Akcja - Ciśnienie pod kontrolą

Akcja -  Ciśnienie pod kontrolą

Nieprawidłowe ciśnienie zmniejsza przyczepność opon i wydłuża drogę hamowania. Michelin po raz szósty organizuje ogólnopolską akcję Ciśnienie pod kontrolą, aby budować wśród kierowców świadomość, że źle napompowane opony zwiększają niebezpieczeństwo spowodowania wypadku. Jej celem jest  także uświadomienie,  że samochody na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem zużywają więcej paliwa. Testy dowodzą, że jadąc na oponach o zbyt niskim ciśnieniu jest to średnio o 0,3 l benzyny więcej/100 km.

Najważniejszą częścią akcji Ciśnienie pod Kontrolą jest Tydzień Dobrego Ciśnienia. Od 4 do 8 października, na 30 stacjach Statoil w wybranych 21 miastach w całej Polsce, pracownicy Michelin i Statoil sprawdzą ciśnienie w oponach ponad 15 000 aut i udzielą porad w tym zakresie. Chętni będą mogli dowiedzieć się czegoś w zakresie wymiany opon na zimowe, pracownicy sieci punktów serwisowych Euromaster będą mierzyć głębokość bieżników opon.

Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach powoduje niesprawność techniczną samochodu. Jak pokazują dane ASFA (Francuskie Stowarzyszenie Firm Eksploatujących Autostrady) z 2009 r. aż 6  proc. śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu powodowanych jest złym stanem ogumienia. Michelin działa w Stowarzyszeniu Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Akcji od początku patronuje Policja, jej ideę czynnie wspiera także Polski Czerwony Krzyż. W projekcie bierze udział Statoil, a także sieć Euromaster.

- Od początku akcji, czyli od 2006 roku, zmierzyliśmy ciśnienie w oponach około 30 000 aut i w ponad 60-70 proc. przypadków okazywało się, że jest ono nieprawidłowe. Tymczasem regularny pomiar ciśnienia to nie tylko jedna z podstawowych zasad ekonomicznej jazdy, ale przede wszystkim sposób na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Zachęcamy kierowców do o utrzymywania prawidłowego ciśnienia w oponach -  jest to szczególnie istotne w okresie jesienno - zimowym. -  mówi Iwona Jabłonowska z Michelin Polska.

Sieć Euromaster w Polsce liczy 28 punktów serwisowych. Firma oferuje zarówno sprzedaż i serwis opon, jak i dodatkowe usługi i produkty związane z utrzymaniem samochodu (oleje, felgi, części zamienne). Swoją ofertę Euromaster kieruje głównie do kierowców samochodów osobowych, właścicieli i managerów flot, a w niedalekiej przyszłości rozszerzy ją o sektor rolniczy i przemysłowy. Euromaster będąca siecią franczyzową serwisów typu fast-fit - jest związana z Grupą Michelin, ale prowadzi politykę multimarkową i proponuje produkty wszystkich wiodących koncernów oponiarskich. Euromaster został założony w 1961 r.  w Wielkiej Brytanii.  Działa w 15 krajach Europy, posiada 1700 punktów serwisowych i stanowi największą sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży, serwisu ogumienia oraz obsługi pojazdów w Europie.

- Ubiegłoroczna akcja pokazała, że 71 proc. polskich kierowców ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach, dlatego z pełnym przekonaniem organizujemy na naszych stacjach paliw kolejną, już szóstą edycję akcji. W zeszłym roku przebadaliśmy ok. 14 tysięcy samochodów. W tym roku chcemy powtórzyć lub nawet zwiększyć tę liczbę -  komentuje Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil Poland.

Statoil Poland to  spółka norweskiego koncernu Statoil, obecna jest w Polsce od 1992 r. Sieć  liczy obecnie 298 stacji w tym: 48 stacji typu 1-2-3 (segment ekonomiczny) i 64 franczyzowe. Firma zajmuje się również dostawami oleju napędowego, benzyny, lekkiego oleju opałowego oraz gazu płynnego do odbiorców przemysłowych i prywatnych. W swojej ofercie posiada także szeroką gamę środków smarnych, olejów przemysłowych i silnikowych najwyższej jakości.

Źródło: Michelin

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL