The Drivers' Fuel Challenge 2013 finał w Chorwacji

The Drivers' Fuel Challenge 2013 finał w Chorwacji

Konkurs Volvo Trucks dla krajów rynku Europy centralno-wschodniej już za nami. Finał The Drivers' Fuel Challenge 2013 zgromadził uczestników z 14 krajów.

W sumie w konkursie wzięło udział ponad 3 tys. kierowców. Ich ogromne doświadczenie sprawia, że wyniki już podczas eliminacji są bardzo zbliżone do siebie. O zwyciąstwie decydują ułamki sekund i dziesiętne części litrów spalonego paliwa.
Finaliści z 14 krajów: Bośni, Bułgarii, Chorwacji, Republiki Czeskiej, Estonii, Wegier, Litwy, Łotwy, Macedonii, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji i Słowenii - zmierzyli się na autodromie Grobnik niedaleko Rijeki w Chorwacji, aby ostatecznie potwierdzić swe wysokie umiejętności. Jak to zwykle bywa we współzawodnictwie, zwyciężyć może tylko jeden. Jednak za nim to się stało do ścisłego finału zakwalifikowało się 4 uczestników: Stanisław Mierzejewski (Polska) Kristof Urevc (Slovenia) Zoltan Simon (Węgry) Tomas Horcicka (Czechy). Zużycie paliwa dwóch pierwszych zawodników wynosiło 26,19 l/100 km. Sekundy decydowały o tym, który z kierowców był szybszy pokonując 8,4-kilometrowy odcinek toru Grobnik. Stanisław Mierzejewski, z Ostrołęki, przejechał  ten dystans w czasie 13,44889 min.
Nadszedł czas decydującej rozgrywki. Czterech zawodników po kolei dosiadało 500-konne Volvo FH EEV. Zestaw był w pełni obciążony ładunkiem.
Wyniki konkursu Ogłosił, podczas uroczystej kolacji w Hotelu Ambasador w Opatji, Tom Jörning - dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralno-Wschodniej w Volvo Group Truck. Ostatecznie Volvo V-40, nagroda główna, The Drivers' Fuel Challenge 2013 pojedzie do Zoldana Simona z Węgier, który okazał się najlepszym ekonomicznym kierowcą 2013 roku. Średnie zużycie paliwa nowego mistrza wyniosło 25,90 l/100 km. Stanisław Mierzejewski z równie doskonałym wynikiem uplasował się na trzecim miejscu.

 

EGB-FInanse 140x160

 

Przeczytaj też:
Renault Trucks wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj kontraktów serwisowych

Kontrakty Start&Drive Excellence Predict skracają czas przestojów.

 

MAN liderem grudnia. DAF wygrywa cały rok

Od początku roku przybyło 30 788 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t i jest to już mniej o 5,4% niż w tym samym czasie ub.r.

 

DAF Scania MAN - liderzy rynku ciężarowych

W listopadzie br. zarejestrowano 2104 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to mniej o 17,7% niż rok wcześniej.

 

Dwudziestoprocentowe spadki w rejestracjach nowych ciężarówek

W październiku br. zarejestrowano 2849 pojazdów użytkowych powyżej 3,5 t. to mniej o 22,5% niż rok wcześniej.

 

Volvo Trucks ogłasza sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych

Volvo Trucks ogłasza rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach w Europie.

 

MAN sierpniowym liderem samochodów ciężarowych

W sierpniu br. zarejestrowano 1532 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to mniej o 31,9% niż rok wcześniej. Był to już drugi miesiąc od początku 2019 roku ze spadkiem.

 

Volvo Trucks i Renault Trucks razem, a jednak oddzielnie

Volvo Trucks i Renault Trucks znów będą działać osobno w Europie.

 

Scania z nowym silnikiem 540 KM

Nowy 13-litrowy silnik Scania jest przeznaczony do ciężarówek, w których wymagana jest wysoka moc i niska masa własna pojazdu.

 

Ciężarówki na wakacjach

Duży spadek w rejestracjach nowych ciężarówek w lipcu 2019.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL