MAN na Transexpo 2010
Na tegorocznych, VIII Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego - Transexpo 2010 w Kielcach MAN Truck & Bus Polska prezentuje ekonomiczne rozwiązania z zakresu transportu miejskiego jak również ruchu turystycznego.
Na stoisku MAN stanął niskopodłogowy autobus miejski MAN Lion’s City G. Jest to jeden z 70 nowych autobusów MAN, zamówionych przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Warszawie. Na ulicach Warszawy pojawią się one już pod koniec października br. Zamówione autobusy to: niskopodłogowe, przegubowe, 18-to metrowe MAN Lion’s City, z silnikami D20 o mocy 360 km, spełniające najsurowsze ekologiczne standardy EEV.
Posiadają one 156 miejsc, z czego 42 siedzące. Fotele w tych autobusach wykonane są z wysokiej jakości materiałów, zgodnych wymogami ZTM. Znajdują się na nich emblematy Stolicy. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację o podwyższonej wydajności, monitoring - 10 kamer w środku i na zewnątrz autobusu, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, system zliczania pasażerów wchodzących i wychodzących oraz biletomaty i systemy samogaszące. Pojazdy przystosowane będą do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych.
Autobusy dla Warszawy to część autobusowej ofensywy MAN. W tym roku spółka podpisała umowy na dostawy 150 nowych autobusów miejskich. PKM Świerklaniec zamówiło 43, PKS Lubin 19, PKM Jaworzno 10, a ZMKS Stalowa Wola 8 autobusów. Wszystkie autobusy miejskie MAN powstają w zakładach w Starachowicach oraz w Poznaniu. Polska jest dla koncernu MAN centrum kompetencyjnym produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich. Z zakładów MAN Bus rocznie wyjeżdża na cały świat średnio ok. 1500 nowych autobusów miejskich.
Drugi, z prezentowanych eksponatów, to luksusowy autokar Neoplan Starliner C, który na codzień jeździ w barwach KKS Lech Poznań. Posiada on 48 miejsc dla pasażerów + 2 miejsca siedzące. Poza standardowym wyposażeniem najwyższej klasy (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, elektroniczny system hamulcowy EBS, z układami przeciwblokującym/antypoślizgowym: ABS/ASR), zamontowany został silnik MAN D 2676 LOH 04, Common-Rail, 353KW (480 KM), skrzynia biegów ZF, zautomatyzowana TipMatic, 12-biegowa z intarderem.
Inne istotne elementy wyposażenia ułatwiające drużynie podróżowanie: system nawigacji satelitarnej Blaupunkt z możliwością wyświetlania trasy przejazdu na monitorach w przestrzeni pasażerskiej; system DVD z 5-cioma monitorami 15”, 1 z przodu i 2 nad środkowym przejściem z mechanizmem zamykającym oraz po jednym przy każdym ze stolików; tuner TV analogowej i cyfrowej umożliwiający odbiór TV podczas jazdy; kamery - cofania, obserwacji strefy drugich drzwi; przetwornica 24/230V 3500W, gniazda elektryczne przy stolikach i na szafce zabudowanej na toalecie; kostkarka do lodu, typ. ACM 25 AE; kuchenka mikrofalowa Frenzel 24V; dwa homologowane stoliki Frenzel (montowane w fabrycznie przygotowane miejsca); dodatkowa lodówka firmy Frenzel typ FOK 120, montowana pomiędzy dwoma odwróconymi fotelami pasażerskimi w przedniej części autobusu + lodówka 60 l; kuchnia Frenzel z przepływowym podgrzewaczem wody, urządzeniem do podgrzewania kiełbasek, ekspresem do parzenia kawy; główne reflektory xenonowe, funkcja doświetlania zakrętów; kolor autobusu barwy klubowe; bezprzewodowy Internet WiFi.
Atutem autokaru jest także nowatorski dresing, uhonorowany wieloma nagrodami, nadający autokarowi wyjątkowy charakter. Dzięki tak bogatemu wyposażeniu drużyna KKS Lech Poznań podróżuje w komfortowych warunkach autokarem klasy Premium. MAN jest Oficjalnym Partnerem Transportu poznańskiej drużyny. Również Lechia Gdańsk zdecydowała się podróżować w komfortowych warunkach, jakie oferuje firma MAN i zakupiła autokar MAN Lion’s Coach.
Źródło: MAN Truck & Bus Polska