Pierwsza w pełni elektryczna betonomieszarki dowożą już beton

Volvo FM elektryczne

Szwajcarski producent materiałów budowlanych Holcim Switzerland nabył niedawno trzy w pełni elektryczne betonomieszarki do betonu.

 

Całość skompletowała firma Designwerk. Podwozie z kabiną Volvo FM dostarczyła firma Futuricum.

W nowym Futuricum Concrete 40E zarówno elektryczny silnik (o mocy 500 kW) napędza koła oraz inny elektryczny silnik odpowiada za napęd bębna betonomieszarki (Liebherr / Avesco). Dzięki temu osiągnięto znaczne ograniczenie emisji hałasu. Pojemność akumulatorów wynosi 340 kWh.

Zakup był poprzedzony testami pojazdu, któy trwał od ubiegłego roku. - W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało nam się zdobyć duże doświadczenie, aby zbudować więcej pojazdów tego typu - mówi Duga Hoti, kierownik produktu ds. pojazdów elektrycznych w Designwerk.

Ze względu na krótkie trasy oraz stały punkt startowy, zastosowanie elektrycznych ciężarówek jest jak najbardziej uzasadnione. Samochody pozwalają na szybsze, ciche przyspieszenie i dodatkowo zmniejszają zużycie energii poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Futuricum to marka pojazdów użytkowych firmy Designwerk Products AG w Winterthur, której zdolność produkcyjna wynosi do 200 w pełni elektrycznych pojazdów rocznie.

Przeczytaj też:
Wielki powrót MAN Truck & Bus do Gdańska

W dniu 2 sierpnia spółka MAN Truck & Bus podpisała umowę na dostawę łącznie 18 autobusów elektrycznych dla Gdańska.

Rozpoczyna się seryjna produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz dla służb komunalnych

Daimler Truck uruchamia seryjną produkcję samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, przeznaczonego do eksploatacji miejskiej w zastosowaniach komunalnych.

Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Wyszukiwarka

Informacje