Scania L - ciężarówka do miasta
Na początku maja 2018 Scania przedstawiła nowy program pojazdów dedykowany dystrybucji miejskiej.
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Right door with windowRight door with window
- Opening the liftOpening the lift
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L by dronScania L by dron
- Scania L - city solutionScania L - city solution
- Scania L by dronScania L by dron
- Scania L by dronScania L by dron
- Scania L - low-entry cabScania L - low-entry cab
- Scania L - frontScania L - front
- Scania L on the test driveScania L on the test drive
- Scania L on the test driveScania L on the test drive
- Scania L on the test driveScania L on the test drive
- Scania L interior cabScania L interior cab
- Scania L - test driveScania L - test drive
W segmencie pojazdów dystrybucyjnych pojawiła się wówczas nowa generacja samochodów ciężarowych Scania serii L. Zastosowanie ciężarówek z obniżoną kabiną (tzw. low-entry) jest bardzo szerokie. Izoterma , kontener lub chłodnia to najprostsze konfiguracje zabudów, które mogą być wykorzystywane w obszarach miejskich. Szeroka gama konfiguracji zabudów otwiera możliwość zastosowań Scania L także w branży komunalnej i budowlanej.
Scania L - low-entry
Scania L ma dwie główne zalety. Pierwszą z nich jest duża wygoda podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Nisko osadzona podłoga daje kierowcy znaczny komfort pracy. Dodatkowo stopień wejściowy jest szeroki i ułatwia bezpieczne wejście do kabiny. Drugim celem, jaki przyświecał dla konstruktorom Scania, było zbudowanie samochodu ciężarowego eliminującego, w jak największym stopniu martwe pola. W miastach szczególnie ważne jest to, aby mieć dobrą widoczność dookoła pojazdu. Nisko umieszczona kabina ma jeszcze jedną zaletę. Samochód prowadzi się jak samochód dostawczy. Kierowca ma lepszy kontakt z otoczeniem i w czasie manewrów prędzej zauważy przeszkody.
Scania L - jazda testowa
Scania L oferuje trzy wysokości kabin. My mieliśmy okazję testować tę najniższą, jednak w wersji z wysokim dachem Scania L daje możliwość wygodnej jazdy kierowcy i trzem pasażerom. Niestety niska kabina ma też swoje wady. Wewnątrz znajduje się dość wysoki tunel, który kryje 9 -litrową jednostkę napędową. Wysoki tunel ogranicza przestrzeń w kabinie i wewnątrz jest nieco głośniej niż w porównywalnej kabinie P. na uwagę zasługuje również funkcja automatycznego przyklęku. Stopień wejściowy znajduje się wtedy tylko 44 cm nad jezdnią.
Scania L jest również produkowana z 9-litrowym silnikiem gazowym (zarówno CNG, jak i LNG) w dwóch poziomach mocy. Wszystkie jednostki napędowe można łączyć z Scania Opticruise lub z automatyczną skrzynią biegów Allison. Typowe konfiguracje osi do zastosowań miejskich to 4x2 lub 6x2.
(c) Michał Bąk
Scania L 280 B4x2NB - dane techniczne
- Kabina dzienna CL20L
- Długość kabiny 10,680 mm
- Wysokość 2620 mm
- Szerokość 2600 mm
- Silnik Scania DC09
- Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 1900 obr./min.
- Moment obrotowy 1400 Nm w zakresie 1000-1350 obr./min.
- System oczyszczania spalin Scania SCR
- Poziom hałasu 80 dBA
- Zbiornik paliwa 400 l / AdBlue 47 l
- Skrzynia biegów Opticruise
- Retarder R4100D moc max 500 kW
- Przełożenie mostu 2.92
- Ogumienie na wszystkich kołach 315/70 R22,5
- Zawieszenie z przodu: poduszki powietrzne; 8000 kg
- Zawieszenie tylne: resory piórowe, poduszki powietrzne; 11500 kg
- Masa własna 10 650 kg
- DMC 17 470 kg