Elektryczne samochody dostawcze MAN TGE we flocie DPD Polska

MAN eTGE

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

 

Auta sfinansuje Carefleet S.A., jedna z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym pojazdów dla dużych przedsiębiorstw i sektora MŚP. Jest to jedno z większych zamówień na 100-procentowo elektryczne samochody dostawcze zrealizowane dotychczas w naszym kraju.
Globalna strategia DPDgroup zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska.

- Wszystkie auta zostały wyposażone w nowoczesne rozwiązania umożliwiające komfortową i bezpieczną pracę kurierów, a jednocześnie są ekonomiczne, ciche i przyjazne środowisku. Co więcej, biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi - mówi Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet S.A. - Jesteśmy dumni, że jeden z naszych Klientów przeciera w Polsce szlaki w obszarze transportu ekologicznego, a my możemy go w tym wspierać – dodaje.

Samochody w pełni elektryczne to w Polsce wciąż nisza. Jak wynika z Licznika Elektromobilności uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 17 121 elektrycznych samochodów osobowych, z których 54% (9 214 sztuk) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Pozostała część, czyli 7 907 sztuk, to hybrydy typu plug-in. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w tym samym okresie wynosił 757 sztuk. Znaczna ich część znajdowała się w posiadaniu firm.

Samochody MAN eTGE, które trafią do floty DPD Polska, zostały sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego. Jest to rozwiązanie o wiele korzystniejsze niż kredyt, leasing czy zakup, gdyż nie wymaga zaangażowania środków własnych, które można przeznaczyć na realizację innych działań firmy.

- Istotne korzyści z finansowania pojazdów w formie wynajmu długoterminowego odczuwają na pewno przedsiębiorcy, którzy nabywają większą ilość samochodów lub pojazdy droższe – dobrym przykładem są auta elektryczne, których cena jest wciąż relatywnie wysoka - mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - Uważam, że firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym, biorąc na siebie ciężar finansowania samochodów elektrycznych, w kolejnych latach znacznie przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Polsce. Jako firma Carefleet wspieramy śmiałe i ambitne inicjatywny naszych Klientów, a przynależność do Grupy Credit Agricole, jednej z największych grup bankowych na świecie, daje nam możliwość realizowania bardzo dużych, wielomilionowych kontraktów w tym obszarze - dodaje.

Przeczytaj też:
Ruszają prace nad elektrycznym samochodem dostawczym MAN eTGE z panelami solarnymi na dachu

Firmy MAN Truck & Bus i Sono Motors podpisały list intencyjny. Obie firmy zgodziły się zbadać techniczną i ekonomiczną wykonalność integracji technologii Sono Solar z elektrycznym dostawczakiem MAN eTGE.

Jak powstawał elektryczny Fiat Ducato

Fiat E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany i podobno wspólnie z klientami.

MAN TGE w niezwykłej konfiguracji

Do floty firmy Scrivin Logistics z Wielkiej Brytanii dołączył ciągnik siodłowy MAN TGE 3.180.

Grupa Volvo Trucks przejmuje kontrolę nad szwajcarskim producentem elektrycznych ciężarówek

Grupa Volvo nabyła 60% udziałów w szwajcarskiej firmie Designwerk Technologies AG, która kontroluje Futuricum, producenta produkującego ciężkie samochody elektryczne.

Elektryczny Fiat Ducato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL