Scania L - ciężarówka do miasta

Scania L - ciężarówka do miasta

Na początku maja 2018 Scania przedstawiła nowy program pojazdów dedykowany dystrybucji miejskiej.

W segmencie pojazdów dystrybucyjnych pojawiła się wówczas nowa generacja samochodów ciężarowych Scania serii L. Zastosowanie ciężarówek z obniżoną kabiną (tzw. low-entry) jest bardzo szerokie. Izoterma , kontener lub chłodnia to najprostsze konfiguracje zabudów, które mogą być wykorzystywane w obszarach miejskich. Szeroka gama konfiguracji zabudów otwiera możliwość zastosowań Scania L także w branży komunalnej i budowlanej.

Scania L - low-entry

Scania L ma dwie główne zalety. Pierwszą z nich jest duża wygoda podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Nisko osadzona podłoga daje kierowcy znaczny komfort pracy. Dodatkowo stopień wejściowy jest szeroki i ułatwia bezpieczne wejście do kabiny. Drugim celem, jaki przyświecał dla konstruktorom Scania, było zbudowanie samochodu ciężarowego eliminującego, w jak największym stopniu martwe pola. W miastach szczególnie ważne jest to, aby mieć dobrą widoczność dookoła pojazdu. Nisko umieszczona kabina ma jeszcze jedną zaletę. Samochód prowadzi się jak samochód dostawczy. Kierowca ma lepszy kontakt z otoczeniem i w czasie manewrów prędzej zauważy przeszkody.

Scania L - jazda testowa

Scania L oferuje trzy wysokości kabin. My mieliśmy okazję testować tę najniższą, jednak w wersji z wysokim dachem Scania L daje możliwość wygodnej jazdy kierowcy i trzem pasażerom. Niestety niska kabina ma też swoje wady. Wewnątrz znajduje się dość wysoki tunel, który kryje 9 -litrową jednostkę napędową. Wysoki tunel ogranicza przestrzeń w kabinie i wewnątrz jest nieco głośniej niż w porównywalnej kabinie P. na uwagę zasługuje również funkcja automatycznego przyklęku. Stopień wejściowy znajduje się wtedy tylko 44 cm nad jezdnią.
Scania L jest również produkowana z 9-litrowym silnikiem gazowym (zarówno CNG, jak i LNG) w dwóch poziomach mocy. Wszystkie jednostki napędowe można łączyć z Scania Opticruise lub z automatyczną skrzynią biegów Allison. Typowe konfiguracje osi do zastosowań miejskich to 4x2 lub 6x2.

(c) Michał Bąk

Scania L 280 B4x2NB - dane techniczne

- Kabina dzienna CL20L
- Długość kabiny 10,680 mm
- Wysokość 2620 mm
- Szerokość 2600 mm
- Silnik Scania DC09
- Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 1900 obr./min.
- Moment obrotowy 1400 Nm w zakresie 1000-1350 obr./min.
- System oczyszczania spalin Scania SCR
- Poziom hałasu 80 dBA
- Zbiornik paliwa 400 l / AdBlue 47 l
- Skrzynia biegów Opticruise
- Retarder R4100D moc max 500 kW
- Przełożenie mostu 2.92
- Ogumienie na wszystkich kołach 315/70 R22,5
- Zawieszenie z przodu: poduszki powietrzne; 8000 kg
- Zawieszenie tylne: resory piórowe, poduszki powietrzne; 11500 kg
- Masa własna 10 650 kg
- DMC 17 470 kg

 

Przeczytaj też:
Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

2000 dodatkowych ciężarówek LNG, 39 nowych stacji LNG, Unia Europejska częściowo finansuje plany

Konsorcja: Shell, DISA, Scania, IVECO i Nordsol tworzą razem konsorcjum o nazwie BioLNG Euronet, które ma rozwinąć napęd LNG w transporcie drogowym.

Pojechał pomóc koledze i również zrobili mu kontrolę

Wielokrotnie okazywało się, że nieszczęścia chodzą parami. Tym razem przykład z okolicy Buska Zdroju.

Co powiedział wiceprezes Scania podczas szczytu klimatycznego w Katowicach

Scania popiera stanowisko Komisji Europejskiej, która chce, aby do roku 2050 ciężarówki były całkowicie neutralne dla środowiska naturalnego.

Kierowca ciężarówki zasnął podczas kontroli drogowej

Kierowca samochodu ciężarowego był tak zmęczony, że zasnął w samochodzie patrolowym.

Specjalna wersja Scanii S trafia do polskiego klienta

750-tysięczną Scanię otrzymała polska firma transportowa z okolic Stalowej Woli. Jubileuszowy ciągnik to Scania S450 King of the Road.

Monitoring konieczny do blisko 700 ciężarówek

W Polsce monitoruje się cysterny z paliwem, a są kraje gdzie równie cennym ładunkiem jest woda.

DAF Trucks promuje zawód kierowcy za pomocą filmu i w ten sposób zbiera pieniądze na potrzebujących Pierwsze Scanie CNG na Litwie

Scania, wraz z firmą logistyczną Vlantana i dostawcą infrastruktury gazowej SG Dujos, zaprezentowała pierwszą na Litwie ciężarówkę napędzaną gazem ziemnym.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL