The Drivers' Fuel Challenge 2013 finał w Chorwacji

The Drivers' Fuel Challenge 2013 finał w Chorwacji

Konkurs Volvo Trucks dla krajów rynku Europy centralno-wschodniej już za nami. Finał The Drivers' Fuel Challenge 2013 zgromadził uczestników z 14 krajów.

W sumie w konkursie wzięło udział ponad 3 tys. kierowców. Ich ogromne doświadczenie sprawia, że wyniki już podczas eliminacji są bardzo zbliżone do siebie. O zwyciąstwie decydują ułamki sekund i dziesiętne części litrów spalonego paliwa.
Finaliści z 14 krajów: Bośni, Bułgarii, Chorwacji, Republiki Czeskiej, Estonii, Wegier, Litwy, Łotwy, Macedonii, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji i Słowenii - zmierzyli się na autodromie Grobnik niedaleko Rijeki w Chorwacji, aby ostatecznie potwierdzić swe wysokie umiejętności. Jak to zwykle bywa we współzawodnictwie, zwyciężyć może tylko jeden. Jednak za nim to się stało do ścisłego finału zakwalifikowało się 4 uczestników: Stanisław Mierzejewski (Polska) Kristof Urevc (Slovenia) Zoltan Simon (Węgry) Tomas Horcicka (Czechy). Zużycie paliwa dwóch pierwszych zawodników wynosiło 26,19 l/100 km. Sekundy decydowały o tym, który z kierowców był szybszy pokonując 8,4-kilometrowy odcinek toru Grobnik. Stanisław Mierzejewski, z Ostrołęki, przejechał  ten dystans w czasie 13,44889 min.
Nadszedł czas decydującej rozgrywki. Czterech zawodników po kolei dosiadało 500-konne Volvo FH EEV. Zestaw był w pełni obciążony ładunkiem.
Wyniki konkursu Ogłosił, podczas uroczystej kolacji w Hotelu Ambasador w Opatji, Tom Jörning - dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralno-Wschodniej w Volvo Group Truck. Ostatecznie Volvo V-40, nagroda główna, The Drivers' Fuel Challenge 2013 pojedzie do Zoldana Simona z Węgier, który okazał się najlepszym ekonomicznym kierowcą 2013 roku. Średnie zużycie paliwa nowego mistrza wyniosło 25,90 l/100 km. Stanisław Mierzejewski z równie doskonałym wynikiem uplasował się na trzecim miejscu.

 

EGB-FInanse 140x160

 

Przeczytaj też:
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Październik przyniósł kolejne wzrosty

W październiku 2021r. zarejestrowano 2927 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 16% więcej niż przed rokiem i więcej niż we wrześniu br.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Kolejna edycja akcji Profesjonalni Kierowcy na autodromie Jastrząb

W dniu 9 września Autodrom Jastrząb wypełnił się uczestnikami akcji Profesjonalni Kierowcy, którzy otrzymali certyfikaty potwierdzające ich sumienne przygotowanie do zawodu.

Rejestracje samochodów ciężarowych w maju 2021

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. - ciężarówek i autobusów - co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku.

Elektryczne ciężarówki będą musiały mieć ostrzegawcze sygnały dźwiękowe

Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy dla modeli samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Używane ciężarówki Volvo Trucks dostępne przez internet

Volvo Trucks uruchamia nową platformę w Europie do kupowania używanych samochodów ciężarowych przez internet.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje