ciągu czterech tygodni, pojazd przejechał ponad 2000 kilometrów, utrzymując temperaturę ładowni na poziomie od 15 do 25 stopni Celsjusza, z powodzeniem dostarczając farmaceutyki do aptek w mieście i na przedmieściach. Na koniec 2020 i początek 2021 planowane są dalsze testy.








