Elektryczna dystrybucja - DAF LF Electric - już od maja

DAF LF elektryczny

DAF Trucks przedstawił samochód ciężarowy DAF LF Electric - w pełni elektryczny 19-tonowy pojazd do dystrybucji miejskiej. Ciężarówkę wyposażono w najnowocześniejsze technologie, które pozwalają osiągnąć ma zasięg do 280 kilometrów.



Firma DAF Jako pierwszy europejski producent pojazdów ciężarowych wprowadził na rynek w pełni elektryczny ciągnik siodłowy - model CF Electric (masa całkowita zestawu do 37 ton). Holenderski producent niedawno rozszerzył gamę pojazdów, z napędem elektrycznym, o model 6×2 CF Electric na podwoziu pod zabudowę ze skrętną osią tylną (masa całkowita pojazdu do 29 ton).

teraz przyszedł zcas na kolejny nowy elektryczny model - LF Electric. Silnik elektryczny w DAF LF Electric ma moc znamionową 250 kW (wartość szczytowa - 370 kW) oraz nominalny moment obrotowy 1200 Nm (wartość szczytowa - 3700 Nm). Pojazd czerpie energię z akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) o wydajności energetycznej brutto 282 kWh (wydajność użyteczna - 254 kWh). Dzięki temu model LF Electric ma zasięg, aż 280 km. Ciężarówka warantuje również cichą pracę i zerowy poziom emisji zanieczyszczeń, spełnia więc z nawiązką potrzeby firm specjalizujących się w dystrybucji miejskiej.

Firma DAF stosuje tzw. akumulatory LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) we wszystkich w pełni elektrycznych pojazdach. To akumulatory najnowszej generacji, niezawierające kobaltu ani magnezu i zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Mają one również ulepszoną konstrukcję, co przekłada się na większą gęstość energii na litr. Dzięki swoim właściwościom chemicznym zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa termicznego. Akumulatory LFP są objęte 6-letnią gwarancją, co potwierdza, że firma DAF kładzie duży nacisk na ich efektywność, niezawodność i trwałość.

Nowy model DAF LF Electric wyróżnia się jedynym w swoim rodzaju układem wieloźródłowego ładowania. Ten układ umożliwia uzupełnienie energii w bateriach pojazdu ciężarowego za pośrednictwem zwykłej sieci energetycznej. Przydaje się to pod koniec dnia, gdy kierowca wraca do bazy. W trybie ładowania wolnego (Prąd zmienny 400 V, 22 kW, 3-fazowy) naładowanie akumulatorów od 20% do 80% trwa 6,5 godziny. Na pełne naładowanie (od 0% do 100%) potrzeba maksymalnie 12 godzin. W przypadku dostępności odpowiedniej instalacji szybkie ładowanie akumulatorów (Prąd stały 650 V, 150 kW) z poziomu 20% do poziomu 80% trwa jedynie 60 minut, a pełne - 2 godziny.

DAF LF Electric jest dostępny z układem e-PTO 400 V służącym do zasilania wyposażenia dodatkowego, takiego jak elektryczny system chłodzenia, czy dźwig elektrohydrauliczny. Eliminuje to konieczność stosowania osobnego generatora i zapewnia, że dystrybucyjny pojazd ciężarowy nie emituje żadnych spalin.

Początkowo model LF Electric będzie dostępny jako 19-tonowy pojazd ciężarowy na podwoziu pod zabudowę, z dwiema opcjami rozstawu osi: 5,3 lub 5,85 m. Dopuszczalna ładowność to 11 700 kg, dzięki czemu pojazdu można używać w większości zastosowań w zakresie dystrybucji miejskiej.

Oczywiście kierowcy pojazdu LF Electric mogą liczyć na te same korzyści co w modelach pokrewnych wyposażonych w silnik spalinowy. Jak każdy pojazd z serii LF zapewnia łatwy dostęp do kabiny, doskonałą widoczność w każdym kierunku, wysoki poziom komfortu i najmniejszy promień skrętu w branży. Te wszystkie zalety przekładają się na doskonałą zwrotność. To idealny pojazd ciężarowy dla każdego kierowcy pracującego w dystrybucji miejskiej.
Produkcja pojazdu DAF LF Electric, który został opracowany w ścisłej współpracy z przedsiębiorstwem Dana Inc., rozpocznie się w maju, w brytyjskich zakładach Leyland Trucks.

 

DAF LF Electric | Podwozie pod zabudowę - dane techniczne:

 

Podwozie 19-tonowe, 4×2
Rozstaw osi 5300 mm lub 5850 mm
Masa własna podwozia 7300 kg
Ładowność 11 700 kg
Silnik elektryczny Dana, z magnesami trwałymi
Moc 250 kW (znamionowa) / 370 kW (szczytowa)
Moment obrotowy 1200 Nm (znamionowy) / 3700 Nm (szczytowy)
Pojemność akumulatora 282 kWh (pojemność użyteczna 254 kWh)
Zasięg (akumulator naładowany w 100%) do 280 km
Szybkie ładowanie akumulatorów (moc ładowarki 150 kW)
20% do 80% 1 godz.
0% do100% 2 godz.
Ładowanie wolne w nocy (moc ładowarki 22 kW)
20% do 80% 6,5 godz.
0% do 100% 12 godz.

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Nicola traci menedżera ds. rozwoju ciężarówek na wodór

Producent elektrycznych ciężarówek Nicola traci czołową postać w rozwoju ogniw paliwowych.

 

25 w pełni elektrycznych autobusów MAN Lion's City 12 E pojedzie z Polski do Kopenhagi


Kopenhaga - miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i Małej Syrenki. Niedługo pojawi się tam kolejna atrakcja: 25 MAN-ów Lion's City 12 E, dzięki któremu goście i mieszkańcy stolicy Danii będą mogli podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL